Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Естетика : навчальний посібник / Л. О. Сморж

Основний автор-особа: Автор, Сморж, Л. О., 1927-2009, Леонід ОпанасовичМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: Київ : Кондор, 2007Опис: 333 с.ISBN: 966-8251-81-4.Класифікація: 87.8 я 73Примітки про зміст: Передмова -- 5 Частина І. Естетика і естетичне -- 7 Розділ 1. Естетика як наука, її предмет і значення -- 7 §1. Термін „естетика”. Формування естетики як науки -- 7 §2. предмет естетики -- 12 §3. Естетика як філософська наука та її зв’язок з іншими науками -- 15 §4.3авдання естетики -- 19 Розділ 2. Естетичне: його обумовленість і сутність -- 23 §1. 0нтологізація естетичного. Естетичне як Властивість природних речей -- 23 §2. Естетичне як відношення -- 29 §3. Біологізація естетичного. Деякі проблеми антропосоціогенезу -- 34 §4. Естетичне як обумовлене трудом -- 45 §5. Соціально-психічна сутність естетично- художнього -- 50 Розділ 3. Естетичне як потреба в духовній цілісності гармонізації і свободі -- 62 §1. Утилітарне і безкорисливе. Користь і краса -- 62 §2. Естетична потреба -- 67 §3. Естетичне почуття і естетичне переживання -- 72 §4. Естетичне і художнє -- 77 Розділ 4. Основні естетичні цінності -- 83 §1. Естетичний ідеал -- 84 §2. Прекрасне і потворне -- 84 §3. Трагічне і комічне -- 92 -- 92 -- 96 §4. Смак: естетичний і художній -- 100 Частина ІІ. Мистецтво як естетично-художній феномен -- 104 Розділ 5. Мистецтво як вид суспільної діяльності -- 104 §1. Проблема початку професіоналізації художньої діяльності -- 104 §2. Мистецтво у системі суспільного виробництва -- 110 §3. Проблема специфічного предмета мистецтва -- 119 Розділ 6. Мистецтво і реальність -- 130 §1. Поняття „реальність” об’єктивна і суб’єктивна реальність -- 130 §2. Художня реальність -- 135 §3. Мистецтво і природно-речове середовище -- 138 §4. Мистецтво і суспільна реальність -- 144 Розділ 7. Художник -- 154 §1. Художня діяльність як покликання -- 154 §2. Художній геній і талант -- 159 §3. Художник як суб’єкт творчості. Одержимість -- 165 §4. Художник як учасник історичного процесу і проблема його свободи -- 173 Розділ 8. Художнє освоєння і художнє узагальнення -- 184 §1. Мистецтво як особливий спосіб освоєння світу. Мистецтво і наука -- 184 §2. Істина і художня правда -- 193 §3. Мистецтво факту. Осторонення (очуждення) -- 199 §4. Відбір, обмеження, розширення -- 206 §5. Типізація як спосіб художнього узагальнення -- 210 §6. Художня ідеалізація -- 212 Розділ 9. Дійсне і художнє -- 228 §1. Художня умовність -- 228 §2. Деформація як художній прийом -- 233 §3. Художній вимисел і уява (фантазія) -- 240 §4. Чарівне і демонічне -- 245 §5. Упізнавання і схожість -- 249 §6. Достовірність: предметно-речова і художня -- 254 §7. Твір мистецтва як кінцевий продукт художньої діяльності -- 258 Розділ 10. Суспільне призначення мистецтва і його субстанційні цілі -- 266 §1. Розважально-гедоністична функція мистецтва -- 267 §2. Мистецтво як засіб гармонізації духовного світу людини -- 272 §3. Мистецтво як олюднення людини -- 276 §4. Мистецтво як засіб соціалізацій активізації -- 282 §5. Мистецтво як психологічний захист людини -- 288 §6. Мистецтво як засіб формування творчого потенціалу і задоволення потреби в щасті -- 295 Розділ 11. Естетично-художня культура в епоху науково-технічного прогресу і проблема її майбутнього -- 295 §1. Культура як суспільно-історичне явище. Культура і цивілізація -- 307 §2. Прогрес і регрес -- 310 §3. Людина і її духовне життя в епоху науки і техніки -- 313 §4. Дилема- Прометей чи Орфей? -- 319 Анотація: У посібнику висвітлюються історія світової естетичної думки та особливості її стану на українському і російському грунті, формуються зміст предмета, цілі, завдання та функції естетики як науки. Характеризуються вихідні категорії естетики, специфіка структури естетичної діяльності, особливості естетичної свідомості тощо.... Тип одиниці: Навчальні видання
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 17(075.8) / С51 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002964
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 17(075.8) / С51 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002965
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 17(075.8) / С51 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002966
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 17(075.8) / С51 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002967
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 17(075.8) / С51 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002968
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 17(075.8) / С51 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002969
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 17(075.8) / С51 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002970
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 17(075.8) / С51 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002971
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 17(075.8) / С51 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002972
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 17(075.8) / С51 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002973

Передмова 5 Частина І. Естетика і естетичне 7 Розділ 1. Естетика як наука, її предмет і значення 7 §1. Термін „естетика”. Формування естетики як науки 7 §2. предмет естетики 12 §3. Естетика як філософська наука та її зв’язок з іншими науками 15 §4.3авдання естетики 19 Розділ 2. Естетичне: його обумовленість і сутність 23 §1. 0нтологізація естетичного. Естетичне як Властивість природних речей 23 §2. Естетичне як відношення 29 §3. Біологізація естетичного. Деякі проблеми антропосоціогенезу 34 §4. Естетичне як обумовлене трудом 45 §5. Соціально-психічна сутність естетично- художнього 50 Розділ 3. Естетичне як потреба в духовній цілісності гармонізації і свободі 62 §1. Утилітарне і безкорисливе. Користь і краса 62 §2. Естетична потреба 67 §3. Естетичне почуття і естетичне переживання 72 §4. Естетичне і художнє 77 Розділ 4. Основні естетичні цінності 83 §1. Естетичний ідеал 84 §2. Прекрасне і потворне 84 §3. Трагічне і комічне 92 Трагічне 92 КомічнЕ 96 §4. Смак: естетичний і художній 100 Частина ІІ. Мистецтво як естетично-художній феномен 104 Розділ 5. Мистецтво як вид суспільної діяльності 104 §1. Проблема початку професіоналізації художньої діяльності 104 §2. Мистецтво у системі суспільного виробництва 110 §3. Проблема специфічного предмета мистецтва 119 Розділ 6. Мистецтво і реальність 130 §1. Поняття „реальність” об’єктивна і суб’єктивна реальність 130 §2. Художня реальність 135 §3. Мистецтво і природно-речове середовище 138 §4. Мистецтво і суспільна реальність 144 Розділ 7. Художник 154 §1. Художня діяльність як покликання 154 §2. Художній геній і талант 159 §3. Художник як суб’єкт творчості. Одержимість 165 §4. Художник як учасник історичного процесу і проблема його свободи 173 Розділ 8. Художнє освоєння і художнє узагальнення 184 §1. Мистецтво як особливий спосіб освоєння світу. Мистецтво і наука 184 §2. Істина і художня правда 193 §3. Мистецтво факту. Осторонення (очуждення) 199 §4. Відбір, обмеження, розширення 206 §5. Типізація як спосіб художнього узагальнення 210 §6. Художня ідеалізація 212 Розділ 9. Дійсне і художнє 228 §1. Художня умовність 228 §2. Деформація як художній прийом 233 §3. Художній вимисел і уява (фантазія) 240 §4. Чарівне і демонічне 245 §5. Упізнавання і схожість 249 §6. Достовірність: предметно-речова і художня 254 §7. Твір мистецтва як кінцевий продукт художньої діяльності 258 Розділ 10. Суспільне призначення мистецтва і його субстанційні цілі 266 §1. Розважально-гедоністична функція мистецтва 267 §2. Мистецтво як засіб гармонізації духовного світу людини 272 §3. Мистецтво як олюднення людини 276 §4. Мистецтво як засіб соціалізацій активізації 282 §5. Мистецтво як психологічний захист людини 288 §6. Мистецтво як засіб формування творчого потенціалу і задоволення потреби в щасті 295 Розділ 11. Естетично-художня культура в епоху науково-технічного прогресу і проблема її майбутнього 295 §1. Культура як суспільно-історичне явище. Культура і цивілізація 307 §2. Прогрес і регрес 310 §3. Людина і її духовне життя в епоху науки і техніки 313 §4. Дилема- Прометей чи Орфей? 319

У посібнику висвітлюються історія світової естетичної думки та особливості її стану на українському і російському грунті, формуються зміст предмета, цілі, завдання та функції естетики як науки. Характеризуються вихідні категорії естетики, специфіка структури естетичної діяльності, особливості естетичної свідомості тощо...

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха