Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Педагогіка : навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів / Фіцула М. М.

Основний автор-особа: Автор, Фіцула, М. М., 1932-2015, Михайло Миколайович Мова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: Київ : Академія, 2001Опис: 528 с.ISBN: 966-580-104-Х.Серія: Альма-матерКласифікація: 74.03(0)Примітки про зміст: 1. Загальні засади педагогіки 1.1. Предмет і завдання педагогіки Педагогіка як наука, її становлення і розвиток -- 9 Предмет і основні категорії педагогіки -- 17 Система педагогічних наук. Зв’язок педагогіки з іншими науками. Завдання педагогіки -- 21 Напрями, течії зарубіжної педагогіки -- 24 1.2. Логіка і методика педагогічних досліджень Наукові дослідження — шлях до розв’язання проблем педагогіки -- 28 Методологія педагогіки -- 29 Методи науково-педагогічного дослідження ЗО Етапи педагогічного дослідження -- 39 1.3. Розвиток, виховання і формування особистості Процес розвитку і формування особистості -- 44 Спадковість і розвиток -- 51 Вплив середовища на розвиток і формування особистості -- 53 Розвиток і виховання -- 56 Діяльність як чинник розвитку особистості -- 58 Зарубіжні теорії розвитку особистості -- 59 1.4. Мета виховання Поняття мети виховання -- 62 Завдання основних напрямів всебічного розвитку особистості -- 67 Зарубіжна педагогіка про мету виховання -- 73 2.Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.1. Суть процесу навчання Поняття дидактики -- 75 Процес навчання -- 78 Функції процесу навчання -- 80 Структура діяльності вчителя в навчальному процесі -- 85 Психолого-педагогічні основи навчально-пізнавальної діяльності учнів -- 86 2.2. Зміст освіти в національній школі Поняття змісту освіти -- 91 Характеристика навчальних планів, програм і підручників -- 94 Взаємозв’язок загальної, політехнічної та професійної освіти -- 100 Зміст освіти зарубіжної школи -- 106 2.3. Закономірності та принципи навчання Закономірності навчання -- 108 Характеристика основних принципів навчання -- 110 2.4. Методи і засоби навчання Поняття методів навчання та їх класифікація -- 118 Методи організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності -- 120 Методи стимулювання навчальної діяльності учнів -- 129 Методи контролю і самоконтролю у навчанні -- 133 Засоби навчання. Використання комп’ютерної техніки у навчанні -- 140 Вибір методів навчання -- 143 2.5. Види і форми організації навчання Види навчання -- 147 Поняття про форми організації навчання -- 155 Урок як основна форма організації навчання -- 158 Підготовка вчителя до уроку -- 168 Позаурочні форми навчання -- 171 Пошуки ефективних форм навчання в зарубіжній школі -- 186 2.6. Контроль за навчально-пізнавальною діяльністю Суть і основні види контролю успішності учнів -- 188 Оцінка результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів -- 193 Зарубіжна практика контролю успішності учнів -- 200 2.7. Вибрані проблеми дидактики Диференційоване навчання в школі -- 202 Проблема навчання обдарованих дітей -- 206 Неуспішність учнів і шляхи її подолання -- 209 3. Теорія виховання 3.1. Суть процесу виховання Процес виховання, його специфіка, компоненти і рушійні сили -- 214 Етапи процесу виховання. Управління процесом виховання -- 218 Самовиховання: суть, умови, етапи, прийоми -- 221 Перевиховання: суть, функції, етапи, принципи -- 225 Результати процесу виховання -- 229 Шляхи підвищення ефективності процесу виховання -- 231 3.2. Основні закономірності та принципи виховання Основні закономірності процесу виховання -- 235 Характеристика принципів виховання -- 236 3.3. Основні напрями виховання Розумове виховання -- 242 Формування наукового світогляду -- 245 Моральне виховання -- 249 Статеве виховання і підготовка до сімейного життя -- 254 Виховання свідомої дисципліни, почуття обов’язку та відповідальності -- 260 Правове виховання -- 265 Виховання несприйнятливості до наркогенних речовин -- 273 Екологічне виховання -- 276 Трудове виховання -- 278 Економічне виховання -- 284 Профорієнтаційна робота в школі -- 289 Естетичне виховання учнів -- 293 Фізичне виховання -- 297 Зміст виховання в зарубіжній школі -- 303 3.4. Загальні методи виховання Поняття методу та прийому виховання -- 307 Характеристика основних груп методів виховання -- 309 3.5. Організаційні форми виховної роботи Поняття позакласної та позашкільної виховної роботи -- 333 Масові, групові та індивідуальні форми виховної роботи -- 335 Позашкільні навчально-виховні заклади -- 343 3.6. Виховання учнівського колективу Поняття колективу: суть, ознаки, функції, структура -- 347 Шляхи згуртування колективу -- 350 Органи учнівського самоврядування -- 354 Виховний вплив колективу -- 360 3.7. Спільна виховна робота школи, сім’ї та громадськості Завдання, зміст і методика виховання дітей в сім’ї -- 365 Шляхи підвищення педагогічних знань батьків -- 370 Види й методи роботи з батьками учнів -- 374 Залучення громадськості до виховання дітей. Церква і виховання підростаючого покоління -- 378 Дитячі та юнацькі організації -- 382 3.8. Робота класного керівника Завдання і функції класного керівника -- 389 Планування роботи класного керівника -- 392 4. Школознавство 4.1. Наукові засади внутрішкільного управління Принципи управління освітою -- 395 Органи освіти: їх функції та структура -- 397 Керівництво навчально-виховною роботою школи -- 399 Планування роботи школи -- 403 Особливості внутрішкільного контролю -- 409 4.2. Методична робота в школі Роль методичної роботи в підвищенні рівня професійної підготовки вчителя -- 414 Основні форми методичної роботи в школі -- 416 4.3. Вивчення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду. Впровадження досягнень педагогічної науки в шкільну практику Поняття передового педагогічного досвіду -- 423 Вивчення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду -- 425 Втілення досягнень педагогічної науки в шкільну практику -- 430 Наукова організація педагогічної праці -- 433 5. З історії педагогіки 5.1. Педагогіка давнього світу Виховання у первісному суспільстві -- 436 Виховання і навчання в країнах Давнього Сходу -- 441 Виховання і навчання у Давній Греції та Римі -- 443 Елементи педагогіки у філософських системах давнього світу -- 446 5.2. Розвиток школи, виховання і педагогічних ідей у середньовічній Європі, в епоху Відродження та Реформації Особливості освітньо-виховної практики та педагогічної думки в епоху середньовіччя. Виникнення університетів -- 451 Школа і педагогічна думка в Європі в епоху Відродження та Реформації -- 454 5.3. Становлення і розвиток зарубіжної педагогічної науки (XVII—XX ст.) Педагогічна система Я.-А. Коменського -- 458 Розвиток педагогічної теорії і практики в працях інших видатних педагогів -- 461 Реформаторська педагогіка зарубіжних країн кінця XIX — XX ст. -- 469 Розвиток педагогічної думки в Росії у XVIII — XIX ст. -- 474 Прогресивна педагогіка в Росії на початку XX ст. -- 477 5.4. Історія української школи і педагогіки Виховання, школа і педагогічна думка в Київській Русі -- 481 Освіта і педагогічна думка у період українського Відродження (XVI — перша половина XVII ст.) -- 485 Українська педагогіка другої половини XVII — кінця XVIII ст. -- 491 Освіта і педагогічна думка в Україні першої половини XIX ст. -- 497 Педагогічна система К.Д. Ушинського 504 Освіта і педагогічна думка в Україні в другій половині XIX — на початку XX ст. -- 508 Освіта, шкільництво і педагогічна думка в Україні у XX ст. -- 515 Анотація: У посібнику розкрито загальні засади педагогіки, теорії навчання й виховання учнів, управління навчально-виховним процесом у загальноосвітній школі з урахуванням сучасних досягнень педагогіки і психології, досвіду розбудови, та особливостей сучасного реформу-вання української школи. Подано матеріал з історії виховання, школи і педагогіки, а також розвитку шкільництва і педагогічної думки в Україні від часів Київської Русі до сьогодення. . Тип одиниці: Методичні посібники
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Поточна бібліотека Зібрання Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 37.013(075) / Ф66 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002724
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 37.013(075) / Ф66 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002723
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 37.013(075) / Ф66 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002722
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 37.013(075) / Ф66 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002721

1. Загальні засади педагогіки 1.1. Предмет і завдання педагогіки Педагогіка як наука, її становлення і розвиток 9 Предмет і основні категорії педагогіки 17 Система педагогічних наук. Зв’язок педагогіки з іншими науками. Завдання педагогіки 21 Напрями, течії зарубіжної педагогіки 24 1.2. Логіка і методика педагогічних досліджень Наукові дослідження — шлях до розв’язання проблем педагогіки 28 Методологія педагогіки 29 Методи науково-педагогічного дослідження ЗО Етапи педагогічного дослідження 39 1.3. Розвиток, виховання і формування особистості Процес розвитку і формування особистості 44 Спадковість і розвиток 51 Вплив середовища на розвиток і формування особистості 53 Розвиток і виховання 56 Діяльність як чинник розвитку особистості 58 Зарубіжні теорії розвитку особистості 59 1.4. Мета виховання Поняття мети виховання 62 Завдання основних напрямів всебічного розвитку особистості 67 Зарубіжна педагогіка про мету виховання 73 2.Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.1. Суть процесу навчання Поняття дидактики 75 Процес навчання 78 Функції процесу навчання 80 Структура діяльності вчителя в навчальному процесі 85 Психолого-педагогічні основи навчально-пізнавальної діяльності учнів 86 2.2. Зміст освіти в національній школі Поняття змісту освіти 91 Характеристика навчальних планів, програм і підручників 94 Взаємозв’язок загальної, політехнічної та професійної освіти 100 Зміст освіти зарубіжної школи 106 2.3. Закономірності та принципи навчання Закономірності навчання 108 Характеристика основних принципів навчання 110 2.4. Методи і засоби навчання Поняття методів навчання та їх класифікація 118 Методи організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності 120 Методи стимулювання навчальної діяльності учнів 129 Методи контролю і самоконтролю у навчанні 133 Засоби навчання. Використання комп’ютерної техніки у навчанні 140 Вибір методів навчання 143 2.5. Види і форми організації навчання Види навчання 147 Поняття про форми організації навчання 155 Урок як основна форма організації навчання 158 Підготовка вчителя до уроку 168 Позаурочні форми навчання 171 Пошуки ефективних форм навчання в зарубіжній школі 186 2.6. Контроль за навчально-пізнавальною діяльністю Суть і основні види контролю успішності учнів 188 Оцінка результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів 193 Зарубіжна практика контролю успішності учнів 200 2.7. Вибрані проблеми дидактики Диференційоване навчання в школі 202 Проблема навчання обдарованих дітей 206 Неуспішність учнів і шляхи її подолання 209 3. Теорія виховання 3.1. Суть процесу виховання Процес виховання, його специфіка, компоненти і рушійні сили 214 Етапи процесу виховання. Управління процесом виховання 218 Самовиховання: суть, умови, етапи, прийоми 221 Перевиховання: суть, функції, етапи, принципи 225 Результати процесу виховання 229 Шляхи підвищення ефективності процесу виховання 231 3.2. Основні закономірності та принципи виховання Основні закономірності процесу виховання 235 Характеристика принципів виховання 236 3.3. Основні напрями виховання Розумове виховання 242 Формування наукового світогляду 245 Моральне виховання 249 Статеве виховання і підготовка до сімейного життя 254 Виховання свідомої дисципліни, почуття обов’язку та відповідальності 260 Правове виховання 265 Виховання несприйнятливості до наркогенних речовин 273 Екологічне виховання 276 Трудове виховання 278 Економічне виховання 284 Профорієнтаційна робота в школі 289 Естетичне виховання учнів 293 Фізичне виховання 297 Зміст виховання в зарубіжній школі 303 3.4. Загальні методи виховання Поняття методу та прийому виховання 307 Характеристика основних груп методів виховання 309 3.5. Організаційні форми виховної роботи Поняття позакласної та позашкільної виховної роботи 333 Масові, групові та індивідуальні форми виховної роботи 335 Позашкільні навчально-виховні заклади 343 3.6. Виховання учнівського колективу Поняття колективу: суть, ознаки, функції, структура 347 Шляхи згуртування колективу 350 Органи учнівського самоврядування 354 Виховний вплив колективу 360 3.7. Спільна виховна робота школи, сім’ї та громадськості Завдання, зміст і методика виховання дітей в сім’ї 365 Шляхи підвищення педагогічних знань батьків 370 Види й методи роботи з батьками учнів 374 Залучення громадськості до виховання дітей. Церква і виховання підростаючого покоління 378 Дитячі та юнацькі організації 382 3.8. Робота класного керівника Завдання і функції класного керівника 389 Планування роботи класного керівника 392 4. Школознавство 4.1. Наукові засади внутрішкільного управління Принципи управління освітою 395 Органи освіти: їх функції та структура 397 Керівництво навчально-виховною роботою школи 399 Планування роботи школи 403 Особливості внутрішкільного контролю 409 4.2. Методична робота в школі Роль методичної роботи в підвищенні рівня професійної підготовки вчителя 414 Основні форми методичної роботи в школі 416 4.3. Вивчення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду. Впровадження досягнень педагогічної науки в шкільну практику Поняття передового педагогічного досвіду 423 Вивчення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду 425 Втілення досягнень педагогічної науки в шкільну практику 430 Наукова організація педагогічної праці 433 5. З історії педагогіки 5.1. Педагогіка давнього світу Виховання у первісному суспільстві 436 Виховання і навчання в країнах Давнього Сходу 441 Виховання і навчання у Давній Греції та Римі 443 Елементи педагогіки у філософських системах давнього світу 446 5.2. Розвиток школи, виховання і педагогічних ідей у середньовічній Європі, в епоху Відродження та Реформації Особливості освітньо-виховної практики та педагогічної думки в епоху середньовіччя. Виникнення університетів 451 Школа і педагогічна думка в Європі в епоху Відродження та Реформації 454 5.3. Становлення і розвиток зарубіжної педагогічної науки (XVII—XX ст.) Педагогічна система Я.-А. Коменського 458 Розвиток педагогічної теорії і практики в працях інших видатних педагогів 461 Реформаторська педагогіка зарубіжних країн кінця XIX — XX ст. 469 Розвиток педагогічної думки в Росії у XVIII — XIX ст. 474 Прогресивна педагогіка в Росії на початку XX ст. 477 5.4. Історія української школи і педагогіки Виховання, школа і педагогічна думка в Київській Русі 481 Освіта і педагогічна думка у період українського Відродження (XVI — перша половина XVII ст.) 485 Українська педагогіка другої половини XVII — кінця XVIII ст. 491 Освіта і педагогічна думка в Україні першої половини XIX ст. 497 Педагогічна система К.Д. Ушинського 504 Освіта і педагогічна думка в Україні в другій половині XIX — на початку XX ст. 508 Освіта, шкільництво і педагогічна думка в Україні у XX ст. 515

У посібнику розкрито загальні засади педагогіки, теорії навчання й виховання учнів, управління навчально-виховним процесом у загальноосвітній школі з урахуванням сучасних досягнень педагогіки і психології, досвіду розбудови, та особливостей сучасного реформу-вання української школи. Подано матеріал з історії виховання, школи і педагогіки, а також розвитку шкільництва і педагогічної думки в Україні від часів Київської Русі до сьогодення.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха