Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

"Теорія і методика спортивної підготовки" (на прикладі командних ігрових видів спорту) : навчальний посібник / Костюкевич В. М.

Основний автор-особа: Автор, Костюкевич, В.М., 1953-, Виктор МитрофановичМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Відомості про видання: 2-ге вид. перероб. та доп.Вихідні дані: Київ : КНТ, 2016Опис: 615 с.ISBN: 978-966-373-804-8.Класифікація: 75.1я73Примітки про зміст: ПЕРЕДМОВА -- 9 СПИСОК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ -- 10 Розділ 1. Теоретико-методичні основи спортивної підготовки -- 12 Глава 1. Предмет і зміст теорії і методики спортивної ПІДГОТОВКИ -- 12 1.1. Теорія і методика спортивної підготовки як наукова та навчальна дисципліна -- 12 1.2. Характеристика системи спортивної підготовки -- 13 1.3. Формування загальної теорії спортивної підготовки -- 15 Глава 2. Змагальна діяльність у системі спортивної підготовки -- 25 2.1. Характеристика спортивних змагань -- 25 2.2. Зміст змагальної діяльності -- 27 2.3. Структура змагальної діяльності -- 28 2.4. Фактори, що визначають результат змагальної діяльності -- 31 2.5. Організація і проведення змагань -- 34 Глава 3. Основні положення сучасної системи спортивного ТРЕНУВАННЯ -- 50 3.1. Мета і завдання спортивного тренування -- 51 3.2. Сторони підготовки спортсмена -- 51 3.3. Закономірності та принципи спортивного тренування -- 52 3.4. Засоби та методи спортивного тренування -- 56 3.4.1. Методи спортивного тренування -- 57 Глава 4. Загальні основи управління підготовкою спортсменів -- 59 4.1. Управління рухами спортсмена -- 59 4.2. Психомоторика -- 65 4.3. Формування рухового досвіду -- 66 4.4. Біомеханіка рухових дій -- 70 4.5. Енергозабезпечення м’язової діяльності -- 80 Глава 5. Управління тренувальною та змагальною діяльністю спортсменів -- 90 5.1. Загальні поняття управління -- 90 5.2. Тренувальні ефекти -- 94 5.3. Педагогічний контроль у спортивному тренуванні -- 95 5.4. Етапне управління -- 96 5.5. Поточне управління -- 97 5.6. Оперативне управління -- 98 5.7. Комплексний контроль -- 98 5.8. Управлінська діяльність тренера у командних ігрових видах спорту (на прикладі хокею на траві) -- 100 Глава 6. Тренувальні та змагальні навантаження спортсменів -- 114 6.1. Загальні поняття про навантаження -- 114 6.2. Характер навантажень -- 114 6.3. Величина навантажень -- 115 6.4. Спрямованість навантаження -- 118 6.5. Зони спрямованості тренувальних і змагальних навантажень -- 121 6.6. Координаційна складність навантаження -- 124 Глава 7. Адаптація до тренувальних навантажень -- 128 7.1. Основні поняття про адаптацію -- 128 7.2. Фізіологічні механізми адаптації до навантажень -- 129 7.2.1. Адаптація серцево-судинної системи -- 129 7.2.2. Адаптація дихальної системи до фізичних навантажень -- 132 7.3. Енергетичні витрати -- 136 7.4. Адаптація нервово-м’язової системи до фізичнихт навантажень -- 137 7.4.1. Нервово-м’язова адаптація у силовій підготовці -- 138 7.4.2. Адаптація нервово-м’язової системи до аеробних навантажень -- 139 7.4.3. Підвищення алактатних анаеробних можливостей -- 141 7.4.4. Підвищення лактатних (гліколітичних) анаеробних можливостей -- 142 Глава 8. Структура і зміст багаторічної підготовки спортсменів -- 146 8.1. Загальна структура багаторічної підготовки спортсменів -- 146 8.2. Особливості підготовки спортсменів на різних етапах багаторічного удосконалення -- 149 8.3. Багаторічна підготовка спортсменів командних ігрових видів спорту -- 153 Глава 9. Відбір та орієнтація у загальній системі спортивної підготовки -- 162 9.1. Спортивний відбір як раціональна система педагогічного пошуку обдарованих людей -- 162 9.2. Зв’язок спортивного відбору та орієнтації із загальною системою багаторічної підготовки. -- 165 9.3. Особливості спортивного відбору та орієнтації в командних ігрових видах спорту -- 169 Глава 10. Побудова тренувального процесу спортсменів на основі теорії періодизації -- 210 10.1. Формування теорії та методики побудови тренувального процесу спортсменів протягом річних тренувальних циклів -- 210 10.2. Теоретико-методичні основи теорії періодизації спортивного тренування -- 211 10.3. Особливості побудови тренувального процесу в різних видах спорту протягом річних тренувальних циклів -- 215 10.4. Побудова річного тренувального циклу в командних ігрових видах спорту -- 218 Глава 11. Побудова тренувальних занять спортсменів КОМАНДНИХ ІГРОВИХ ВИДІВ СПОРТУ (НА ПРИКЛАДІ футболу) 11.1. Основні поняття -- 227 11.2. Фізіологічні та біохімічні закономірності формування тренувальних ефектів у процесі тренувальних занять -- 227 11.3. Структура і зміст тренувальних занять футболістів -- 231 11.4. Методи проведення тренувальних занять -- 236 11.5. Засоби тренувальних занять -- 239 Глава 12. Побудова тренувального процесу спортсменів у річному циклі підготовки -- 247 12.1. Основні теоретико-методичні поняття -- 247 12.2. Планування тренувального процесу спортсменів -- 248 12.3. Побудова тренувального процесу спортсменів на різних етапах річного тренувального циклу -- 255 12.3.1. Побудова мікроциклів -- 255 12.3.2. Побудова мезоциклів -- 262 12.3.2.1. Особливості побудови мезоциклів у спортивній підготовці жінок -- 265 12.3. 3. Побудова річного циклу підготовки спортсменів -- 267 Глава 13. Тренувальні програми розвитку та удосконалення рухових здібностей спортсменів (на прикладі хокею на траві) -- 274 13.1. Науково-методичні підходи щодо розробки тренувальних програм -- 274 13.2. Тренувальна програма з удосконалення витривалості хокеїстів на траві -- 277 13.3. Тренувальна програма з удосконалення швидкісних здібностей хокеїстів на траві -- 284 13.4. Тренувальна програма щодо вдосконалення координації хокеїстів на траві -- 287 13.5. Тренувальна програма з удосконалення сили хокеїстів на траві -- 293 13.6. Тренувальна програма з удосконалення гнучкості хокеїстів на траві -- 302 Глава 14. Психологічна підготовка спортсменів -- 316 14.1. Загальні поняття -- 316 14.2. Психологічне забезпечення підготовки спортсменів -- 318 14.3. Особливості психологічної підготовки спортсменів командних ігрових видів спорту -- 322 14.3.1. Психологічні особливості змагальної діяльності спортсменів командних ігрових видів спорту (на прикладі хокею на траві) -- 322 14.3.2. Психологія особистості тренера спортивної команди -- 328 14.3.3 Психологічний супровід спортивної діяльності команди -- 330 14.3.4 Психологічний супровід змагальної діяльності спортивної команди -- 335 14.3.5. Психологічний контроль у підготовці спортсменів командних ігрових видів спорту -- 342 Глава 15. Техніко-тактичііа підготовка спортсменів -- 347 15.1. Основні поняття -- 347 15.2. Завдання, засоби і методи техніко-тактичної підготовки -- 350 15.3. Формування техніки рухів спортсменів -- 354 15.4. Техніко-тактична підготовка спортсменів командних ігрових видів спорту (на прикладі хокею на траві) -- 357 Глава 16. Моделювання в спорті -- 368 16.1. Методологічні основи моделювання -- 368 16.2. Моделювання в процесі підготовки спортсменів -- 371 16.3. Моделі змагальної діяльності -- 376 16.4. Методологічні аспекти побудови модельних характеристик змагальної діяльності -- 379 16.5. Моделювання тренувальних занять спортсменів -- 381 16.6. Модельні комплекси вправ для підготовчої частини тренувального заняття -- 383 16.7. Модельні тренувальні завдання для основної частини тренувального заняття -- 385 16.8. Алгоритмізовані навчальні програми -- 385 16.9. Модельні тренувальні завдання -- 386 Глава 17. Прогнозування в спорті -- 394 17.1. Загальні поняття -- 394 17.2. Методи прогнозування -- 395 17.2.1. Методи моделювання -- 395 17.2.2. Методи експертних оцінок -- 400 17.2.2.1. Експертний аналіз техніко-тактичної майстерності гравців (на прикладі хокею на траві) -- 402 17.2.3. Метод регресійного аналізу -- 407 17.2.4. Метод екстраполяції -- 409 17.3. Види прогнозування -- 409 Глава 18. Тренування спортсменів в умовах різних температур і РІЗНИХ ЧАСОВИХ поясів -- 416 18.1. Тренування спортсменів в умовах низьких і високих температур -- 416 18.2. Тренування спортсменів в умовах середніх і високих гір та штучної гіпоксії -- 420 18.3. Десинхронізація і ресинхронізація циркардних ритмів -- 423 Глава 19. Допінг у спорті -- 431 19.1. Основні поняття та історія розповсюдження допінгу -- 431 19.2. Актуальні питання медико-біологічного забезпечення в спорті -- 433 19.3. Допінгові засоби та методи -- 435 19.4. Діяльність Всесвітнього антидопінгового агентства (ВАДА) -- 441 Глава 20 Засоби відновлення спортивної працездатності -- 444 20.1. Проблема відновлення спортивної працездатності -- 444 20.2. Характеристика засобів відновлення спортивної працездатності -- 445 20.3. Педагогічні засоби відновлення спортивної працездатності -- 446 20.3.1. Оперативне відновлення -- 448 20.3.2. Поточне відновлення -- 451 20.3.3. Етапне відновлення -- 452 20.4. Медико-біологічні засоби відновлення спортивної працездатності -- 453 20.4.1. Спортивний масаж -- 456 20.4.2. Лазня -- 457 20.4.3. Гідропроцедури -- 459 20.4.4. Ванни -- 460 20.4.5. Харчування -- 462 20.4.6. Вітаміни -- 468 20.4.7. Мінеральні речовини -- 469 20.4.8. Харчові добавки -- 470 20.5. Психологічні засоби відновлення -- 470 Глава 21. Організація і проведення науково-дослідної роботи (НА ПРИКЛАДІ ХОКЕЮ НА ТРАВІ) -- 477 21.1. Теоретичний аналіз і узагальнення літературних даних -- 478 21.2. Педагогічне спостереження -- 479 21.3. Відеозйомка змагальної діяльності команд та окремих гравців у хокеї на траві -- 502 21.4. Педагогічне тестування -- 503 21.5. Морфологічні методи -- 509 21.6. Методи функціональної діагностики -- 514 21.7. Психофізіологічні методи -- 524 21.8. Пульсометрія -- 527 21.9. Методи математичної статистики -- 530 21.10. Моделювання як метод дослідження -- 563 21.11. Педагогічний експеримент -- 564 Розділ 2. Завдання для самостійного опрацювання та АЛГОРИТМИ ЇХ ВИКОНАННЯ -- 571 2.1. Визначення величини та спрямованості навантаження окремого тренувального заняття -- 571 2.2. Визначення рівня фізичної та функціональної підготовленості спортсменів -- 576 2.3. Складання плану навчально-тренувального збору -- 581 2.4. Складання комплексу розминки для тренувального заняття -- 585 2.5. Складання тренувальних програм для розвитку фізичних якостей -- 586 2.6. Складання модельного тренувального завдання -- 590 2.7. Розробити моделі підготовленості спортсменів -- 590 2.8. Складання конспектів тренувальних занять і програм мікроциклів -- 592 2.9. Складання моделі відновлювального тренувального заняття -- 600 Основні наукові категорії і теоретико-методичні поняття -- 596 Одиниці ВИМІРЮВАНЬ -- 601 Предметний вказівник -- 610 Анотація: У навчальному посібнику розглянуті теоретико-методичні аспекти спортивної підготовки. Посібник призначений для студентів, магістрантів, викладачів інститутів (факультетів) фізичного виховання і спорту педагогічних університетів.. Тип одиниці: Навчальні видання
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 796.015 / К72 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002577

ПЕРЕДМОВА 9 СПИСОК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ 10 Розділ 1. Теоретико-методичні основи спортивної підготовки 12 Глава 1. Предмет і зміст теорії і методики спортивної ПІДГОТОВКИ 12 1.1. Теорія і методика спортивної підготовки як наукова та навчальна дисципліна 12 1.2. Характеристика системи спортивної підготовки 13 1.3. Формування загальної теорії спортивної підготовки 15 Глава 2. Змагальна діяльність у системі спортивної підготовки 25 2.1. Характеристика спортивних змагань 25 2.2. Зміст змагальної діяльності 27 2.3. Структура змагальної діяльності 28 2.4. Фактори, що визначають результат змагальної діяльності 31 2.5. Організація і проведення змагань 34 Глава 3. Основні положення сучасної системи спортивного ТРЕНУВАННЯ 50 3.1. Мета і завдання спортивного тренування 51 3.2. Сторони підготовки спортсмена 51 3.3. Закономірності та принципи спортивного тренування 52 3.4. Засоби та методи спортивного тренування 56 3.4.1. Методи спортивного тренування 57 Глава 4. Загальні основи управління підготовкою спортсменів 59 4.1. Управління рухами спортсмена 59 4.2. Психомоторика 65 4.3. Формування рухового досвіду 66 4.4. Біомеханіка рухових дій 70 4.5. Енергозабезпечення м’язової діяльності 80 Глава 5. Управління тренувальною та змагальною діяльністю спортсменів 90 5.1. Загальні поняття управління 90 5.2. Тренувальні ефекти 94 5.3. Педагогічний контроль у спортивному тренуванні 95 5.4. Етапне управління 96 5.5. Поточне управління 97 5.6. Оперативне управління 98 5.7. Комплексний контроль 98 5.8. Управлінська діяльність тренера у командних ігрових видах спорту (на прикладі хокею на траві) 100 Глава 6. Тренувальні та змагальні навантаження спортсменів 114 6.1. Загальні поняття про навантаження 114 6.2. Характер навантажень 114 6.3. Величина навантажень 115 6.4. Спрямованість навантаження 118 6.5. Зони спрямованості тренувальних і змагальних навантажень 121 6.6. Координаційна складність навантаження 124 Глава 7. Адаптація до тренувальних навантажень 128 7.1. Основні поняття про адаптацію 128 7.2. Фізіологічні механізми адаптації до навантажень 129 7.2.1. Адаптація серцево-судинної системи 129 7.2.2. Адаптація дихальної системи до фізичних навантажень 132 7.3. Енергетичні витрати 136 7.4. Адаптація нервово-м’язової системи до фізичнихт навантажень 137 7.4.1. Нервово-м’язова адаптація у силовій підготовці 138 7.4.2. Адаптація нервово-м’язової системи до аеробних навантажень 139 7.4.3. Підвищення алактатних анаеробних можливостей 141 7.4.4. Підвищення лактатних (гліколітичних) анаеробних можливостей 142 Глава 8. Структура і зміст багаторічної підготовки спортсменів 146 8.1. Загальна структура багаторічної підготовки спортсменів 146 8.2. Особливості підготовки спортсменів на різних етапах багаторічного удосконалення 149 8.3. Багаторічна підготовка спортсменів командних ігрових видів спорту 153 Глава 9. Відбір та орієнтація у загальній системі спортивної підготовки 162 9.1. Спортивний відбір як раціональна система педагогічного пошуку обдарованих людей 162 9.2. Зв’язок спортивного відбору та орієнтації із загальною системою багаторічної підготовки. 165 9.3. Особливості спортивного відбору та орієнтації в командних ігрових видах спорту 169 Глава 10. Побудова тренувального процесу спортсменів на основі теорії періодизації 210 10.1. Формування теорії та методики побудови тренувального процесу спортсменів протягом річних тренувальних циклів 210 10.2. Теоретико-методичні основи теорії періодизації спортивного тренування 211 10.3. Особливості побудови тренувального процесу в різних видах спорту протягом річних тренувальних циклів 215 10.4. Побудова річного тренувального циклу в командних ігрових видах спорту 218 Глава 11. Побудова тренувальних занять спортсменів КОМАНДНИХ ІГРОВИХ ВИДІВ СПОРТУ (НА ПРИКЛАДІ футболу) 11.1. Основні поняття 227 11.2. Фізіологічні та біохімічні закономірності формування тренувальних ефектів у процесі тренувальних занять 227 11.3. Структура і зміст тренувальних занять футболістів 231 11.4. Методи проведення тренувальних занять 236 11.5. Засоби тренувальних занять 239 Глава 12. Побудова тренувального процесу спортсменів у річному циклі підготовки 247 12.1. Основні теоретико-методичні поняття 247 12.2. Планування тренувального процесу спортсменів 248 12.3. Побудова тренувального процесу спортсменів на різних етапах річного тренувального циклу 255 12.3.1. Побудова мікроциклів 255 12.3.2. Побудова мезоциклів 262 12.3.2.1. Особливості побудови мезоциклів у спортивній підготовці жінок 265 12.3. 3. Побудова річного циклу підготовки спортсменів 267 Глава 13. Тренувальні програми розвитку та удосконалення рухових здібностей спортсменів (на прикладі хокею на траві) 274 13.1. Науково-методичні підходи щодо розробки тренувальних програм 274 13.2. Тренувальна програма з удосконалення витривалості хокеїстів на траві 277 13.3. Тренувальна програма з удосконалення швидкісних здібностей хокеїстів на траві 284 13.4. Тренувальна програма щодо вдосконалення координації хокеїстів на траві 287 13.5. Тренувальна програма з удосконалення сили хокеїстів на траві 293 13.6. Тренувальна програма з удосконалення гнучкості хокеїстів на траві 302 Глава 14. Психологічна підготовка спортсменів 316 14.1. Загальні поняття 316 14.2. Психологічне забезпечення підготовки спортсменів 318 14.3. Особливості психологічної підготовки спортсменів командних ігрових видів спорту 322 14.3.1. Психологічні особливості змагальної діяльності спортсменів командних ігрових видів спорту (на прикладі хокею на траві) 322 14.3.2. Психологія особистості тренера спортивної команди 328 14.3.3 Психологічний супровід спортивної діяльності команди 330 14.3.4 Психологічний супровід змагальної діяльності спортивної команди 335 14.3.5. Психологічний контроль у підготовці спортсменів командних ігрових видів спорту 342 Глава 15. Техніко-тактичііа підготовка спортсменів 347 15.1. Основні поняття 347 15.2. Завдання, засоби і методи техніко-тактичної підготовки 350 15.3. Формування техніки рухів спортсменів 354 15.4. Техніко-тактична підготовка спортсменів командних ігрових видів спорту (на прикладі хокею на траві) 357 Глава 16. Моделювання в спорті 368 16.1. Методологічні основи моделювання 368 16.2. Моделювання в процесі підготовки спортсменів 371 16.3. Моделі змагальної діяльності 376 16.4. Методологічні аспекти побудови модельних характеристик змагальної діяльності 379 16.5. Моделювання тренувальних занять спортсменів 381 16.6. Модельні комплекси вправ для підготовчої частини тренувального заняття 383 16.7. Модельні тренувальні завдання для основної частини тренувального заняття 385 16.8. Алгоритмізовані навчальні програми 385 16.9. Модельні тренувальні завдання 386 Глава 17. Прогнозування в спорті 394 17.1. Загальні поняття 394 17.2. Методи прогнозування 395 17.2.1. Методи моделювання 395 17.2.2. Методи експертних оцінок 400 17.2.2.1. Експертний аналіз техніко-тактичної майстерності гравців (на прикладі хокею на траві) 402 17.2.3. Метод регресійного аналізу 407 17.2.4. Метод екстраполяції 409 17.3. Види прогнозування 409 Глава 18. Тренування спортсменів в умовах різних температур і РІЗНИХ ЧАСОВИХ поясів 416 18.1. Тренування спортсменів в умовах низьких і високих температур 416 18.2. Тренування спортсменів в умовах середніх і високих гір та штучної гіпоксії 420 18.3. Десинхронізація і ресинхронізація циркардних ритмів 423 Глава 19. Допінг у спорті 431 19.1. Основні поняття та історія розповсюдження допінгу 431 19.2. Актуальні питання медико-біологічного забезпечення в спорті 433 19.3. Допінгові засоби та методи 435 19.4. Діяльність Всесвітнього антидопінгового агентства (ВАДА) 441 Глава 20 Засоби відновлення спортивної працездатності 444 20.1. Проблема відновлення спортивної працездатності 444 20.2. Характеристика засобів відновлення спортивної працездатності 445 20.3. Педагогічні засоби відновлення спортивної працездатності 446 20.3.1. Оперативне відновлення 448 20.3.2. Поточне відновлення 451 20.3.3. Етапне відновлення 452 20.4. Медико-біологічні засоби відновлення спортивної працездатності 453 20.4.1. Спортивний масаж 456 20.4.2. Лазня 457 20.4.3. Гідропроцедури 459 20.4.4. Ванни 460 20.4.5. Харчування 462 20.4.6. Вітаміни 468 20.4.7. Мінеральні речовини 469 20.4.8. Харчові добавки 470 20.5. Психологічні засоби відновлення 470 Глава 21. Організація і проведення науково-дослідної роботи (НА ПРИКЛАДІ ХОКЕЮ НА ТРАВІ) 477 21.1. Теоретичний аналіз і узагальнення літературних даних 478 21.2. Педагогічне спостереження 479 21.3. Відеозйомка змагальної діяльності команд та окремих гравців у хокеї на траві 502 21.4. Педагогічне тестування 503 21.5. Морфологічні методи 509 21.6. Методи функціональної діагностики 514 21.7. Психофізіологічні методи 524 21.8. Пульсометрія 527 21.9. Методи математичної статистики 530 21.10. Моделювання як метод дослідження 563 21.11. Педагогічний експеримент 564 Розділ 2. Завдання для самостійного опрацювання та АЛГОРИТМИ ЇХ ВИКОНАННЯ 571 2.1. Визначення величини та спрямованості навантаження окремого тренувального заняття 571 2.2. Визначення рівня фізичної та функціональної підготовленості спортсменів 576 2.3. Складання плану навчально-тренувального збору 581 2.4. Складання комплексу розминки для тренувального заняття 585 2.5. Складання тренувальних програм для розвитку фізичних якостей 586 2.6. Складання модельного тренувального завдання 590 2.7. Розробити моделі підготовленості спортсменів 590 2.8. Складання конспектів тренувальних занять і програм мікроциклів 592 2.9. Складання моделі відновлювального тренувального заняття 600 Основні наукові категорії і теоретико-методичні поняття 596 Одиниці ВИМІРЮВАНЬ 601 Предметний вказівник 610

У навчальному посібнику розглянуті теоретико-методичні аспекти спортивної підготовки. Посібник призначений для студентів, магістрантів, викладачів інститутів (факультетів) фізичного виховання і спорту педагогічних університетів.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха