Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Конфліктологія з основами психології управління : навчальний посібник / Т. В. Дуткевич

Основний автор-особа: Автор, Дуткевич, Т. В., 1964-, Тетяна ВікторівнаМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: Київ : Центр навчальної літератури, 2005Опис: 455 с.ISBN: 966-364-024-3.Класифікація: 88.5.я73Примітки про зміст: Передмова -- 3 Частина І. КОНФЛІКТОЛОГІЯ. Лекційний курс -- 7 РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ КОНФЛІКТОЛОГІЇ -- 7 Тема 1.1. Поняття про психологічний конфлікт -- 7 -- 7 -- 11 -- 14 Тема 1.2. Соціологічні теорії конфлікту -- 16 -- 16 -- 18 -- 20 -- 23 Тема 1.3. Ситуаційний та когнітивістський підходи у психологічному вивченні конфліктів -- 28 -- 28 -- 29 -- 32 -- 33 -- 35 -- 37 Тема 1.4. Причини, функції та класифікація конфліктів -- 39 -- 39 -- 42 -- 44 -- 46 РОЗДІЛ 2. ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ КОНФЛІКТНОЇ ВЗАЄМОДІЇ -- 49 Тема 1.5. Механізми виникнення конфліктів -- 49 -- 49 -- 52 -- 53 -- 55 Тема 1.6. Динаміка міжособистісних конфліктів -- 57 -- 57 -- 59 -- 62 Тема 1.7. Індивідуально-особистісні чинники психологічних конфліктів -- 65 -- 65 -- 67 -- 72 РОЗДІЛ 3. ПСИХОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА РІЗНИХ ТИПІВ КОНФЛІКТІВ -- 74 Тема 1.8. Внутрішньоособистісний (інтраособистісний) конфлікт -- 74 -- 74 -- 75 -- 76 -- 76 -- 77 -- 80 Тема 1.9. Міжособистісний та міжгруповий конфлікти -- 82 -- 82 -- 84 -- 87 -- 88 -- 90 Тема 1.10. Міжособистісні конфлікти з участю дітей різного віку -- 92 -- 92 -- 96 -- 98 -- 100 -- 102 Тема 1.11. Конфлікти в сім’ї -- 105 -- 105 -- 106 -- 108 -- 109 -- 112 Тема 1.12. Психологічні конфлікти в організаціях -- 114 -- 114 -- 116 -- 118 -- 120 Тема 1.13. Особистісні чинники конфліктів в організації -- 121 -- 121 -- 122 -- 124 РОЗДІЛ 4. ШЛЯХИ АНАЛІЗУ ТА ПОДОЛАННЯ КОНФЛІКТІВ -- 128 Тема 1.14. Психологія взаєморозуміння як психологічна основа попередження і розв’язання міжособистісних конфліктів -- 128 -- 128 -- 130 -- 133 -- 134 Тема 1.15. Психологічні основи розв’язання міжособистісних конфліктів -- 138 -- 138 -- 141 -- 142 -- 143 Тема 1.16. Методи аналізу міжособистісних конфліктів -- 145 -- 145 -- 147 -- 150 Тема 1.17. Технології переговорів та посередництва у залагодженні конфліктів -- 154 -- 154 -- 155 -- 159 -- 160 -- 161 -- 163 Тема 1.18. Профілактика конфліктів -- 166 -- 166 -- 167 -- 168 -- 171 -- 172 Частина II. ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ. Лекційний курс -- 176 Тема 2.1. Поняття про психологію управління -- 176 2.1.1. Предмет психології управління -- 176 2.1.2. Структура психології управління -- 179 2.1.3. Управлінська діяльність як центральний об’єкт досліджень у психології управління -- 181 2.1.4. Підходи до розуміння функцій управління -- 182 2.1.5. Традиція вивчення людського фактору виробництва -- 183 2.1.6. Тенденції розвитку управління (менеджменту) у XXI сторіччі -- 187 Тема 2.2. Методи психології управління та її зв’язок з іншими науками -- 191 2.2.1. Види методів у психології управління -- 191 2.2.2. Особливості загальнопсихологічних методів у психології управління -- 192 2.2.3. Зв’язок психології управління з іншими галузями психології -- 194 2.2.4. Психологія управління та інші науки -- 195 2.2.5. Психологія управління і менеджмент -- 195 Тема 2.3. Соціально-психологічні характеристики організації -- 201 2.3.2. Соціальна структура організації -- 202 2.3.3. Характеристика лідерства -- 206 2.3.4. Особистість лідера -- 207 2.3.5. Поняття про популярність -- 210 Тема 2.4. Проблеми ефективності міжособистісного спілкування в організації -- 213 2.4.1. Характеристика товариських відносин -- 213 2.4.2. Фактори групової згуртованості -- 216 2.4.3. Поняття соціально-психологічного клімату (СПК) колективу -- 219 2.4.4. Роль соціально-психологічного клімату -- 221 2.4.5. Створення оптимального соціально-психологічного клімату -- 222 Тема 2.5. Психологічні основи управлінських впливів -- 224 2.5.1. Поняття про вплив і взаємовплив -- 224 2.5.2. Фактори впливовості особистості керівника -- 226 2.5.3. Характеристика видів психологічних впливів -- 229 2.5.4. Протистояння особистості неконструктивним впливам -- 231 2.5.5. Психологічні особливості управлінських розпоряджень -- 232 Тема 2.6. Проблема стилю керівництва в психології управління -- 235 2.6.1. Поняття про стиль управління та індивідуальний стиль керівництва -- 235 2.6.2. Індивідуальний стиль керівництва за К.Левіним -- 238 2.6.3. Трансформація стилів керівництва в останній чверті XX століття -- 241 2.6.4. Концепція стилю керівництва Р.Р.Блейка та Дж.С.Мутон -- 243 2.6.5. Індивідуальний стиль спілкування керівника за Р.Х.Шакуровим -- 247 Тема 2.7. Психологічні особливості керівництва педагогічним колективом -- 249 2.7.1. Функції управління в педагогічному колективі -- 249 2.7.2. Особистість керівника освітньої установи -- 250 2.7.3. Професіограма менеджера освіти -- 252 Тема 2.8. Психологічні основи відбору кадрів -- 256 2.8.1. Завдання психолога при відборі кадрів -- 256 2.8.2. Особистісні чинники включення людини в організацію -- 258 2.8.3. Типологія особистості працівника -- 259 Тема 2.9. Психологічні основи прийняття рішень -- 263 2.9.1. Теорії прийняття рішень -- 263 2.9.2. Етапи прийняття рішень -- 264 2.9.3. Порівняльна характеристика групових та індивідуальних форм прийняття рішень -- 266 2.9.4. Структура групового завдання на прийняття рішення -- 269 2.9.5. Соціально-психологічні феномени групового прийняття рішень -- 271 2.9.5.1. Групове мислення -- 271 2.9.5.2. Зсув до ризику -- 272 2.9.5.3. Поляризація поглядів -- 273 2.9.6. Прийоми послаблення негативних наслідків групових рішень -- 274 Тема 2.10. Управління нововведеннями в організації -- 275 2.10.1. Причини нововведень в організації -- 275 2.10.2. Напрями та етапи реалізації нововведень -- 277 2.10.3. Типи нововведень за їх ініціатором -- 278 2.10.4. Оцінка міри складності реалізації нововведення -- 280 2.10.5. Опір нововведенням та його причини -- 281 2.10.6. Підходи до подолання опору нововведенням -- 284 Тема 2.11. Психологічне забезпечення соціального управління в організації -- 286 2.11.1. Просвітницька діяльність психолога і психодіагностика в організації -- 286 2.11.2. Завдання та технологія психологічної експертизи в організації -- 288 2.11.3. Організація психологічних впливів на персонал та інформаційне забезпечення діяльності психолога установи -- 290 Тема 2.12. Основи психолого-управлінського консультування -- 293 2.12.1. Становлення і сучасний стан управлінського консультування -- 293 2.12.2. Консультативна діяльність психолога в організації -- 295 2.12.3. Психологічний аспект управлінського консультування -- 297 2.12.4. Технологія управлінського консультування -- 299 2.12.5. Психологічне консультування в організації -- 301 Частина III. КОНФЛІКТОЛОГІЯ. Практикум -- 305 Тема 3.1. Поняття про психологічний конфлікт -- 305 Тема 3.2. Соціологічні теорії конфлікту -- 306 Тема 3.3. Ситуаційний та когнітивістський підходи у психологічному вивченні конфліктів -- 308 Тема 3.4. Причини, функції та класифікація конфліктів -- 310 Тема 3.5. Механізми виникнення конфліктів -- 315 Тема 3.6. Динаміка міжособистісних конфліктів -- 317 Тема 3.7. Індивідуально-особистісні чинники психологічних конфліктів -- 320 Тема 3.8. Внутрішньоособистісний (інтраособистісний) конфлікт -- 324 Тема 3.9. Міжособистісний та міжгруповий конфлікти -- 328 Тема 3.10. Міжособистісні конфлікти з участю дітей різного віку -- 331 Тема 3.11. Конфлікти в сім’ї -- 342 Тема 3.12. Психологічні конфлікти в організаціях -- 348 Тема 3.1З. Особистісні чинники конфліктів в організації -- 351 Тема 3.14. Психологія взаєморозуміння як психологічна основа попередження і розв’язання міжособистісних конфліктів -- 353 Тема 3.15. Психологічні основи розв’язання міжособистісних конфліктів -- 356 Тема 3.16. Методи аналізу міжособистісних конфліктів -- 359 Тема 3.17. Технології переговорів та посередництва у залагодженні конфліктів -- 362 Тема 3.18. Профілактика конфліктів -- 364 ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ З КОНФЛІКТОЛОГІЇ -- 367 Частина IV. ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ. Практикум -- 370 Тема 4.2. Методи психології управління та її зв’язок з іншими науками -- 372 Тема 4.3. Соціально-психологічні характеристики організації -- 374 Тема 4.4. Проблеми ефективності міжособистісного спілкування в організації -- 376 Тема 4.5. Психологічні основи управлінських впливів -- 379 Тема 4.6. Проблема стилю керівництва в психології управління -- 382 Тема 4.7. Психологічні особливості керівництва педагогічним колективом -- 386 Тема 4.8. Психологічні основи відбору кадрів -- 389 Тема 4.9. Психологічні основи прийняття рішень -- 391 Тема 4.10. Управління нововведеннями в організації -- 396 Тема 4.11. Психологічне забезпечення соціального управління в організації -- 400 Тема 4.12. Основи психолого-управлінського консультування -- 403 ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ З ОСНОВ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ -- 407 ПРОГРАМА КУРСУ “КОНФЛІКТОЛОГІЯ” -- 410 ПРОГРАМА КУРСУ “ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ” -- 428 СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ДО КУРСІВ “КОНФЛІКТОЛОГІЯ” ТА “ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ” -- 442 Анотація: Навчальний посібник включає навчальні програми з конфліктології та основ психології управління, курс лекцій за навчальною програмою, практичні роботи і завдання для програмованого контролю знань, список рекомендованої та використаної літератури. Зміст посібника добирався з врахуванням найбільш актуальних питань конфліктології та психології управління і включає розкриття феноменології та сутності конфліктної взаємодії, понять управлінської діяльності та факторів її ефективності. Окрема увага приділяється методикам залагодження і попередження міжособистісних конфліктів на основі індивідуального підходу практичного психолога до конфліктуючих. Навчальний посібник рекомендується студентам психологічних та педагогічних спеціальностей. Він може бути у нагоді керівникам установ і практичним психологам.. Тип одиниці: Навчальні видання
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 159.9:316.6(075.8) / Д84 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002607
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 159.9:316.6(075.8) / Д84 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002606
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 159.9:316.6(075.8) / Д84 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002605

Передмова 3 Частина І. КОНФЛІКТОЛОГІЯ. Лекційний курс 7 РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ КОНФЛІКТОЛОГІЇ 7 Тема 1.1. Поняття про психологічний конфлікт 7 1.1.1. Поняття про конфлікт 7 1.1.2. Проблема визначення конфлікту 11 1.1.3. Порівняння терміну конфлікт із іншими на позначення зіткнення (суперництво, конкуренція, криза) 14 Тема 1.2. Соціологічні теорії конфлікту 16 1.2.1. Діалектична теорія конфлікту К.Маркса 16 1.2.2. Конфліктний функціоналізм Г.Зіммеля 18 1.2.3. Продовження діалектичної теорії у роботах Р. Дарендорфа 20 1.2.4. Продовження конфліктного функціоналізму у роботах Л. Козера 23 Тема 1.3. Ситуаційний та когнітивістський підходи у психологічному вивченні конфліктів 28 1.3.1. Біхевіористичне тлумачення конфлікту 28 1.3.2. Дослідження М. Дойча та М. Шерифа 29 1.3.3. Передісторія когнітивістського підходу в роботах К. Левіна 32 1.3.4. Теорії балансу Ф.Хайдера та Т.Ньюкомба 33 1.3.5. Конфлікт як результат суб’єктивної інтерпретації ситуації 35 1.3.6. Внесок різних підходів до психологічного вивчення конфлікту в розробку конфліктології 37 Тема 1.4. Причини, функції та класифікація конфліктів 39 1.4.1. Причини конфліктів 39 1.4.2. Типи конфліктів 42 1.4.3. Функції конфліктів 44 1.4.4. Складання психологічної характеристики конфлікту 46 РОЗДІЛ 2. ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ КОНФЛІКТНОЇ ВЗАЄМОДІЇ 49 Тема 1.5. Механізми виникнення конфліктів 49 1.5.1. Формули виникнення конфліктів 49 1.5.2. Поняття про ескалацію конфлікту 52 1.5.3. Типи конфліктогенів 53 1.5.4. Блокування конфліктогенів 55 Тема 1.6. Динаміка міжособистісних конфліктів 57 1.6.1. Латентна фаза конфлікту та інцидент 57 1.6.2. Відкриті фази конфлікту, його кульмінація 59 1.6.3. Фінал і вихід з конфлікту 62 Тема 1.7. Індивідуально-особистісні чинники психологічних конфліктів 65 1.7.1. Конфліктність особистості 65 1.7.2. Типи поведінки особистості у конфліктній ситуації 67 1.7.3. Діагностика індивідуального стилю поведінки у конфліктній ситуації 72 РОЗДІЛ 3. ПСИХОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА РІЗНИХ ТИПІВ КОНФЛІКТІВ 74 Тема 1.8. Внутрішньоособистісний (інтраособистісний) конфлікт 74 1.8.1. Особливості і види внутрішніх конфліктів особистості 74 1.8.1.1. Мотиваційний конфлікт 75 1.8.1.2. Когнітивний конфлікт 76 1.8.1.3. Рольовий конфлікт 76 1.8.2. Психоаналітичні теорії внутрішніх конфліктів 77 1.8.3. Форми прояву і способи подолання внутрішніх конфліктів 80 Тема 1.9. Міжособистісний та міжгруповий конфлікти 82 1.9.1. Поняття міжособистісного конфлікту і його особливості 82 1.9.2. Причини і чинники міжособистісних конфліктів 84 1.9.3. Управління міжособистісними конфліктами 87 1.9.4. Поняття міжгрупового конфлікту і його особливості 88 1.9.5. Внутрішньогрунові міжособистісні процеси як причини міжгрупового конфлікту 90 Тема 1.10. Міжособистісні конфлікти з участю дітей різного віку 92 1.10.1. Конфлікти між дітьми раннього та дошкільного віку 92 1.10.2. Фактори порушення міжособистісних відносин учнів у початковій школі 96 1.10.3. Конфлікти між школярами 98 1.10.4. Педагогічний конфлікт на різних вікових етапах 100 1.10.5. Основні типи педагогічних конфліктів та умови їх подолання 102 Тема 1.11. Конфлікти в сім’ї 105 1.11.1. Особливості шлюбно-сімейних і родинних відносин 105 1.11.2. Специфіка сімейних конфліктів 106 1.11.3. Класифікація сімейних конфліктів 108 1.11.4. Умови стабільності подружніх відносин 109 1.11.5. Попередження і вирішення сімейних конфліктів 112 Тема 1.12. Психологічні конфлікти в організаціях 114 1.12.1. Причини конфліктів в організаціях 114 1.12.2. Класифікація конфліктів в організації 116 1.12.3. Наслідки конфліктів в організації 118 1.12.4. Негативний вплив нерозв’язаних конфліктів 120 Тема 1.13. Особистісні чинники конфліктів в організації 121 1.13.1. Психологічні типи конфліктів 121 1.13.2. Управлінсько-комунікативна некомпетентність керівника як джерело конфлікту 122 1.13.3. Важкий працівник 124 РОЗДІЛ 4. ШЛЯХИ АНАЛІЗУ ТА ПОДОЛАННЯ КОНФЛІКТІВ 128 Тема 1.14. Психологія взаєморозуміння як психологічна основа попередження і розв’язання міжособистісних конфліктів 128 1.14.1. Роль взаєморозуміння у міжособистісних відносинах 128 1.14.2. Індивідуально-психологічні фактори взаєморозуміння 130 1.14.3. Поняття про соціальну атракцію 133 1.14.4. Теорії факторів соціальної атракції 134 Тема 1.15. Психологічні основи розв’язання міжособистісних конфліктів 138 1.15.1. Підходи до розв’язання конфліктів 138 1.15.2. Управління конфліктними ситуаціями 141 1.15.3. Психологічна допомога конфліктуючим 142 1.15.4. Вимоги до керівника при розв’язанні конфлікту в організації 143 Тема 1.16. Методи аналізу міжособистісних конфліктів 145 1.16.1. Аналіз конфліктуза схемою 145 1.16.2. Картографія конфлікту 147 1.16.3. Пам’ятка до розв’язання конфліктів 150 Тема 1.17. Технології переговорів та посередництва у залагодженні конфліктів 154 1.17.1. Поняття про переговори. Етапи переговорів 154 1.17.2.Загальні підходи до організації переговорів 155 1.17.3. Моделі поведінки у переговорах 159 1.17.4. Стратегії та тактики переговорів 160 1.17.5. Поняття про посередництво 161 1.17.6. Прийоми посередництва 163 Тема 1.18. Профілактика конфліктів 166 1.18.1. Роль керівника в профілактиці конфліктів 166 1.18.2. Вимоги до критики 167 1.18.3. Майстерність бесіди 168 1.18.4. Розмова — покарання 171 1.18.5. Правила поведінки керівника у конфліктній ситуації 172 Частина II. ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ. Лекційний курс 176 Тема 2.1. Поняття про психологію управління 176 2.1.1. Предмет психології управління 176 2.1.2. Структура психології управління 179 2.1.3. Управлінська діяльність як центральний об’єкт досліджень у психології управління 181 2.1.4. Підходи до розуміння функцій управління 182 2.1.5. Традиція вивчення людського фактору виробництва 183 2.1.6. Тенденції розвитку управління (менеджменту) у XXI сторіччі 187 Тема 2.2. Методи психології управління та її зв’язок з іншими науками 191 2.2.1. Види методів у психології управління 191 2.2.2. Особливості загальнопсихологічних методів у психології управління 192 2.2.3. Зв’язок психології управління з іншими галузями психології 194 2.2.4. Психологія управління та інші науки 195 2.2.5. Психологія управління і менеджмент 195 Тема 2.3. Соціально-психологічні характеристики організації 201 2.3.2. Соціальна структура організації 202 2.3.3. Характеристика лідерства 206 2.3.4. Особистість лідера 207 2.3.5. Поняття про популярність 210 Тема 2.4. Проблеми ефективності міжособистісного спілкування в організації 213 2.4.1. Характеристика товариських відносин 213 2.4.2. Фактори групової згуртованості 216 2.4.3. Поняття соціально-психологічного клімату (СПК) колективу 219 2.4.4. Роль соціально-психологічного клімату 221 2.4.5. Створення оптимального соціально-психологічного клімату 222 Тема 2.5. Психологічні основи управлінських впливів 224 2.5.1. Поняття про вплив і взаємовплив 224 2.5.2. Фактори впливовості особистості керівника 226 2.5.3. Характеристика видів психологічних впливів 229 2.5.4. Протистояння особистості неконструктивним впливам 231 2.5.5. Психологічні особливості управлінських розпоряджень 232 Тема 2.6. Проблема стилю керівництва в психології управління 235 2.6.1. Поняття про стиль управління та індивідуальний стиль керівництва 235 2.6.2. Індивідуальний стиль керівництва за К.Левіним 238 2.6.3. Трансформація стилів керівництва в останній чверті XX століття 241 2.6.4. Концепція стилю керівництва Р.Р.Блейка та Дж.С.Мутон 243 2.6.5. Індивідуальний стиль спілкування керівника за Р.Х.Шакуровим 247 Тема 2.7. Психологічні особливості керівництва педагогічним колективом 249 2.7.1. Функції управління в педагогічному колективі 249 2.7.2. Особистість керівника освітньої установи 250 2.7.3. Професіограма менеджера освіти 252 Тема 2.8. Психологічні основи відбору кадрів 256 2.8.1. Завдання психолога при відборі кадрів 256 2.8.2. Особистісні чинники включення людини в організацію 258 2.8.3. Типологія особистості працівника 259 Тема 2.9. Психологічні основи прийняття рішень 263 2.9.1. Теорії прийняття рішень 263 2.9.2. Етапи прийняття рішень 264 2.9.3. Порівняльна характеристика групових та індивідуальних форм прийняття рішень 266 2.9.4. Структура групового завдання на прийняття рішення 269 2.9.5. Соціально-психологічні феномени групового прийняття рішень 271 2.9.5.1. Групове мислення 271 2.9.5.2. Зсув до ризику 272 2.9.5.3. Поляризація поглядів 273 2.9.6. Прийоми послаблення негативних наслідків групових рішень 274 Тема 2.10. Управління нововведеннями в організації 275 2.10.1. Причини нововведень в організації 275 2.10.2. Напрями та етапи реалізації нововведень 277 2.10.3. Типи нововведень за їх ініціатором 278 2.10.4. Оцінка міри складності реалізації нововведення 280 2.10.5. Опір нововведенням та його причини 281 2.10.6. Підходи до подолання опору нововведенням 284 Тема 2.11. Психологічне забезпечення соціального управління в організації 286 2.11.1. Просвітницька діяльність психолога і психодіагностика в організації 286 2.11.2. Завдання та технологія психологічної експертизи в організації 288 2.11.3. Організація психологічних впливів на персонал та інформаційне забезпечення діяльності психолога установи 290 Тема 2.12. Основи психолого-управлінського консультування 293 2.12.1. Становлення і сучасний стан управлінського консультування 293 2.12.2. Консультативна діяльність психолога в організації 295 2.12.3. Психологічний аспект управлінського консультування 297 2.12.4. Технологія управлінського консультування 299 2.12.5. Психологічне консультування в організації 301 Частина III. КОНФЛІКТОЛОГІЯ. Практикум 305 Тема 3.1. Поняття про психологічний конфлікт 305 Тема 3.2. Соціологічні теорії конфлікту 306 Тема 3.3. Ситуаційний та когнітивістський підходи у психологічному вивченні конфліктів 308 Тема 3.4. Причини, функції та класифікація конфліктів 310 Тема 3.5. Механізми виникнення конфліктів 315 Тема 3.6. Динаміка міжособистісних конфліктів 317 Тема 3.7. Індивідуально-особистісні чинники психологічних конфліктів 320 Тема 3.8. Внутрішньоособистісний (інтраособистісний) конфлікт 324 Тема 3.9. Міжособистісний та міжгруповий конфлікти 328 Тема 3.10. Міжособистісні конфлікти з участю дітей різного віку 331 Тема 3.11. Конфлікти в сім’ї 342 Тема 3.12. Психологічні конфлікти в організаціях 348 Тема 3.1З. Особистісні чинники конфліктів в організації 351 Тема 3.14. Психологія взаєморозуміння як психологічна основа попередження і розв’язання міжособистісних конфліктів 353 Тема 3.15. Психологічні основи розв’язання міжособистісних конфліктів 356 Тема 3.16. Методи аналізу міжособистісних конфліктів 359 Тема 3.17. Технології переговорів та посередництва у залагодженні конфліктів 362 Тема 3.18. Профілактика конфліктів 364 ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ З КОНФЛІКТОЛОГІЇ 367 Частина IV. ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ. Практикум 370 Тема 4.2. Методи психології управління та її зв’язок з іншими науками 372 Тема 4.3. Соціально-психологічні характеристики організації 374 Тема 4.4. Проблеми ефективності міжособистісного спілкування в організації 376 Тема 4.5. Психологічні основи управлінських впливів 379 Тема 4.6. Проблема стилю керівництва в психології управління 382 Тема 4.7. Психологічні особливості керівництва педагогічним колективом 386 Тема 4.8. Психологічні основи відбору кадрів 389 Тема 4.9. Психологічні основи прийняття рішень 391 Тема 4.10. Управління нововведеннями в організації 396 Тема 4.11. Психологічне забезпечення соціального управління в організації 400 Тема 4.12. Основи психолого-управлінського консультування 403 ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ З ОСНОВ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ 407 ПРОГРАМА КУРСУ “КОНФЛІКТОЛОГІЯ” 410 ПРОГРАМА КУРСУ “ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ” 428 СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ДО КУРСІВ “КОНФЛІКТОЛОГІЯ” ТА “ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ” 442

Навчальний посібник включає навчальні програми з конфліктології та основ психології управління, курс лекцій за навчальною програмою, практичні роботи і завдання для програмованого контролю знань, список рекомендованої та використаної літератури. Зміст посібника добирався з врахуванням найбільш актуальних питань конфліктології та психології управління і включає розкриття феноменології та сутності конфліктної взаємодії, понять управлінської діяльності та факторів її ефективності. Окрема увага приділяється методикам залагодження і попередження міжособистісних конфліктів на основі індивідуального підходу практичного психолога до конфліктуючих. Навчальний посібник рекомендується студентам психологічних та педагогічних спеціальностей. Він може бути у нагоді керівникам установ і практичним психологам.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха