Ситуаційна методика навчання : теорія і практика / Укл. О. Сидоренко ; Укл. В. Чуба
Мова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: Київ : Центр інновацій та розвитку, 2001Опис: 256 с.ISBN: 966-7345-42-4.Класифікація: Примітки про зміст: ПЕРЕДМОВА -- 7 ВСТУП -- 9 РОЗДІЛ 1. СИТУАЦІЙНА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ І СУЧАСНА СИСТЕМА ОСВІТИ 1.1. Поняття методології -- 14 1.2. Методологічна та освітні революції. Інновації у методиці навчання -- 15 1.3. Порівняльна характеристика класичної і посткласичної методології -- 18 1.4. Використання нових методів викладання для вдосконалення навчального процесу -- 23 Пристосування викладання до потреб студентів -- 25 Важливі навчальні принципи, про які ніколи не слід забувати -- 26 РОЗДІЛ 2. СУТНІСТЬ СИТУАЦІЙНОЇ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ 2.1. Визначення базових понять -- 29 Пізнавальні аспекти методу ситуаційного навчання -- 33 2.2. Основи ситуаційної методики навчання -- 34 2.2.1. Педагогічне значення методу ситуаційного навчання -- 34 2.2.2. Вступ до ситуаційної методики навчання -- 35 2.2.3. Поняття і види ситуаційних вправ -- 38 2.2.4. Ситуаційні вправи, спрямовані на розвиток навичок прийняття рішень -- 42 2.3. Класифікація компонентів ситуаційної вправи -- 47 2.3.1. Класифікація ситуацій -- 47 2.3.2. Позиції, з яких розглядають ситуаційну вправу -- 51 2.3.3. Методологічний зміст ситуаційного навчання -- 57 2.4. Функціональні можливості методу ситуаційного навчання -- 58 2.4.1. Проблеми розробки і впровадження методу ситуаційного навчання у викладацьку практику -- 58 2.4.2. Вплив методу ситуаційного навчання на формування соціально значущих якостей фахівця -- 59 2.5. Метод ситуаційного навчання та інші інтерактивні методи навчання -- 62 РОЗДІЛ 3. ЧИННИКИ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ УСПІШНІСТЬ СИТУАЦІЙНОЇ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ 3.1. Метод ситуаційного навчання у контексті національного менталітету -- 70 Владна дистанція -- 71 Індивідуалізм та колективізм -- 75 Уникнення невизначеності -- 77 Потенційні проблеми використання ситуаційних вправ в Україні -- 81 3.2. Прогнозовані особливості української ситуаційної вправи -- 84 3.3. Організаційні передумови ефективного використання ситуаційних вправ -- 88 Потреби бізнесу та завдання бізнес-освіти -- 88 3.4. Стратегічна мета організації - створення нових знань. -- 102 1. Визначення проблеми досліджень -- 102 2. Вибір кейсів -- 103 3. Вибір методів дослідження -- 103 4. Збирання інформації -- 103 5. Аналіз окремого кейсу -- 104 6. Порівняльний аналіз кейсів -- 104 7. Формулювання гіпотези -- 104 8. Аналіз додаткової літератури -- 105 9. Завершення досліджень -- 105 РОЗДІЛ 4. ЯК НАПИСАТИ УСПІШНУ СИТУАЦІЙНУ ВПРАВУ 4.1. Конструювання ситуацій: принципи, методи, творчий процес -- 108 4.2. Принципи створення ситуаційних вправ -- 118 4.3. Розробка ситуаційних вправ для навчальних цілей -- 120 Як розробити ситуаційну вправу? -- 120 Що повинна містити ситуаційна вправа? -- 121 Що вам потрібно для створення ситуаційної вправи? -- 121 4.4. Якою має бути успішна ситуаційна вправа -- 122 4.5. Ситуаційні вправи, підготовлені на місцевому матеріалі -- 129 4.6. Супровідні методичні поради: засіб передачі вчительської мудрості -- 135 Що мають містити в собі якісні методичні поради? -- 138 Як готувати методичні поради? -- 154 РОЗДІЛ 5. ЯК НАВЧАТИ ЗА СИТУАЦІЙНОЮ МЕТОДИКОЮ 5.1. Як використовувати ситуаційні вправи -- 158 5.1.1. Планування навчального курсу з використанням ситуаційних вправ та визначення його цілей -- 158 5.1.2. Стиль і стратегія навчання за допомогою ситуаційних вправ -- 162 Висновки -- 184 5.2. Технологія навчання за допомогою ситуаційної методики -- 185 5.3. Процедура аналізу ситуаційної методичної вправи... -- 189 5.3.1. Загальний сценарій дослідження ситуації -- 189 5.3.2. Діагностування проблеми і попередній аналіз ситуаційної вправи -- 191 5.3.3. Самонавчання і робота в малих групах -- 195 5.3.4. Презентація результатів роботи над ситуаційною вправою -- 200 5.4. Практичні поради викладачам -- 206 Як навчати за ситуаційним методом -- 214 5.5. Нова роль викладача -- 222 Ситуаційний метод та цілі й завдання курсу -- 223 Правила гри -- 225 Як поєднати теорію та практику? -- 226 Критичний мінімум ситуаційних вправ у курсі -- 228 Підготовка до роботи із ситуаційною вправою в аудиторії В аудиторії: толерантність та прагматизм -- 230 В аудиторії: активність студентів -- 231 В аудиторії: підсумовуючи дискусію -- 235 В аудиторії: роль викладача -- 235 В аудиторії: як позбутися відчуття рутини? -- 236 В аудиторії: інші передумови успіху -- 237 5.6. Нова роль студента -- 246 ВИСНОВКИ -- 255 Анотація: Ця книга - практичний посібник для тих, хто прагне урізноманітнити традиційне вузівське викладання, використовуючи інтерактивні навчальні методики. Про одну з них - ситуаційну, знану ще як кейс-метод, - і йдеться у цьому виданні. Книга охоплює ключові питання ситуаційної методики навчання, а саме: її місце у сучасній системі освіти; сутність та функціональні можливості методики; організаційні передумови успішного застосування ситуаційного навчання; підходи до успішного написання та викладання ситуаційних вправ. Ознайомлення з цією книгою надасть досконале розуміння та можливість практичного застосування ситуаційної методики навчання як вузівськими викладачами, так і бізнес-тренерами та консультантами.. Тип одиниці: Навчальні виданняПоточна бібліотека | Зібрання | Шифр зберігання | Стан | Очікується на дату | Штрих-код | |
---|---|---|---|---|---|---|
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд | Наукова література | 371.3(076) / С41 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно (Немає обмежень доступу) | 41683-002383 | ||
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд | Наукова література | 371.3(076) / С41 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно (Немає обмежень доступу) | 41683-002388 | ||
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд | Наукова література | 371.3(076) / С41 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно (Немає обмежень доступу) | 41683-002387 | ||
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд | Наукова література | 371.3(076) / С41 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно (Немає обмежень доступу) | 41683-002382 | ||
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд | Наукова література | 371.3(076) / С41 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно (Немає обмежень доступу) | 41683-002381 |
Огляд полиці бібліотеки/підрозділу: „Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту“, Поличне розташування: Науковий фонд, Collection: Наукова література Зачинити оглядач полиці (Зачинити оглядач полиці)
371.3(076) / С41 Ситуаційна методика навчання, теорія і практика | 371.3(076) / С41 Ситуаційна методика навчання, теорія і практика | 371.3(076) / С41 Ситуаційна методика навчання, теорія і практика | 371.3(076) / С41 Ситуаційна методика навчання, теорія і практика | 371.3(076) / С41 Ситуаційна методика навчання, теорія і практика | 371.4 / М54 Методика воспитательной работы, пособие для студентов высших педагогических учебных заведений | 371.4 / М54 Методика воспитательной работы, пособие для студентов высших педагогических учебных заведений |
ПЕРЕДМОВА 7 ВСТУП 9 РОЗДІЛ 1. СИТУАЦІЙНА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ І СУЧАСНА СИСТЕМА ОСВІТИ 1.1. Поняття методології 14 1.2. Методологічна та освітні революції. Інновації у методиці навчання 15 1.3. Порівняльна характеристика класичної і посткласичної методології 18 1.4. Використання нових методів викладання для вдосконалення навчального процесу 23 Пристосування викладання до потреб студентів 25 Важливі навчальні принципи, про які ніколи не слід забувати 26 РОЗДІЛ 2. СУТНІСТЬ СИТУАЦІЙНОЇ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ 2.1. Визначення базових понять 29 Пізнавальні аспекти методу ситуаційного навчання 33 2.2. Основи ситуаційної методики навчання 34 2.2.1. Педагогічне значення методу ситуаційного навчання 34 2.2.2. Вступ до ситуаційної методики навчання 35 2.2.3. Поняття і види ситуаційних вправ 38 2.2.4. Ситуаційні вправи, спрямовані на розвиток навичок прийняття рішень 42 2.3. Класифікація компонентів ситуаційної вправи 47 2.3.1. Класифікація ситуацій 47 2.3.2. Позиції, з яких розглядають ситуаційну вправу 51 2.3.3. Методологічний зміст ситуаційного навчання 57 2.4. Функціональні можливості методу ситуаційного навчання 58 2.4.1. Проблеми розробки і впровадження методу ситуаційного навчання у викладацьку практику 58 2.4.2. Вплив методу ситуаційного навчання на формування соціально значущих якостей фахівця 59 2.5. Метод ситуаційного навчання та інші інтерактивні методи навчання 62 РОЗДІЛ 3. ЧИННИКИ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ УСПІШНІСТЬ СИТУАЦІЙНОЇ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ 3.1. Метод ситуаційного навчання у контексті національного менталітету 70 Владна дистанція 71 Індивідуалізм та колективізм 75 Уникнення невизначеності 77 Потенційні проблеми використання ситуаційних вправ в Україні 81 3.2. Прогнозовані особливості української ситуаційної вправи 84 3.3. Організаційні передумови ефективного використання ситуаційних вправ 88 Потреби бізнесу та завдання бізнес-освіти 88 3.4. Стратегічна мета організації - створення нових знань. 102 1. Визначення проблеми досліджень 102 2. Вибір кейсів 103 3. Вибір методів дослідження 103 4. Збирання інформації 103 5. Аналіз окремого кейсу 104 6. Порівняльний аналіз кейсів 104 7. Формулювання гіпотези 104 8. Аналіз додаткової літератури 105 9. Завершення досліджень 105 РОЗДІЛ 4. ЯК НАПИСАТИ УСПІШНУ СИТУАЦІЙНУ ВПРАВУ 4.1. Конструювання ситуацій: принципи, методи, творчий процес 108 4.2. Принципи створення ситуаційних вправ 118 4.3. Розробка ситуаційних вправ для навчальних цілей 120 Як розробити ситуаційну вправу? 120 Що повинна містити ситуаційна вправа? 121 Що вам потрібно для створення ситуаційної вправи? 121 4.4. Якою має бути успішна ситуаційна вправа 122 4.5. Ситуаційні вправи, підготовлені на місцевому матеріалі 129 4.6. Супровідні методичні поради: засіб передачі вчительської мудрості 135 Що мають містити в собі якісні методичні поради? 138 Як готувати методичні поради? 154 РОЗДІЛ 5. ЯК НАВЧАТИ ЗА СИТУАЦІЙНОЮ МЕТОДИКОЮ 5.1. Як використовувати ситуаційні вправи 158 5.1.1. Планування навчального курсу з використанням ситуаційних вправ та визначення його цілей 158 5.1.2. Стиль і стратегія навчання за допомогою ситуаційних вправ 162 Висновки 184 5.2. Технологія навчання за допомогою ситуаційної методики 185 5.3. Процедура аналізу ситуаційної методичної вправи... 189 5.3.1. Загальний сценарій дослідження ситуації 189 5.3.2. Діагностування проблеми і попередній аналіз ситуаційної вправи 191 5.3.3. Самонавчання і робота в малих групах 195 5.3.4. Презентація результатів роботи над ситуаційною вправою 200 5.4. Практичні поради викладачам 206 Як навчати за ситуаційним методом 214 5.5. Нова роль викладача 222 Ситуаційний метод та цілі й завдання курсу 223 Правила гри 225 Як поєднати теорію та практику? 226 Критичний мінімум ситуаційних вправ у курсі 228 Підготовка до роботи із ситуаційною вправою в аудиторії В аудиторії: толерантність та прагматизм 230 В аудиторії: активність студентів 231 В аудиторії: підсумовуючи дискусію 235 В аудиторії: роль викладача 235 В аудиторії: як позбутися відчуття рутини? 236 В аудиторії: інші передумови успіху 237 5.6. Нова роль студента 246 ВИСНОВКИ 255
Ця книга - практичний посібник для тих, хто прагне урізноманітнити традиційне вузівське викладання, використовуючи інтерактивні навчальні методики. Про одну з них - ситуаційну, знану ще як кейс-метод, - і йдеться у цьому виданні.
Книга охоплює ключові питання ситуаційної методики навчання, а саме: її місце у сучасній системі освіти; сутність та функціональні можливості методики; організаційні передумови успішного застосування ситуаційного навчання; підходи до успішного написання та викладання ситуаційних вправ.
Ознайомлення з цією книгою надасть досконале розуміння та можливість практичного застосування ситуаційної методики навчання як вузівськими викладачами, так і бізнес-тренерами та консультантами.
Немає коментарів для цієї одиниці.