Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Кредитно-модульний курс з філософії: філософія, логіка, етика, естетика, релігієзнавство : навчальний посібник. / Подольська Є. А.

Основний автор-особа: Автор, Подольська, Є. А., 1952 -, Єлизавета АнаніївнаМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Відомості про видання: 2-ге. перебл. та допов.Вихідні дані: Київ : Інкос, 2006Опис: : 623 с.ISBN: 966-364-222-Х.Класифікація: 87я73Примітки про зміст: ВСТУП -- 3 МОДУЛЬ І. ПОКЛИКАННЯ ФІЛОСОФІЇ ТА її КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНІ ТИПИ -- 6 Змістовий модуль 1. Філософія, її предмет і роль у суспільстві -- 7 Тема 1. Предметне поле й функціональне призначення філософії -- 8 1.1. Філософія та світогляд -- 8 1.2. Предмет та функції філософії -- 10 1.3. Особливості та структура філософського знання -- 15 1.4. Філософія і наука. Філософська рефлексія -- 19 СЕМІНАР № 1. Предмет, функції та специфіка філософського знання -- 25 Змістовий модуль 2. Генеза філософської думки та її культурно історичної форми -- 28 Тема 2. Еволюція філософських поглядів у контексті цивілізаційних процесів -- 29 2.1. Філософія Стародавнього Сходу: світоустрій та людина... -- 29 2.2. Антична філософія: космоцентризм -- 37 2.3. Філософія середніх віків: теоцентризм -- 46 2.4. Філософія епохи Відродження: антропоцентризм 5З 2.5. Філософія Нового часу: наукоцентризм -- 61 2.6. Німецька класична філософія: система-розум-діяльність -- 76 СЕМІНАР №2. Історичний розвиток світової філософії -- 96 Змістовий модуль 3. Сучасна філософія: синтез культурних традицій -- 100 ТЕМА 3. Основні напрямки та особливості сучасної західної філософії -- 101 3.1. Особливості сучасної філософії -- 101 3.2. Неокантіанство, неогегельянство -- 103 3.3. Прагматизм -- 107 3.4. Філософія життя -- 110 3.5. Психоаналітична філософія -- 117 3.6. Персоналізм -- 125 3.7. Феноменологія Гуссерля -- 128 3.8. Екзистенціалізм -- 131 3.9. Франкфуртська школа -- 143 3.10. Структуралізм -- 146 3.11. Герменевтика -- 150 3.12. Позитивізм, постпозитивізм -- 158 3.13. Неотомізм - релігійна філософія -- 166 3.14. Неомарксизм -- 173 3.15. Російська релігійна філософія та філософський містицизм.. -- 176 3.16. Ситуація постмодернізму у філософії -- 181 СЕМІНАР № 3. Сучасна світова філософія -- 192 Змістовий модулі 4. Формування і розвиток вітчизняної філософської думки в контексті світової філософії -- 196 ТЕМА 4. Філософська думка в Україні -- 197 4.1. Філософська думка Київської Русі -- 197 4.2. Гуманістичні ідеї вітчизняної філософії другої половини XIII ст. першої половини XVII ст. -- 203 4.3. Філософія українського Просвітництва другої половини XVII —XVIIІ століття. Григорій Сковорода -- 212 4.4. Філософія українського романтизму XIX століття -- 220 4.5. Професійна філософія в Україні XIX початку XX століття -- 224 4.6. Українська філософська та суспільно-політична думка другої половини XIX XX століття -- 229 СЕМІНАР № 4. Особливості та основні етапи розвитку вітчизняної філософської думки -- 245 Висновки до модуля І. -- 249 Підсумкові завдання до модуля І. -- 251 МОДУЛЬ II. ОНТОЛОГІЯ: СТРУКТУРНА ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ДІАЛЕКТИКА БУТТЯ -- 253 Змістовий модуль 5. Філософський зміст проблеми буття -- 254 ТЕМА 5. Матерія, рух, простір, час -- 255 5.1. Буття, субстанція, матерія -- 255 5.2. Рух як спосіб існування матерії -- 265 5.3. Простір і час форми буття матерії -- 270 СЕМІНАР № 5. Матерія, її. основні форми та спосіб існування -- 276 Змістовий модуль 6. Свідомість: її походження і сутність -- 279 ТЕМА 6. Генезис та структура свідомості -- 280 6.1. Свідомість - вища форма відображення дійсності -- 280 6.2. Суспільна природа свідомості. Свідомість та мова -- 289 6.3. Творча активність свідомості -- 294 СЕМІНАР № 6. Свідомість, її природа, сутність та структура -- 298 Змістовий модуль 7. Діалектика як вчення про загалі,ний взаємозв’язок та розвиток -- 301 ТЕМА 7. Діалектика та її альтернативи -- 302 7.1. Принципи діалектичного осмислення буття. Альтернативи діалектики -- 302 7.2. Основні закони діалектики, їх світоглядне та методологічне значення -- 310 7.3. Категорії як загальні форми відображення буття, його пізнання і перетворення -- 326 СЕМІНАР № 7. Діалектика: принципи, закони, категорії -- 345 Висновки до модуля II. -- 348 Підсумкові завдання до модуля II. -- 350 МОДУЛЬ III. ГНОСЕОЛОГІЯ, ЛОГІКА, МЕТОДОЛОГІЯ -- 353 Змістовий модуль 8. Сутність і структура пізнавального процесу -- 354 ТЕМА 8. Пізнання як предмет філософського аналізу -- 355 8.1. Пізнаваність світу і його законів. Агностицизм -- 355 8.2. Практика - критерій істини, основа і ціль пізнання. Види практики -- 363 8.3. Єдність чуттєвого і раціонального моментів пізнання -- 367 8.4. Інтуїція: етапи та умови формування -- 374 8.5. Діалектика абсолютної і відносної істини -- 377 СЕМІНАР № 8. Сутність та структура пізнавального процесу -- 384 Змістовий модуль 9. Логіка -- 387 ТЕМА 9. Логіка - наука про закони правильного мислення -- 388 9.1. Предмет та значення логіки -- 388 9.2. Поняття -- 391 9.3. Судження -- 397 9.4. Основні закони логічного мислення -- 401 9.5. Висновок -- 403 9.6. Логічні основи аргументації -- 407 СЕМІНАР № 9. Логіка як наука про закони і форми правильного мислення -- 410 Змістовий модуль 10. Методологія наукового пошуку: рівні, етапи, засоби -- 414 ТЕМА 10. Методологічні проблеми наукового пізнання -- 415 10.1. Поняття методу та методології наукового дослідження -- 415 10.2. Класифікація методів наукової діяльності та особливості їх використання -- 422 10.3. Основні форми наукового пізнання -- 433 СЕМІНАР № 10. Проблеми істинності знання. Методи та форми пізнавальної діяльності -- 438 Висновки до модуля III. -- 441 Підсумкові завдання до модуля III. -- 443 МОДУЛЬ IV. СУСПІЛЬСТВО І ОСОБИСТІСТЬ У ВИМІРАХ ФІЛОСОФСЬКОГО АНАЛІЗУ -- 444 Змістовий модуль 11. Суспільство: сутність і специфіка пізнання -- 445 ТЕМА 11. Суспільство як система та процес -- 446 11.1. Суспільство як система і життєдіяльність людини -- 446 11.2. Природа як об’єкт філософської рефлексії -- 453 11.3. Суспільство як процес. Проблема сенсу історії -- 458 11.4. Історична генеза соціальних спільнот -- 466 11.5. Форми суспільної свідомості типи відображення соціального буття -- 469 СЕМІНАР № 11. Суспільство: сутність та специфіка пізнання -- 476 Змістовий модуль 12. Особистість у системі суспільних зв'язків -- 480 ТЕМА 12. Філософія особистості -- 481 12.1. Людина, індивід, особистість -- 481 12.2. Діяльність як доцільна активність суб’єкта -- 485 12.3. Соціальна роль особистості в контексті її індивідуалізації -- 490 12.4. Специфіка ціннісного ставлення до світу -- 494 12.5. Екзистенційні категорії людського буття -- 500 СЕМІНАР №12. Особистість у вимірах філософського аналізу -- 506 Змістовий модуль 13. Релігієзнавство -- 509 ТЕМА 13. Релігія як сфера духовної культури: структура та функціональне покликання -- 509 13.1. Предмет та функції релігієзнавства -- 510 13.2. Національні релігії. Індуїзм. Іудаїзм -- 513 13.3. Буддизм -- 517 13.4. Християнство -- 521 13.5. Іслам -- 537 13.6. Свобода совісті в Україні -- 543 13.7. Нові релігійні течії та організації в Україні -- 547 СЕМІНАР № 13. Науково-історична характеристика релігій світу -- 561 Змістовий модуль 14. Етика -- 565 ТЕМА 14. Особливості функціонування моралі у суспільстві -- 566 14.1. Моральні виміри особистості і суспільства -- 566 14.2. Найважливіші моральні та етичні вчення -- 569 14.3. Загальні моральні поняття -- 574 14.4. Моральний досвід -- 581 14.5. Етика ділового спілкування -- 586 СЕМІНАР № 14. Особливості моральної свідомості та спілкування -- 592 Змістовий модуль 15. Естетика -- 595 ТЕМА 15. Естетична діяльність як предмет філософської рефлексії -- 596 15.1. Естетика - теорія естетичної цільності. Системність естетичних знань -- 596 15.2. Естетика - наука про естетичне багатство дійсності та мистецтва -- 600 15.3. Поліфункціональність мистецтва -- 605 15.4. Ціннісний та інтерпретаційний аналіз в художньому спілкуванні -- 607 СЕМІНАР № 15. Естетика філософія естетичної та художньої діяльності -- 611 Висновки до модуля IV. -- 614 Підсумкові завдання до модуля IV. -- 617 ПРИКІНЦЕВЕ СЛОВО -- 618 Анотація: У навчальному посібнику з позицій сучасного осмислення філо­софської світової скарбниці у сукупності всіх її складових (філософії, логіки, етики, естетики, релігієзнавства) ведеться змістовне викладен­ня матеріалу відповідно до програми з філософії та вимог Міністерства освіти та науки в напрямі Болонського процесу. У доступній і стислій формі освоїти філософські теорії, концепції, ідеї, що можуть стати ос­новою розвитку світогляду сучасного фахівця, а також методологічним інструментарієм для студентів і аспірантів. Проаналізовані основні тен­денції і напрямки розвитку світової та вітчизняної філософської дум­ки, гуманістичний потенціал етичних, релігійних та естетичних вчень. Для студентів, аспірантів та викладачів вищих навчальних закладів.. Тип одиниці: Навчальні видання
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 1(075.8) / П44 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002570
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 1(075.8) / П44 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-003414

ВСТУП 3 МОДУЛЬ І. ПОКЛИКАННЯ ФІЛОСОФІЇ ТА її КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНІ ТИПИ 6 Змістовий модуль 1. Філософія, її предмет і роль у суспільстві 7 Тема 1. Предметне поле й функціональне призначення філософії 8 1.1. Філософія та світогляд 8 1.2. Предмет та функції філософії 10 1.3. Особливості та структура філософського знання 15 1.4. Філософія і наука. Філософська рефлексія 19 СЕМІНАР № 1. Предмет, функції та специфіка філософського знання 25 Змістовий модуль 2. Генеза філософської думки та її культурно історичної форми 28 Тема 2. Еволюція філософських поглядів у контексті цивілізаційних процесів 29 2.1. Філософія Стародавнього Сходу: світоустрій та людина... 29 2.2. Антична філософія: космоцентризм 37 2.3. Філософія середніх віків: теоцентризм 46 2.4. Філософія епохи Відродження: антропоцентризм 5З 2.5. Філософія Нового часу: наукоцентризм 61 2.6. Німецька класична філософія: система-розум-діяльність 76 СЕМІНАР №2. Історичний розвиток світової філософії 96 Змістовий модуль 3. Сучасна філософія: синтез культурних традицій 100 ТЕМА 3. Основні напрямки та особливості сучасної західної філософії 101 3.1. Особливості сучасної філософії 101 3.2. Неокантіанство, неогегельянство 103 3.3. Прагматизм 107 3.4. Філософія життя 110 3.5. Психоаналітична філософія 117 3.6. Персоналізм 125 3.7. Феноменологія Гуссерля 128 3.8. Екзистенціалізм 131 3.9. Франкфуртська школа 143 3.10. Структуралізм 146 3.11. Герменевтика 150 3.12. Позитивізм, постпозитивізм 158 3.13. Неотомізм - релігійна філософія 166 3.14. Неомарксизм 173 3.15. Російська релігійна філософія та філософський містицизм.. 176 3.16. Ситуація постмодернізму у філософії 181 СЕМІНАР № 3. Сучасна світова філософія 192 Змістовий модулі 4. Формування і розвиток вітчизняної філософської думки в контексті світової філософії 196 ТЕМА 4. Філософська думка в Україні 197 4.1. Філософська думка Київської Русі 197 4.2. Гуманістичні ідеї вітчизняної філософії другої половини XIII ст. першої половини XVII ст. 203 4.3. Філософія українського Просвітництва другої половини XVII —XVIIІ століття. Григорій Сковорода 212 4.4. Філософія українського романтизму XIX століття 220 4.5. Професійна філософія в Україні XIX початку XX століття 224 4.6. Українська філософська та суспільно-політична думка другої половини XIX XX століття 229 СЕМІНАР № 4. Особливості та основні етапи розвитку вітчизняної філософської думки 245 Висновки до модуля І. 249 Підсумкові завдання до модуля І. 251 МОДУЛЬ II. ОНТОЛОГІЯ: СТРУКТУРНА ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ДІАЛЕКТИКА БУТТЯ 253 Змістовий модуль 5. Філософський зміст проблеми буття 254 ТЕМА 5. Матерія, рух, простір, час 255 5.1. Буття, субстанція, матерія 255 5.2. Рух як спосіб існування матерії 265 5.3. Простір і час форми буття матерії 270 СЕМІНАР № 5. Матерія, її. основні форми та спосіб існування 276 Змістовий модуль 6. Свідомість: її походження і сутність 279 ТЕМА 6. Генезис та структура свідомості 280 6.1. Свідомість - вища форма відображення дійсності 280 6.2. Суспільна природа свідомості. Свідомість та мова 289 6.3. Творча активність свідомості 294 СЕМІНАР № 6. Свідомість, її природа, сутність та структура 298 Змістовий модуль 7. Діалектика як вчення про загалі,ний взаємозв’язок та розвиток 301 ТЕМА 7. Діалектика та її альтернативи 302 7.1. Принципи діалектичного осмислення буття. Альтернативи діалектики 302 7.2. Основні закони діалектики, їх світоглядне та методологічне значення 310 7.3. Категорії як загальні форми відображення буття, його пізнання і перетворення 326 СЕМІНАР № 7. Діалектика: принципи, закони, категорії 345 Висновки до модуля II. 348 Підсумкові завдання до модуля II. 350 МОДУЛЬ III. ГНОСЕОЛОГІЯ, ЛОГІКА, МЕТОДОЛОГІЯ 353 Змістовий модуль 8. Сутність і структура пізнавального процесу 354 ТЕМА 8. Пізнання як предмет філософського аналізу 355 8.1. Пізнаваність світу і його законів. Агностицизм 355 8.2. Практика - критерій істини, основа і ціль пізнання. Види практики 363 8.3. Єдність чуттєвого і раціонального моментів пізнання 367 8.4. Інтуїція: етапи та умови формування 374 8.5. Діалектика абсолютної і відносної істини 377 СЕМІНАР № 8. Сутність та структура пізнавального процесу 384 Змістовий модуль 9. Логіка 387 ТЕМА 9. Логіка - наука про закони правильного мислення 388 9.1. Предмет та значення логіки 388 9.2. Поняття 391 9.3. Судження 397 9.4. Основні закони логічного мислення 401 9.5. Висновок 403 9.6. Логічні основи аргументації 407 СЕМІНАР № 9. Логіка як наука про закони і форми правильного мислення 410 Змістовий модуль 10. Методологія наукового пошуку: рівні, етапи, засоби 414 ТЕМА 10. Методологічні проблеми наукового пізнання 415 10.1. Поняття методу та методології наукового дослідження 415 10.2. Класифікація методів наукової діяльності та особливості їх використання 422 10.3. Основні форми наукового пізнання 433 СЕМІНАР № 10. Проблеми істинності знання. Методи та форми пізнавальної діяльності 438 Висновки до модуля III. 441 Підсумкові завдання до модуля III. 443 МОДУЛЬ IV. СУСПІЛЬСТВО І ОСОБИСТІСТЬ У ВИМІРАХ ФІЛОСОФСЬКОГО АНАЛІЗУ 444 Змістовий модуль 11. Суспільство: сутність і специфіка пізнання 445 ТЕМА 11. Суспільство як система та процес 446 11.1. Суспільство як система і життєдіяльність людини 446 11.2. Природа як об’єкт філософської рефлексії 453 11.3. Суспільство як процес. Проблема сенсу історії 458 11.4. Історична генеза соціальних спільнот 466 11.5. Форми суспільної свідомості типи відображення соціального буття 469 СЕМІНАР № 11. Суспільство: сутність та специфіка пізнання 476 Змістовий модуль 12. Особистість у системі суспільних зв'язків 480 ТЕМА 12. Філософія особистості 481 12.1. Людина, індивід, особистість 481 12.2. Діяльність як доцільна активність суб’єкта 485 12.3. Соціальна роль особистості в контексті її індивідуалізації 490 12.4. Специфіка ціннісного ставлення до світу 494 12.5. Екзистенційні категорії людського буття 500 СЕМІНАР №12. Особистість у вимірах філософського аналізу 506 Змістовий модуль 13. Релігієзнавство 509 ТЕМА 13. Релігія як сфера духовної культури: структура та функціональне покликання 509 13.1. Предмет та функції релігієзнавства 510 13.2. Національні релігії. Індуїзм. Іудаїзм 513 13.3. Буддизм 517 13.4. Християнство 521 13.5. Іслам 537 13.6. Свобода совісті в Україні 543 13.7. Нові релігійні течії та організації в Україні 547 СЕМІНАР № 13. Науково-історична характеристика релігій світу 561 Змістовий модуль 14. Етика 565 ТЕМА 14. Особливості функціонування моралі у суспільстві 566 14.1. Моральні виміри особистості і суспільства 566 14.2. Найважливіші моральні та етичні вчення 569 14.3. Загальні моральні поняття 574 14.4. Моральний досвід 581 14.5. Етика ділового спілкування 586 СЕМІНАР № 14. Особливості моральної свідомості та спілкування 592 Змістовий модуль 15. Естетика 595 ТЕМА 15. Естетична діяльність як предмет філософської рефлексії 596 15.1. Естетика - теорія естетичної цільності. Системність естетичних знань 596 15.2. Естетика - наука про естетичне багатство дійсності та мистецтва 600 15.3. Поліфункціональність мистецтва 605 15.4. Ціннісний та інтерпретаційний аналіз в художньому спілкуванні 607 СЕМІНАР № 15. Естетика філософія естетичної та художньої діяльності 611 Висновки до модуля IV. 614 Підсумкові завдання до модуля IV. 617 ПРИКІНЦЕВЕ СЛОВО 618

У навчальному посібнику з позицій сучасного осмислення філо­софської світової скарбниці у сукупності всіх її складових (філософії, логіки, етики, естетики, релігієзнавства) ведеться змістовне викладен­ня матеріалу відповідно до програми з філософії та вимог Міністерства освіти та науки в напрямі Болонського процесу. У доступній і стислій формі освоїти філософські теорії, концепції, ідеї, що можуть стати ос­новою розвитку світогляду сучасного фахівця, а також методологічним інструментарієм для студентів і аспірантів. Проаналізовані основні тен­денції і напрямки розвитку світової та вітчизняної філософської дум­ки, гуманістичний потенціал етичних, релігійних та естетичних вчень. Для студентів, аспірантів та викладачів вищих навчальних закладів.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха