Local cover image
Local cover image

Педагогіка : посібник / Н. П. Волкова

Main Author: Автор, Волкова, Н.П., 1959-, Наталія ПавлівнаLanguage: українська.Country: УКРАЇНА.Publication: Київ : Академія, 2001Description: 575 с.ISBN: 966-580-109-0.Series: Альма-матерClassification: 74.03(0)Contents note: Розділ 1. Загальні засади педагогіки 1.1. Предмет і завдання педагогіки Педагогіка як наука -- 9 Основні педагогічні категорії -- 12 Система педагогічних наук -- 15 Міжпредметні зв’язки педагогіки -- 17 1.2. Загальна характеристика логіки і методів науково-педагогічного дослідження Метод, методика науково-педагогічного дослідження -- 18 Соціологічні методи дослідження -- 26 Тестування, проективні методи -- 31 Математичні методи -- 32 Логіка (етапи) психолого-педагогічного дослідження -- 32 1.3. Проблеми розвитку особистості та їх значення для виховання Поняття про особистість, її розвиток та формування -- 34 Роль спадковості, середовища й діяльності в розвитку особистості -- 38 Взаємозв’язок зовнішніх і внутрішніх умов розвитку -- 40 Внутрішні суперечності як рушійні сили розвитку -- 41 Виховання, навчання і розвиток особистості -- 44 1.4. Вікові особливості психічного та фізичного розвитку особистості Вікові періоди розвитку особистості -- 47 Індивідуальні особливості учнів -- 84 Розділ 2. Теорія виховання 2.1. Сутність, зміст процесу виховання Процес виховання, його структура і рушійні сили -- 89 Мета і завдання виховання -- 93 2.2. Основні закономірності та принципи виховання Закономірності виховання -- 98 Принципи виховання -- 99 2.3. Основні напрями виховання Громадянське виховання -- 104 Розумове виховання -- 108 Моральне виховання -- 110 Екологічне виховання -- 113 Статеве виховання -- 115 Правове виховання -- 117 Трудове виховання -- 118 Естетичне виховання -- 121 Фізичне виховання -- 124 2.4. Методи виховання Методи, прийоми і засоби виховання -- 127 Методи формування свідомості особистості -- 128 Методи організації діяльності, спілкування та формування досвіду суспільної поведінки -- 139 Методи стимулювання діяльності і поведінки -- 149 Методи самовиховання -- 155 Генетико-моделюючий метод виховання -- 161 Педагогічні умови використання методів виховання -- 164 2.5. Організаційні форми виховної роботи Позакласна виховна робота -- 165 Колективні творчі справи (КТС) -- 169 Колективне планування виховної роботи -- 173 Позашкільні заклади в системі освіти і виховання -- 178 2.6. Формування колективу, його вплив на виховання особистості Колектив і його види -- 180 Сутність, зміст, функції виховного колективу -- 182 Діалектика розвитку колективу -- 185 Чинники розвитку колективу -- 186 Учнівське самоврядування в школі та класі -- 189 Формальні та неформальні групи -- 192 Дитячі та юнацькі громадські організації -- 196 Неформальний молодіжний рух -- 201 2.7. Класний керівник. Функції, напрями і форми роботи Класний керівник у школі -- 206 Функції класного керівника -- 207 Напрями і форми роботи класного керівника -- 208 Критерії оцінювання ефективності виховного процесу -- 212 2.8. Виховна робота з педагогічно занедбаними дітьми Поняття «педагогічно занедбані діти» -- 215 Принципи, шляхи і засоби перевиховання -- 218 2.9. Взаємодія школи та сім’ї у вихованні молоді Розділ 3. Теорія освіти і навчання 3.1. Дидактика Дидактика як галузь педагогіки, її виникнення і розвиток -- 234 Зв’язок дидактики з іншими науками -- 236 Категорії дидактики -- 237 3.2. Зміст освіти в сучасній школі Загальна характеристика змісту освіти -- 240 Освітня система в Україні -- 244 Стандарти освіти -- 253 Основні джерела змісту освіти: навчальний план, навчальна програма, підручники -- 255 3.3. Структура та організація процесу навчання Основні функції та компоненти процесу навчання -- 261 Структура процесу навчання -- 262 Оптимізація процесу навчання -- 268 3.4. Закономірності та принципи навчання Закономірності навчання -- 269 Принципи навчання -- 271 3.5. Загальні методи навчання Методи навчання та їх класифікація -- 275 Методи організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності -- 278 Методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності -- 291 Методи контролю і самоконтролю за ефективністю навчально-пізнавальної діяльності -- 294 Методика CASE -- 299 Загальні вимоги щодо оптимального поєднання методів навчання -- 302 Засоби навчання -- 303 3.6. Проблемно-розвиваюче навчання Проблемна ситуація як умова пізнавальної активності учнів -- 313 Класифікація методів проблемно-розвиваючого навчання -- 315 Способи та умови застосування методів проблемно-розвиваючого навчання -- 318 3.7. Форми організації навчання Організаційні форми навчання -- 324 Урок — основна форма організації навчання -- 329 3.8. Позаурочні форми навчання Семінарські заняття -- 343 Практикуми -- 345 Факультативні заняття -- 346 Навчальна екскурсія -- 347 Додаткові групові, індивідуальні заняття. Предметні гуртки -- 348 Домашня навчальна робота учнів -- 349 3.9. Контроль за навчально-пізнавальною діяльністю Сутність, функції, види контролю -- 351 Перевірка й оцінювання успішності учнів -- 353 3.10. Диференційоване навчання в школі Диференціація в освіті. Види диференціації -- 359 3.11. Навчання обдарованих учнів Обдарованість: суть, види, принципи -- 362 Форми і методи роботи з обдарованими дітьми -- 364 3.12. Проблема відставання учнів у навчанні Розділ 4. Школознавство 4.1. Управління загальноосвітньою школою Принципи управління освітою -- 371 Структура управління освітою в Україні -- 373 Інспектування загальноосвітнього закладу -- 375 4.2. Управління загальноосвітнім навчальним закладом Управлінські органи в школі -- 377 4.3. Планування та облік роботи школи Планування роботи школи -- 387 Особливості внутрішкільного контролю -- 389 Види, форми й методи внутрішкільного контролю -- 390 4.4. Методична робота в школі Значення методичної роботи для підвищення рівня професійної підготовки вчителя -- 393 Основні форми методичної роботи в школі -- 395 Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників -- 399 4.5. Інноваційна спрямованість педагогічної діяльності Розділ 5. Педагогічні комунікації 5.1. Сучасний педагог Основні риси, функції сучасного вчителя -- 412 Педагогічна майстерність, її елементи -- 417 5.2. Педагогічна комунікація Сутність, функції педагогічної комунікації -- 420 5.3. Невербальна комунікація Складові невербальної комунікації -- 425 Основні засоби невербальної комунікації -- 426 5.4. Вербальна комунікація Мовне спілкування як факт комунікації -- 430 Функції мовлення вчителя -- 433 5.5. Педагогічне спілкування як взаємодія Особливості, функції педагогічного спілкування -- 434 Педагогічне спілкування як діалог -- 437 Бар’єри спілкування -- 439 Ускладнення, що виникають у процесі спілкування -- 441 Структура педагогічного спілкування -- 443 Стиль педагогічного спілкування. Установка вчителя -- 445 Уміння слухати -- 448 Правила педагогічного спілкування -- 450 5.6. Соціально-психологічний клімат у колективі Взаємозв’язок між членами колективу в спільній діяльності -- 452 Соціально-психологічний клімат у педагогічному колективі -- 455 5.7. Педагогічні конфлікти: види, причини виникнення Конфлікти як засіб регулювання міжособистісних стосунків -- 460 Конфлікти у школі -- 461 Педагогічний конфлікт: структура, сфера, динаміка -- 463 Конфлікт у взаємодії «вчитель — учні» -- 465 Міжособистісні конфлікти у педагогічному колективі -- 466 5.8. Розв’язання та усунення педагогічних конфліктів Конфлікт у педагогічній взаємодії -- 469 Поведінка вчителя у конфліктній ситуації -- 470 Ігрові методи вирішення конфліктів -- 473 Розділ 6. З історії педагогіки 6.1. Історія українського шкільництва та педагогіки Виховання і навчання у первісних та родових племенах на території України -- 477 Культурний та освітній розквіт Київської Русі (період княжої доби) -- 481 Від занепаду до відродження: освіта та розвиток педагогічної думки в епоху культурного відродження України (XVI—XVIII ст.) -- 488 У складі двох імперій: українська освіта та педагогіка наприкінці XVIII — на початку XX ст. -- 500 Уроки XX століття: шлях до національної школи -- 519 6.2. Основні проблеми розвитку європейського шкільництва та педагогічної думки Антична педагогіка -- 529 Особливості освітньо-виховної практики та педагогічної думки в епоху середньовіччя -- 536 Школа і педагогічна думка епохи Відродження -- 541 Педагогіка епохи Реформації -- 544 Педагогічна думка епохи Реформації -- 545 Епоха буржуазних революцій та Просвітництва в Європі -- 550 Становлення і розвиток класичної європейської педагогіки та національної системи народної освіти у XIX ст. -- 556 Основні теорії європейської освіти нового часу -- 566 Abstract: У посібнику , враховуючи інноваційність української школи, розкрито загальні засади педагогіки, теорії виховання і навчання учнів, управління загальноосвітньою школою, розвиток українського та європейського шкільництва від початків до сьогодення. Значну увагу приділено новітнім педагогічним технологіям з урахуванням сучасних тенденцій розвитку суспільства, дитячого, молодіжного середовища, а також пошуків і надбань теперішньої педагогічної науки та практики. Адресований студентам вищих навчальних закладів.Прислужиться педагогам-практикам.. Item type: Навчальні видання
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Current library Collection Call number Status Date due Barcode
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-003157
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002419
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002420
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002688
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002689
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002690
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002691
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002692
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002693
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002695
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002696
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 37.013(075) / В67 (Browse shelf(Opens below)) Available 41683-004973

Розділ 1. Загальні засади педагогіки 1.1. Предмет і завдання педагогіки Педагогіка як наука 9 Основні педагогічні категорії 12 Система педагогічних наук 15 Міжпредметні зв’язки педагогіки 17 1.2. Загальна характеристика логіки і методів науково-педагогічного дослідження Метод, методика науково-педагогічного дослідження 18 Соціологічні методи дослідження 26 Тестування, проективні методи 31 Математичні методи 32 Логіка (етапи) психолого-педагогічного дослідження 32 1.3. Проблеми розвитку особистості та їх значення для виховання Поняття про особистість, її розвиток та формування 34 Роль спадковості, середовища й діяльності в розвитку особистості 38 Взаємозв’язок зовнішніх і внутрішніх умов розвитку 40 Внутрішні суперечності як рушійні сили розвитку 41 Виховання, навчання і розвиток особистості 44 1.4. Вікові особливості психічного та фізичного розвитку особистості Вікові періоди розвитку особистості 47 Індивідуальні особливості учнів 84 Розділ 2. Теорія виховання 2.1. Сутність, зміст процесу виховання Процес виховання, його структура і рушійні сили 89 Мета і завдання виховання 93 2.2. Основні закономірності та принципи виховання Закономірності виховання 98 Принципи виховання 99 2.3. Основні напрями виховання Громадянське виховання 104 Розумове виховання 108 Моральне виховання 110 Екологічне виховання 113 Статеве виховання 115 Правове виховання 117 Трудове виховання 118 Естетичне виховання 121 Фізичне виховання 124 2.4. Методи виховання Методи, прийоми і засоби виховання 127 Методи формування свідомості особистості 128 Методи організації діяльності, спілкування та формування досвіду суспільної поведінки 139 Методи стимулювання діяльності і поведінки 149 Методи самовиховання 155 Генетико-моделюючий метод виховання 161 Педагогічні умови використання методів виховання 164 2.5. Організаційні форми виховної роботи Позакласна виховна робота 165 Колективні творчі справи (КТС) 169 Колективне планування виховної роботи 173 Позашкільні заклади в системі освіти і виховання 178 2.6. Формування колективу, його вплив на виховання особистості Колектив і його види 180 Сутність, зміст, функції виховного колективу 182 Діалектика розвитку колективу 185 Чинники розвитку колективу 186 Учнівське самоврядування в школі та класі 189 Формальні та неформальні групи 192 Дитячі та юнацькі громадські організації 196 Неформальний молодіжний рух 201 2.7. Класний керівник. Функції, напрями і форми роботи Класний керівник у школі 206 Функції класного керівника 207 Напрями і форми роботи класного керівника 208 Критерії оцінювання ефективності виховного процесу 212 2.8. Виховна робота з педагогічно занедбаними дітьми Поняття «педагогічно занедбані діти» 215 Принципи, шляхи і засоби перевиховання 218 2.9. Взаємодія школи та сім’ї у вихованні молоді Розділ 3. Теорія освіти і навчання 3.1. Дидактика Дидактика як галузь педагогіки, її виникнення і розвиток 234 Зв’язок дидактики з іншими науками 236 Категорії дидактики 237 3.2. Зміст освіти в сучасній школі Загальна характеристика змісту освіти 240 Освітня система в Україні 244 Стандарти освіти 253 Основні джерела змісту освіти: навчальний план, навчальна програма, підручники 255 3.3. Структура та організація процесу навчання Основні функції та компоненти процесу навчання 261 Структура процесу навчання 262 Оптимізація процесу навчання 268 3.4. Закономірності та принципи навчання Закономірності навчання 269 Принципи навчання 271 3.5. Загальні методи навчання Методи навчання та їх класифікація 275 Методи організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності 278 Методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності 291 Методи контролю і самоконтролю за ефективністю навчально-пізнавальної діяльності 294 Методика CASE 299 Загальні вимоги щодо оптимального поєднання методів навчання 302 Засоби навчання 303 3.6. Проблемно-розвиваюче навчання Проблемна ситуація як умова пізнавальної активності учнів 313 Класифікація методів проблемно-розвиваючого навчання 315 Способи та умови застосування методів проблемно-розвиваючого навчання 318 3.7. Форми організації навчання Організаційні форми навчання 324 Урок — основна форма організації навчання 329 3.8. Позаурочні форми навчання Семінарські заняття 343 Практикуми 345 Факультативні заняття 346 Навчальна екскурсія 347 Додаткові групові, індивідуальні заняття. Предметні гуртки 348 Домашня навчальна робота учнів 349 3.9. Контроль за навчально-пізнавальною діяльністю Сутність, функції, види контролю 351 Перевірка й оцінювання успішності учнів 353 3.10. Диференційоване навчання в школі Диференціація в освіті. Види диференціації 359 3.11. Навчання обдарованих учнів Обдарованість: суть, види, принципи 362 Форми і методи роботи з обдарованими дітьми 364 3.12. Проблема відставання учнів у навчанні Розділ 4. Школознавство 4.1. Управління загальноосвітньою школою Принципи управління освітою 371 Структура управління освітою в Україні 373 Інспектування загальноосвітнього закладу 375 4.2. Управління загальноосвітнім навчальним закладом Управлінські органи в школі 377 4.3. Планування та облік роботи школи Планування роботи школи 387 Особливості внутрішкільного контролю 389 Види, форми й методи внутрішкільного контролю 390 4.4. Методична робота в школі Значення методичної роботи для підвищення рівня професійної підготовки вчителя 393 Основні форми методичної роботи в школі 395 Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників 399 4.5. Інноваційна спрямованість педагогічної діяльності Розділ 5. Педагогічні комунікації 5.1. Сучасний педагог Основні риси, функції сучасного вчителя 412 Педагогічна майстерність, її елементи 417 5.2. Педагогічна комунікація Сутність, функції педагогічної комунікації 420 5.3. Невербальна комунікація Складові невербальної комунікації 425 Основні засоби невербальної комунікації 426 5.4. Вербальна комунікація Мовне спілкування як факт комунікації 430 Функції мовлення вчителя 433 5.5. Педагогічне спілкування як взаємодія Особливості, функції педагогічного спілкування 434 Педагогічне спілкування як діалог 437 Бар’єри спілкування 439 Ускладнення, що виникають у процесі спілкування 441 Структура педагогічного спілкування 443 Стиль педагогічного спілкування. Установка вчителя 445 Уміння слухати 448 Правила педагогічного спілкування 450 5.6. Соціально-психологічний клімат у колективі Взаємозв’язок між членами колективу в спільній діяльності 452 Соціально-психологічний клімат у педагогічному колективі 455 5.7. Педагогічні конфлікти: види, причини виникнення Конфлікти як засіб регулювання міжособистісних стосунків 460 Конфлікти у школі 461 Педагогічний конфлікт: структура, сфера, динаміка 463 Конфлікт у взаємодії «вчитель — учні» 465 Міжособистісні конфлікти у педагогічному колективі 466 5.8. Розв’язання та усунення педагогічних конфліктів Конфлікт у педагогічній взаємодії 469 Поведінка вчителя у конфліктній ситуації 470 Ігрові методи вирішення конфліктів 473 Розділ 6. З історії педагогіки 6.1. Історія українського шкільництва та педагогіки Виховання і навчання у первісних та родових племенах на території України 477 Культурний та освітній розквіт Київської Русі (період княжої доби) 481 Від занепаду до відродження: освіта та розвиток педагогічної думки в епоху культурного відродження України (XVI—XVIII ст.) 488 У складі двох імперій: українська освіта та педагогіка наприкінці XVIII — на початку XX ст. 500 Уроки XX століття: шлях до національної школи 519 6.2. Основні проблеми розвитку європейського шкільництва та педагогічної думки Антична педагогіка 529 Особливості освітньо-виховної практики та педагогічної думки в епоху середньовіччя 536 Школа і педагогічна думка епохи Відродження 541 Педагогіка епохи Реформації 544 Педагогічна думка епохи Реформації 545 Епоха буржуазних революцій та Просвітництва в Європі 550 Становлення і розвиток класичної європейської педагогіки та національної системи народної освіти у XIX ст. 556 Основні теорії європейської освіти нового часу 566

У посібнику , враховуючи інноваційність української школи, розкрито загальні засади педагогіки, теорії виховання і навчання учнів, управління загальноосвітньою школою, розвиток українського та європейського шкільництва від початків до сьогодення. Значну увагу приділено новітнім педагогічним технологіям з урахуванням сучасних тенденцій розвитку суспільства, дитячого, молодіжного середовища, а також пошуків і надбань теперішньої педагогічної науки та практики. Адресований студентам вищих навчальних закладів.Прислужиться педагогам-практикам.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha