Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк

Основний автор-особа: Автор, Мойсеюк, Н. Є., Неля ЄвтихівнаМова: українська.Відомості про видання: 4-є вид., доп.Вихідні дані: Київ : КДНК, 2003Опис: 615 с.ISBN: 966-5812-76-9.Класифікація: 74.00Примітки про зміст: Вступ -- 9 Частина І. Загальні засади педагогіки -- 11 Тема 1. Педагогіка: становлення, сучасний стан -- 11 1. Виникнення педагогіки як науки -- 11 2. Об’єкт, предмет і функції педагогіки -- 21 3. Зв’язок педагогіки з іншими науками та її структура -- 24 4. Філософські основи педагогіки -- 27 5. Суть нової методології педагогіки -- 34 6. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ -- 35 7. Педагогічні цінності -- 38 8. Загально- і конкретно-наукова методологія педагогіки -- 40 9. Методи педагогічних досліджень -- 42 Тема 2. Розвиток, соціалізація і виховання особистості -- 53 1. Особистість і умови її розвитку -- 53 2. Спадковість у людському розвитку -- 62 3. Соціалізація і становлення особистості -- 69 4. Роль виховання у розвитку людини і формуванні її особистості -- 79 Тема 3. Мета виховання -- 88 1. Поняття про мету виховання -- 88 2. Умови і фактори визначення цілей виховання -- 91 3. Зародження та розвиток ідеї про всебічний розвиток особистості -- 94 4. Мета виховання в сучасній педагогіці -- 98 3. Освіта як найважливіша ланка реалізації мети виховання -- 103 6. Основні тенденції розвитку освіти -- 107 Тема 4. Педагогічний процес -- 115 1. Суть педагогічного процесу -- 115 2. Рушійні сили педагогічного процесу -- 116 3. Педагогічний процес як система -- 118 4. Цілісність педагогічного процесу -- 120 5. Закономірності педагогічного процесу -- 121 6. Організація педагогічного процесу -- 124 Тема 5. Педагог: професійна діяльність і особистість -- 130 1. Суть педагогічної діяльності, основні види, специфіка -- 130 2. Структура педагогічної діяльності -- 132 3. Педагог демократичної школи -- 136 -- 137 -- 140 -- 142 -- 147 Частина II. Теорія навчання -- 158 Тема 6. Дидактика: суть, дидактичні концепції, сучасні підходи -- 138 1. Поняття про дидактику -- 158 2. Основні дидактичні концепції -- 160 3. Навчання і розвиток у гуманістичній дидактиці -- 168 4. Особистісно орієнтоване навчання -- 177 Тема 7. Процес навчання -- 186 1. Суть процесу навчання -- 186 2. Процес навчання як система -- 187 3. Цілі процесу навчання -- 189 4. Стимулювання процесу навчання -- 190 5. Зміст навчального процесу -- 196 6. Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів -- 197 7. Контроль і регулювання навчально-пізнавальної діяльності -- 208 8. Оцінка і самооцінка якості результатів навчального процесу -- 209 9. Діяльність учителя і учня у різних видах навчання -- 210 Тема 8. Закономірності і принципи навчання -- 222 1. Історія проблеми -- 222 2. Класифікація закономірностей навчання -- 224 3. Поняття про принцип, правило -- 229 4. Система дидактичних принципів -- 231 Тема 9. Зміст освіти в загальноосвітній школі -- 242 1. Поняття про зміст загальної середньої освіти -- 242 2. Фактори, що зумовлюють зміст освіти -- 246 3. Теорії організації змісту освіти -- 248 4. Наукові вимоги до формування змісту освіти -- 251 5. Реалізація змісту освіти в сучасній школі -- 253 Тема 10. Форми навчання -- 262 1. Поняття про форми навчання -- 262 2. З історії форм організації навчання -- 263 3. Індивідуалізація і диференціація навчання -- 269 4. Урок - основна форма організації навчання -- 276 5. Типи і структура уроків -- 279 6. Організація навчальної діяльності учителя на уроці -- 286 7. Нестандартні уроки -- 289 8. Допоміжні форми навчання -- 290 9. Підготовка уроку -- 292 10. Самоаналіз уроку -- 294 Тема 11. Методи навчання -- 301 1. Поняття про методи навчання -- 301 2. Класифікація методів навчання -- 303 3. Методи організації і самоорганізації навчально-пізнавальної діяльності -- 304 4. Методи стимулювання і мотивації учіння -- 315 5. Методи контролю і самоконтролю -- 319 6. Бінарні методи навчання -- 320 7. Ситуаційний метод -- 322 8. Вибір методів навчання -- 323 Тема 12. Засоби навчання -- 327 1. Поняття про засоби навчання -- 327 2. Прості засоби -- 328 3. Складні засоби -- 329 4. Інформатизація загальної середньої освіти -- 335 5. Комп'ютери у навчанні -- 337 Тема 13. Діагностика навчання -- 348 1. Діагностика результатів навчання -- 348 2. Контроль результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів -- 350 3. Тестування рівня засвоєння змісту освіти -- 355 4. Оцінювання результатів навчання -- 358 Частина III. Теорія виховання -- 365 Тема 14. Процес виховання -- 365 1. Суть процесу виховання -- 367 2. Процес виховання як система -- 366 3. Особливості виховного процесу -- 372 4. Мета і завдання гуманістичного виховання -- 374 5. Механізми становлення особистості -- 379 6. Школи гуманістичного виховання -- 385 7. Закономірності та принципи гуманістичного виховання -- 389 8. Самовиховання учнів -- 395 Тема 15. Зміст процесу виховання -- 401 1. Поняття про зміст виховання -- 401 2. Особливості змісту виховання в сучасній школі.. -- 403 3. Базова культура особистості: зміст і шляхи формування -- 405 -- 405 -- 411 -- 415 -- 419 -- 421 -- 424 -- 428 -- 430 Тема 16. Форми виховання -- 435 1. Поняття про форми виховання -- 435 2. Колектив як форма виховання -- 436 3. Учнівський колектив -- 438 4. Розвиток дитячого колективу -- 440 5. Колектив і особистість -- 443 6. Педагогічне управління колективом -- 446 7. Позашкільні форми виховання -- 448 Тема 17. Методи виховання , -- 455 1. Поняття про методи виховання -- 455 2. Класифікація методів виховання -- 457 3. Методи усвідомлення цінностей суспільства -- 460 4. Методи організації діяльності і формування досвіду суспільної поведінки -- 468 5. Методи стимулювання діяльності і поведінки -- 474 6. Методи педагогічної підтримки -- 477 7. Вибір методів виховання -- 479 Тема 18. Технологія виховання -- 483 1. Поняття про технологію виховання -- 477 2. Комплексний підхід -- 485 3. Виховні справи -- 483 4. Тематика виховних справ -- 489 5. Виховна справа як система -- 491 6. Побудова особистісно орієнтованих ситуацій -- 497 Тема 19. Діагностика вихованості -- 503 1. Діагностика і вимірювання вихованості -- 503 2. Критерії вихованості -- 504 3. Ступені вихованості -- 506 4. Методи діагностики вихованості -- 508 Тема 20. Родинне та суспільне виховання -- 513 1. Сім’я як специфічна педагогічна система -- 513 2. Сімейне виховання в різні періоди розвитку суспільства -- 517 3. Правові основи сімейного виховання -- 521 4. Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молоді -- 523 5. Суспільне виховання -- 527 Частина IV. Основи управління загальноосвітнім навчальним закладом Тема 21. Управління: суть, історія розвитку, сучасний стан управління освітою -- 532 1. Поняття про управління, менеджмент, внутрі-шкільне управління, педагогічний менеджмент -- 533 2. Державне управління системою загальної середньої освіти -- 538 3. Внутрішкільне управління -- 546 4. Школа як педагогічна система й об'єкт управління -- 554 Тема 22. Процес управління -- 563 1. Поняття про процес управління -- 563 2. Функції внутрішкільного управління -- 566 -- 566 -- 570 -- 576 -- 579 3. Прийняття рішень -- 584 Тема 23. Інноваційні процеси в освіті. Підвищення кваліфікації учителів -- 589 1. Інновації в освіті -- 589 2. Передовий педагогічний досвід і впровадження досягнень педагогічної науки -- 591 3. Підвищення кваліфікації вчителів та їх атестація -- 599 Анотація: У посібнику викладено нормативний навчальний курс з педагогіки. Загальні засади педагогіки, питання теорії навчання і виховання, управління загальноосвітнім навчальним закладом розкриті з урахуванням найновіших досягнень сучасної вітчизняної і зарубіжної науки, накопиченого досвіду практичної роботи. Рекомендується студентам, аспірантам і викладачам педагогічних університетів, інститутів, коледжів, слухачам системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, учителям загальноосвітніх навчальних закладів.. Тип одиниці: Навчальні видання
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Поточна бібліотека Зібрання Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 37.013(075.8) / М74 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002230

Вступ 9 Частина І. Загальні засади педагогіки 11 Тема 1. Педагогіка: становлення, сучасний стан 11 1. Виникнення педагогіки як науки 11 2. Об’єкт, предмет і функції педагогіки 21 3. Зв’язок педагогіки з іншими науками та її структура 24 4. Філософські основи педагогіки 27 5. Суть нової методології педагогіки 34 6. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ 35 7. Педагогічні цінності 38 8. Загально- і конкретно-наукова методологія педагогіки 40 9. Методи педагогічних досліджень 42 Тема 2. Розвиток, соціалізація і виховання особистості 53 1. Особистість і умови її розвитку 53 2. Спадковість у людському розвитку 62 3. Соціалізація і становлення особистості 69 4. Роль виховання у розвитку людини і формуванні її особистості 79 Тема 3. Мета виховання 88 1. Поняття про мету виховання 88 2. Умови і фактори визначення цілей виховання 91 3. Зародження та розвиток ідеї про всебічний розвиток особистості 94 4. Мета виховання в сучасній педагогіці 98 3. Освіта як найважливіша ланка реалізації мети виховання 103 6. Основні тенденції розвитку освіти 107 Тема 4. Педагогічний процес 115 1. Суть педагогічного процесу 115 2. Рушійні сили педагогічного процесу 116 3. Педагогічний процес як система 118 4. Цілісність педагогічного процесу 120 5. Закономірності педагогічного процесу 121 6. Організація педагогічного процесу 124 Тема 5. Педагог: професійна діяльність і особистість 130 1. Суть педагогічної діяльності, основні види, специфіка 130 2. Структура педагогічної діяльності 132 3. Педагог демократичної школи 136 3.1. Гуманістична спрямованість особистості 137 3.2. Педагогічна і гуманітарна культура 140 3.3. Професійно значимі якості 142 3.4. Професійна компетентність 147 Частина II. Теорія навчання 158 Тема 6. Дидактика: суть, дидактичні концепції, сучасні підходи 138 1. Поняття про дидактику 158 2. Основні дидактичні концепції 160 3. Навчання і розвиток у гуманістичній дидактиці 168 4. Особистісно орієнтоване навчання 177 Тема 7. Процес навчання 186 1. Суть процесу навчання 186 2. Процес навчання як система 187 3. Цілі процесу навчання 189 4. Стимулювання процесу навчання 190 5. Зміст навчального процесу 196 6. Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів 197 7. Контроль і регулювання навчально-пізнавальної діяльності 208 8. Оцінка і самооцінка якості результатів навчального процесу 209 9. Діяльність учителя і учня у різних видах навчання 210 Тема 8. Закономірності і принципи навчання 222 1. Історія проблеми 222 2. Класифікація закономірностей навчання 224 3. Поняття про принцип, правило 229 4. Система дидактичних принципів 231 Тема 9. Зміст освіти в загальноосвітній школі 242 1. Поняття про зміст загальної середньої освіти 242 2. Фактори, що зумовлюють зміст освіти 246 3. Теорії організації змісту освіти 248 4. Наукові вимоги до формування змісту освіти 251 5. Реалізація змісту освіти в сучасній школі 253 Тема 10. Форми навчання 262 1. Поняття про форми навчання 262 2. З історії форм організації навчання 263 3. Індивідуалізація і диференціація навчання 269 4. Урок - основна форма організації навчання 276 5. Типи і структура уроків 279 6. Організація навчальної діяльності учителя на уроці 286 7. Нестандартні уроки 289 8. Допоміжні форми навчання 290 9. Підготовка уроку 292 10. Самоаналіз уроку 294 Тема 11. Методи навчання 301 1. Поняття про методи навчання 301 2. Класифікація методів навчання 303 3. Методи організації і самоорганізації навчально-пізнавальної діяльності 304 4. Методи стимулювання і мотивації учіння 315 5. Методи контролю і самоконтролю 319 6. Бінарні методи навчання 320 7. Ситуаційний метод 322 8. Вибір методів навчання 323 Тема 12. Засоби навчання 327 1. Поняття про засоби навчання 327 2. Прості засоби 328 3. Складні засоби 329 4. Інформатизація загальної середньої освіти 335 5. Комп'ютери у навчанні 337 Тема 13. Діагностика навчання 348 1. Діагностика результатів навчання 348 2. Контроль результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів 350 3. Тестування рівня засвоєння змісту освіти 355 4. Оцінювання результатів навчання 358 Частина III. Теорія виховання 365 Тема 14. Процес виховання 365 1. Суть процесу виховання 367 2. Процес виховання як система 366 3. Особливості виховного процесу 372 4. Мета і завдання гуманістичного виховання 374 5. Механізми становлення особистості 379 6. Школи гуманістичного виховання 385 7. Закономірності та принципи гуманістичного виховання 389 8. Самовиховання учнів 395 Тема 15. Зміст процесу виховання 401 1. Поняття про зміст виховання 401 2. Особливості змісту виховання в сучасній школі.. 403 3. Базова культура особистості: зміст і шляхи формування 405 3.1. Виховання громадянської культури 405 3.2. Виховання розумової культури 411 3.3. Філософсько-світоглядна підготовка 415 3.4. Виховання основ моральної культури 419 3.5. Виховання екологічної культури 421 3.6. Трудове виховання і профорієнтація 424 3.7. Виховання естетичної культури 428 3.8. Виховання фізичної культури 430 Тема 16. Форми виховання 435 1. Поняття про форми виховання 435 2. Колектив як форма виховання 436 3. Учнівський колектив 438 4. Розвиток дитячого колективу 440 5. Колектив і особистість 443 6. Педагогічне управління колективом 446 7. Позашкільні форми виховання 448 Тема 17. Методи виховання , 455 1. Поняття про методи виховання 455 2. Класифікація методів виховання 457 3. Методи усвідомлення цінностей суспільства 460 4. Методи організації діяльності і формування досвіду суспільної поведінки 468 5. Методи стимулювання діяльності і поведінки 474 6. Методи педагогічної підтримки 477 7. Вибір методів виховання 479 Тема 18. Технологія виховання 483 1. Поняття про технологію виховання 477 2. Комплексний підхід 485 3. Виховні справи 483 4. Тематика виховних справ 489 5. Виховна справа як система 491 6. Побудова особистісно орієнтованих ситуацій 497 Тема 19. Діагностика вихованості 503 1. Діагностика і вимірювання вихованості 503 2. Критерії вихованості 504 3. Ступені вихованості 506 4. Методи діагностики вихованості 508 Тема 20. Родинне та суспільне виховання 513 1. Сім’я як специфічна педагогічна система 513 2. Сімейне виховання в різні періоди розвитку суспільства 517 3. Правові основи сімейного виховання 521 4. Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молоді 523 5. Суспільне виховання 527 Частина IV. Основи управління загальноосвітнім навчальним закладом Тема 21. Управління: суть, історія розвитку, сучасний стан управління освітою 532 1. Поняття про управління, менеджмент, внутрі-шкільне управління, педагогічний менеджмент 533 2. Державне управління системою загальної середньої освіти 538 3. Внутрішкільне управління 546 4. Школа як педагогічна система й об'єкт управління 554 Тема 22. Процес управління 563 1. Поняття про процес управління 563 2. Функції внутрішкільного управління 566 2.1. Аналіз інформації 566 2.2. Планування 570 2.3. Організація 576 2.4. Внутрішкільний контроль 579 3. Прийняття рішень 584 Тема 23. Інноваційні процеси в освіті. Підвищення кваліфікації учителів 589 1. Інновації в освіті 589 2. Передовий педагогічний досвід і впровадження досягнень педагогічної науки 591 3. Підвищення кваліфікації вчителів та їх атестація 599

У посібнику викладено нормативний навчальний курс з педагогіки. Загальні засади педагогіки, питання теорії навчання і виховання, управління загальноосвітнім навчальним закладом розкриті з урахуванням найновіших досягнень сучасної вітчизняної і зарубіжної науки, накопиченого досвіду практичної роботи. Рекомендується студентам, аспірантам і викладачам педагогічних університетів, інститутів, коледжів, слухачам системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, учителям загальноосвітніх навчальних закладів.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха