Культурологія : підручник / М. С. Кравець

Main Author: Автор, Кравець, М. С., Микола СтепановичLanguage: українська.Country: УКРАЇНА.Publication: Львів : Новий Світ-2000, 2012Description: 318 с.ISBN: 966-418-015-7.Series: Вища освіта в УкраїніClassification: Ч 111Contents note: ПЕРЕДНЄ СЛОВО -- 6 РОЗДІЛ І. НАУКОВИЙ СТАТУС І ПРЕДМЕТ КУЛЬТУРОЛОГІЇ Тема 1. ПРЕДМЕТ ТА МЕТОД КУЛЬТУРОЛОГІЇ. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ. КУЛЬТУРОЛОГІЯ І ПРИРОДА. МІСЦЕ В СИСТЕМІ ГУМАНІТАРНИХ ТА ПРИРОДНИЧИХ НАУК -- 9 1.1. Предмет, основні поняття культурології -- 10 1.2. Принципи, функції та методи аналізу культурології -- 20 1.3. Специфіка культурологічного знання -- 25 1.4. Культурологія і природа. Місце предмету в системі гуманітарних та природничих наук -- 35 1.5. Світобачення і культура первісного суспільства як важливий етап в становленні культурологічної думки індивідів -- 38 Тема 2. ІСТОРИЧНІ ЕТАПИ ОСМИСЛЕННЯ КУЛЬТУРИ. ОСНОВНІ ШКОЛИ ТА КОНЦЕПЦІЇ КУЛЬТУРОЛОГІЇ -- 45 2.1. Етапізація суспільних явищ як наукова проблема -- 46 2.2. Генеза суспільного осмислення культури та основні культурологічні школи -- 48 2.3. Філософсько-культурологічне осмислення буття в епоху розвитку давніх (ранньо-класових) цивілізацій -- 64 2.4. Погляд на культуру через призму досліджень кінця XX - початку XXI ст -- 79 Тема 3. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРОЛОГІЧНА ДУМКА В КОНТЕКСТІ ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКОЇ КУЛЬТУРНОЇ ТРАДИЦІЇ -- 87 3.1. Формування загальноєвропейської культурної традиції в погляді на культурний розвиток людства. Аполонійська та діонісійська засади європейської культури -- 88 3.2. Становлення української культурології -- 93 3.3. Культурологічні праці видатних діячів української культури -- 102 3.4. Витоки української культури. Проблеми культурної ідентичності -- 106 РОЗДІЛ II. ТИПОЛОГІЯ КУЛЬТУРИ Тема 4. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ СУЧАСНОЇ ТИПОЛОГІЇ КУЛЬТУРИ -- 120 4.1. Типологія культури як наукова проблема -- 121 4.2. Історична типологія культури -- 124 4.3. Регіональна типологія культури -- 131 4.4. Українська культура на теренах Європейського культурного регіону -- 141 4.5. Типологія за стилями в культурі -- 147 Тема 5. КУЛЬТУРА І СОЦІОТЕХНОСФЕРА В СИСТЕМІ ГЛОБАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ СУЧАСНОСТІ -- 159 5.1. Глобальні проблеми і їх детермінанти -- 160 5.2. Соціотехносфера: особливості розвитку -- 171 5.3. Культура як необхідна і достатня умова розв'язання глобальних проблем -- 177 Тема 6. ОСНОВНІ СФЕРИ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ -- 183 6.1. Природа - необхідна умова творення культури в часі і просторі -- 184 6.2. Мистецтво як чуттєва сфера духовного сприйняття світу -- 187 6.3. Наука і світогляд: значення у висхідному розвитку цивілізації -- 196 6.4. Місце та особливості української культури XIX - XX ст. в художній сфері розвитку -- 201 РОЗДІЛ III. СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ Тема 7. ПРОВІДНІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОГО КУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ -- 215 7.1. Теоретичні засади аналізу сучасних тенденцій розвитку культури -- 216 7.2. Субкультурна поліфонія другої половини XX ст. -- 226 7.3. Кризові явища в культурі як флуктуації духовно-енергетичного поля -- 229 Тема 8. СУЧАСНА НАУКА ПРО ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ У XXI ст. -- 236 8.1. Теоретичні засади прогнозування культурного розвитку людства -- 237 8.2. Культура XXI ст. -- 244 Тема 9. ЗБЕРЕЖЕННЯ КУЛЬТУРНОЇ І ПРИРОДНОЇ СПАДЩИНИ - ЗАГАЛЬНОЦИВІЛІЗАЦІЙНЕ ЗАВДАННЯ XXI ст. -- 255 9.1. Теоретичні засади проблеми -- 256 9.2. Збереження культурної і природної спадщини як об'єктивна соціально-історична тенденція в розвитку людства -- 259 9.3. Формування системи світових інститутів збереження спадщини людства і їх основні документи -- 263 ДОВІДКОВИЙ РОЗДІЛ Примірна робоча програма навчальної дисципліни "Культурологія" (за вимогами ECTS) -- 273 Методичні вказівки до написання творчої або професійно орієнтованої роботи -- 273 Теми рефератів -- 273 Термінологічний словник -- 273 Список використаної та рекомендованої літератури -- 273 Abstract: У підручнику систематизовані і викладені основні теоретичні засади навчально дисципліни "Культурологія". Панорамне висвітлення культурологічної проблематики базується на питаннях курсів "Українська та зарубіжна культура", "Культурологія" що вивчаються у вузах України. У запропонованому підручнику застосований диференційований поділ матеріалу за рівнем базисних знань студентської аудиторії Враховано прагнення студентської молоді до самостійного пошуку відповідей на складні питання розпитку культури у XXI ст. У відповідності з вимогами сучасних освітніх стандартів, входження України до єдиного європейського освітнього простору (Болонська декларація) в підручнику подані авторська концепція сучасного змісту дисципліни, як необхідної складової загально гуманітарної підготовки випускника вищої школи. Враховуючи теоретичні засади підручника, популярний виклад матеріалу та подані енциклопедичні знання, це видання підручника, як і попереднє посібник; "Культурологія", рекомендується не лише студентам, але і тим, хто не байдужий до сучасних проблем у розвитку культури.. Item type: Навчальні видання
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Current library Call number Status Date due Barcode
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту
Науковий фонд
008(075.8) / К78 (Browse shelf (Opens below)) Available (Немає обмежень доступу) 41683-002919

ПЕРЕДНЄ СЛОВО 6 РОЗДІЛ І. НАУКОВИЙ СТАТУС І ПРЕДМЕТ КУЛЬТУРОЛОГІЇ Тема 1. ПРЕДМЕТ ТА МЕТОД КУЛЬТУРОЛОГІЇ. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ. КУЛЬТУРОЛОГІЯ І ПРИРОДА. МІСЦЕ В СИСТЕМІ ГУМАНІТАРНИХ ТА ПРИРОДНИЧИХ НАУК 9 1.1. Предмет, основні поняття культурології 10 1.2. Принципи, функції та методи аналізу культурології 20 1.3. Специфіка культурологічного знання 25 1.4. Культурологія і природа. Місце предмету в системі гуманітарних та природничих наук 35 1.5. Світобачення і культура первісного суспільства як важливий етап в становленні культурологічної думки індивідів 38 Тема 2. ІСТОРИЧНІ ЕТАПИ ОСМИСЛЕННЯ КУЛЬТУРИ. ОСНОВНІ ШКОЛИ ТА КОНЦЕПЦІЇ КУЛЬТУРОЛОГІЇ 45 2.1. Етапізація суспільних явищ як наукова проблема 46 2.2. Генеза суспільного осмислення культури та основні культурологічні школи 48 2.3. Філософсько-культурологічне осмислення буття в епоху розвитку давніх (ранньо-класових) цивілізацій 64 2.4. Погляд на культуру через призму досліджень кінця XX - початку XXI ст 79 Тема 3. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРОЛОГІЧНА ДУМКА В КОНТЕКСТІ ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКОЇ КУЛЬТУРНОЇ ТРАДИЦІЇ 87 3.1. Формування загальноєвропейської культурної традиції в погляді на культурний розвиток людства. Аполонійська та діонісійська засади європейської культури 88 3.2. Становлення української культурології 93 3.3. Культурологічні праці видатних діячів української культури 102 3.4. Витоки української культури. Проблеми культурної ідентичності 106 РОЗДІЛ II. ТИПОЛОГІЯ КУЛЬТУРИ Тема 4. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ СУЧАСНОЇ ТИПОЛОГІЇ КУЛЬТУРИ 120 4.1. Типологія культури як наукова проблема 121 4.2. Історична типологія культури 124 4.3. Регіональна типологія культури 131 4.4. Українська культура на теренах Європейського культурного регіону 141 4.5. Типологія за стилями в культурі 147 Тема 5. КУЛЬТУРА І СОЦІОТЕХНОСФЕРА В СИСТЕМІ ГЛОБАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ СУЧАСНОСТІ 159 5.1. Глобальні проблеми і їх детермінанти 160 5.2. Соціотехносфера: особливості розвитку 171 5.3. Культура як необхідна і достатня умова розв'язання глобальних проблем 177 Тема 6. ОСНОВНІ СФЕРИ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ 183 6.1. Природа - необхідна умова творення культури в часі і просторі 184 6.2. Мистецтво як чуттєва сфера духовного сприйняття світу 187 6.3. Наука і світогляд: значення у висхідному розвитку цивілізації 196 6.4. Місце та особливості української культури XIX - XX ст. в художній сфері розвитку 201 РОЗДІЛ III. СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ Тема 7. ПРОВІДНІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОГО КУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ 215 7.1. Теоретичні засади аналізу сучасних тенденцій розвитку культури 216 7.2. Субкультурна поліфонія другої половини XX ст. 226 7.3. Кризові явища в культурі як флуктуації духовно-енергетичного поля 229 Тема 8. СУЧАСНА НАУКА ПРО ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ У XXI ст. 236 8.1. Теоретичні засади прогнозування культурного розвитку людства 237 8.2. Культура XXI ст. 244 Тема 9. ЗБЕРЕЖЕННЯ КУЛЬТУРНОЇ І ПРИРОДНОЇ СПАДЩИНИ - ЗАГАЛЬНОЦИВІЛІЗАЦІЙНЕ ЗАВДАННЯ XXI ст. 255 9.1. Теоретичні засади проблеми 256 9.2. Збереження культурної і природної спадщини як об'єктивна соціально-історична тенденція в розвитку людства 259 9.3. Формування системи світових інститутів збереження спадщини людства і їх основні документи 263 ДОВІДКОВИЙ РОЗДІЛ Примірна робоча програма навчальної дисципліни "Культурологія" (за вимогами ECTS) 273 Методичні вказівки до написання творчої або професійно орієнтованої роботи 273 Теми рефератів 273 Термінологічний словник 273 Список використаної та рекомендованої літератури 273

У підручнику систематизовані і викладені основні теоретичні засади навчально дисципліни "Культурологія". Панорамне висвітлення культурологічної проблематики базується на питаннях курсів "Українська та зарубіжна культура", "Культурологія" що вивчаються у вузах України. У запропонованому підручнику застосований диференційований поділ матеріалу за рівнем базисних знань студентської аудиторії Враховано прагнення студентської молоді до самостійного пошуку відповідей на складні питання розпитку культури у XXI ст. У відповідності з вимогами сучасних освітніх стандартів, входження України до єдиного європейського освітнього простору (Болонська декларація) в підручнику подані авторська концепція сучасного змісту дисципліни, як необхідної складової загально гуманітарної підготовки випускника вищої школи. Враховуючи теоретичні засади підручника, популярний виклад матеріалу та подані енциклопедичні знання, це видання підручника, як і попереднє посібник; "Культурологія", рекомендується не лише студентам, але і тим, хто не байдужий до сучасних проблем у розвитку культури.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha