Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Педагогіка : навчальний посібник / С.П. Максимюк

Основний автор-особа: Автор, Максимюк , С. П., Світлана ПетрівнаМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: Київ : Кондор, 2005Опис: 666 с.ISBN: 966-8251-36-9.Класифікація: 74.00я73Примітки про зміст: Звернення до студентів -- 10 Частина 1 Загальні основи педагогіки. Дидактика -- 13 Тема 1. Стан освіти в Україні та нові нормативні документи про її організацію і реформування -- 15 1. Стан освіти в Україні -- 15 2. Глобальна освіта й українська школа -- 17 3. Система освіти в Україні та її диференціація -- 24 4. Основні принципи організації освіти в Україні -- 27 5. Закон України «Про загальну середню освіту» -- 27 6. Національна доктрина розвитку освіти (витяг) -- 30 7. Концепція 12-річної загальноосвітньої школи (витяг) -- 32 Тема 2. Предмет педагогіки, становлення як науки. Методи педагогічних досліджень -- 40 1. Предмет педагогіки: визначення, стадїї розвитку, історія формування як самостійної науки -- 40 2. Визначення основних понять педагогіки -- 44 3. Методологія педагогіки -- 46 4. Структура педагогічної науки, її галузі -- 46 5. Зв’язок педагогіки з іншими науками -- 47 6. Методи науково-педагогічних досліджень -- 48 7. Завдання педагогіки на сучасному етапі -- 50 Тема 3. Розвиток та формування особистості -- 51 1. Філософія і педагогіка про людину, особистість та її розвиток -- 51 2. Три умови формування особистості підростаючої людини -- 55 3. Вікові етапи розвитку особистості школяра -- 56 4. Роль діяльності, активності та спілкування в розвитку особистості -- 58 5. Самовиховання — умова ефективності розвитку особистості. Превентивне виховання -- 61 6. Перевиховання -- 64 7. Диференційований та індивідуальний підходи в навчанні й вихованні дітей -- 67 Запитання для самоконтролю -- 69 Тема 4. Предмет дидактики, її завдання і досягнення на сучасному етапі ..71 1. Поняття про дидактику -- 71 2. Основні поняття дидактики -- 73 3. Історичний екскурс до вчень великих дидактиків -- 74 4. Зв'язок дидактики з конкретними методиками -- 77 5. Здобутки дидактики на сучасному етапі розвитку школи -- 78 6. Гуманістична стратегія теорії і практики навчального процесу -- 79 7. Навчання радістю пізнання -- 83 8. Завдання сучасної дидактики -- 88 Тема 5. Педагогічний процес як цілісна система -- 90 1. Методологічні основи процесу навчання (суть, структура, закони) -- 90 2. Основні функції процесу навчання та шляхи їх реалізації -- 93 3. Двосторонній характер процесу навчання та його цілісність -- 95 4. Види навчання -- 100 5. Шляхи удосконалення процесу навчання -- 103 Тема 6. Закономірності та принципи навчання -- 106 1. Закони і закономірності в педагогіці -- 106 2. Загальні закономірності та їх роль у раціоналізації уроку -- 107 3. Конкретні закономірності — основа проектування уроку -- 108 4. Принципи навчання та дидактичні правила їх реалізації -- 110 Тема 7. Зміст освіти в національній школі -- 124 1. Наукові основи визначення змісту освітита шляхи його вдосконалення відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» -- 124 2. Історія реформування змісту шкільної освіти (з 20-х років XX століття) -- 128 3. Основні принципи реформування змісту сучасної шкільної освіти -- 131 4. Структура шкільного змісту освіти -- 134 5. Державні стандарти загальноосвітньої підготовки учнів -- 135 6. Характеристика навчальних планів, програм і підручників національної школи -- 140 7. Взаємозв’язок загальної, політехнічної і професійної освіти -- 143 Тема 8. Форми організації навчання -- 145 1. Класно-урочна система навчання, її суть та історія розвитку -- 145 2. Урок — основна форма організації навчально-виховного процесу -- 148 3. Позаурочні форми навчання -- 157 4. Форми організації трудової підготовки учнів у школі і профтехучилищі -- 160 5. Нетрадиційні форми навчання -- 161 Тема 9. Методи і засоби навчання -- 166 1. Поняття про методи, методичні прийоми та засоби навчання -- 166 2. Класифікації, дидактичні системи методів навчання -- 170 3. Методи організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності -- 171 4. Методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності -- 178 5. Методи контролю і самоконтролю в навчанні -- 181 6. Засоби навчання -- 187 Тема 10. Учитель сучасної школи та його професіограма -- 192 1. З історії розвитку вчительської професії -- 192 2. Висловлювання видатних діячів освіти і культури про вчителя -- 196 3. Професіограма сучасного вчителя -- 200 4. Учитель як творець педагогічного процесу -- 204 5. Поради студентові-практиканту, молодому вчителеві -- 210 Запитання для самоконтролю -- 212 Частина II Теорія і методика виховання -- 215 Тема I. Суть процесу виховання -- 217 1. З історії демократичного виховання -- 217 2. Особливості сучасного виховання -- 220 3. Структурні елементи процесу виховання -- 221 4. Самовиховання: історія, теорія, методика -- 224 5. Перевиховання: історія, теорія, методика -- 227 6. Виявлення результатів виховання та шляхи підвищення його ефективності -- 230 Тема 2. Система національного виховання -- 231 1. Утвердження нового педагогічного мислення -- 231 2. Українська педагогіка й національне виховання -- 234 3. Сутність національного виховання (мета, завдання, принципи, зміст) -- 237 4. Оновлення змісту освіти, підвищення його виховного потенціалу -- 239 5. Українські виховні ідеали і традиції родинного, лицарського і козацького виховання -- 241 6. Природні та культурно-історичні чинники формування української душі, характеру, світогляду -- 244 7. Шляхи формування цілісної особистості громадянина України, реалізації Концепції національного виховання ...245 8. Передовий досвід національного виховання школярів .246 Тема 3. Основні напрями діяльності класного керівника -- 250 1. З історії інституту класних керівників -- 250 2. Цільові програми діяльності класного керівника в нових умовах -- 253 3. Критерії готовності класного керівника до виховної роботи -- 259 4. Професіограма класного керівника -- 260 5. Робота класного керівника з формування учнівського колективу -- 263 6. Класний керівник — координатор виховних впливів школи, сім’ї, громадськості. Концепція «Сім'я і родинне виховання» -- 270 Тема 4. Форми організації виховної роботи -- 274 1. Підходи у вихованні як педагогічні категорії -- 274 2. Зміст позаурочної та позашкільної виховної роботи -- 277 3. Масові, групові та індивідуальні форми виховної роботи -- 278 4. Основні позашкільні заклади, нові підходи до організації їхньої роботи згідно Закону України «Про позашкільну освіту» -- 283 5. Дитячі і молодіжні організації та завдання школи щодо роботи з ними -- 285 6. Форми і методи соціалізуючого впливу школи та позашкільних дитячих закладів -- 288 Тема 5. Методи виховання -- 307 1. Поняття про методи, методичні прийоми, засоби виховання та їх класифікації -- 307 -- 311 4. Методи стимулювання позитивної поведінки і вихованості учнів -- 318 5. Методи контролю вихованості учнів та аналізу виховного процесу -- 319 Тема 6. Характеристика основних напрямів виховання -- 321 1. Зміст виховної роботи -- 321 2. Розумове виховання. Формування наукового світогляду -- 322 3. Моральне виховання -- 323 4. Трудове виховання -- 328 5. Система профорієнтаційної роботи з учнями -- 329 6. Економічне виховання -- 330 7. Естетичне виховання -- 331 8. Фізичне виховання учнів -- 333 9. Шляхи реалізації змісту виховання -- 335 Тема 7. Духовно-гуманістична спрямованість виховання та її реалізація в сучасній школі -- 337 1. Духовна спрямованість виховання -- 337 2. Цілісність і національна спрямованість виховання -- 342 3. Ідея духовно-гуманістичного виховання в теорії і практиці В. О. Сухомлинського -- 344 Запитання для самоконтролю -- 349 Частина IIІ Історія педагогіки -- 351 Тема 1. Історія педагогіки як наука. Я. А. Коменський — перший творець самостійної гуманної педагогіки -- 353 1. Вивчення історії і теорії педагогіки — шлях до творчості вчителя -- 353 2. Поняття історії педагогіки -- 355 3. Гуманність педагогіки як тенденція її розвитку -- 357 4. Я. А. Коменський і сучасна педагогічна наука -- 358 Тема 2. Видатні зарубіжні представники гуманної педагогіки (XVIII—XX століття) -- 364 1. Гуманні погляди філософів і педагогів різних країн у XVIII—XX століттях -- 364 2. Ж.Ж.Руссо про виховання нової людини -- 369 3. Ідея розвитку особистості — велике відкриття І. Г. Песталоцці -- 371 4. Основні ідеї педагогічної творчості А. Дістервега -- 372 5. Світове значення педагогічних систем М. Монтессорі, С. Френе, Р. Штайнера -- 374 Тема З. К. Д. Ушинський — основоположник наукової педагогіки і народної школи в Росії. Педагогічні погляди Л. М. Толстого -- 383 1. Значення творчості К. Д. Ушинського -- 383 2. Життя та діяльність К. Д. Ушинського (1824—1871) -- 386 3. К. Д. Ушинський про народність освіти -- 390 4. Дидактичні поради і рекомендації К. Д. Ушинського -- 391 5. К. Д. Ушинський про моральне виховання -- 392 6. Підручники «Родное слово» і «Детский мир» -- 394 7. К. Д. Ушинський про вчителя-вихователя -- 394 8. Послідовники К. Д. Ушинського. Педагогічні погляди Л.М.Толстого -- 395 Тема 4. Українська педагогічна думка та її видатні представники -- 398 1. Успіхи української системи виховання в епоху великого національного відродження в XVI—XVIII ст -- 398 3. Українська етнопедагогіка -- 401 4. Педагогічні погляди видатних представників української просвіти -- 403 5. Завдання української педагогіки на сучасному етапі -- 411 Тема 5. Педагогічна діяльність і творча спадщина А. С. Макаренка -- 414 1. Вступ. А. С. Макаренко — видатний педагог-новатор -- 415 2. Життя, педагогічна і громадська діяльність А. С. Макаренка -- 417 3. Педагогічні погляди А. С. Макаренка -- 425 4. Розвиток ідей А. С. Макаренка в теорії виховання -- 431 5. Педагогічні аспекти літературно-художньої спадщини А. С. Макаренка -- 434 Тема 6. В. О. Сухомлинський — видатний український педагог новатор -- 437 1. В. О. Сухомлинський — прекрасний педагог, добротворець -- 438 2. Ідеї В. О. Сухомлинського та їх здійснення -- 442 Анотація: У посібнику, розробленому відповідно до нової програми з педагогіки, з урахуванням сучасних психолого-педагогічпих досліджень та передовою педагогічного досвіду, викладено загальні засади педагогіки, основні положення дидактики, теорію і методику виховання, історію педагогіки, основи школознавства. Посібник містить запитання для самоконтролю, завдання, використовуючи які студенти можуть працювати самостійно, готуватись до практичних занять, атестацій, заліків, іспитів, писати реферати, контрольні, курсові та дипломні роботи.. Тип одиниці: Навчальні видання
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / М17 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно 41683-012106
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / М17 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно 41683-012107
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075) / М17 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002351

Звернення до студентів 10 Частина 1 Загальні основи педагогіки. Дидактика 13 Тема 1. Стан освіти в Україні та нові нормативні документи про її організацію і реформування 15 1. Стан освіти в Україні 15 2. Глобальна освіта й українська школа 17 3. Система освіти в Україні та її диференціація 24 4. Основні принципи організації освіти в Україні 27 5. Закон України «Про загальну середню освіту» 27 6. Національна доктрина розвитку освіти (витяг) 30 7. Концепція 12-річної загальноосвітньої школи (витяг) 32 Тема 2. Предмет педагогіки, становлення як науки. Методи педагогічних досліджень 40 1. Предмет педагогіки: визначення, стадїї розвитку, історія формування як самостійної науки 40 2. Визначення основних понять педагогіки 44 3. Методологія педагогіки 46 4. Структура педагогічної науки, її галузі 46 5. Зв’язок педагогіки з іншими науками 47 6. Методи науково-педагогічних досліджень 48 7. Завдання педагогіки на сучасному етапі 50 Тема 3. Розвиток та формування особистості 51 1. Філософія і педагогіка про людину, особистість та її розвиток 51 2. Три умови формування особистості підростаючої людини 55 3. Вікові етапи розвитку особистості школяра 56 4. Роль діяльності, активності та спілкування в розвитку особистості 58 5. Самовиховання — умова ефективності розвитку особистості. Превентивне виховання 61 6. Перевиховання 64 7. Диференційований та індивідуальний підходи в навчанні й вихованні дітей 67 Запитання для самоконтролю 69 Тема 4. Предмет дидактики, її завдання і досягнення на сучасному етапі ..71 1. Поняття про дидактику 71 2. Основні поняття дидактики 73 3. Історичний екскурс до вчень великих дидактиків 74 4. Зв'язок дидактики з конкретними методиками 77 5. Здобутки дидактики на сучасному етапі розвитку школи 78 6. Гуманістична стратегія теорії і практики навчального процесу 79 7. Навчання радістю пізнання 83 8. Завдання сучасної дидактики 88 Тема 5. Педагогічний процес як цілісна система 90 1. Методологічні основи процесу навчання (суть, структура, закони) 90 2. Основні функції процесу навчання та шляхи їх реалізації 93 3. Двосторонній характер процесу навчання та його цілісність 95 4. Види навчання 100 5. Шляхи удосконалення процесу навчання 103 Тема 6. Закономірності та принципи навчання 106 1. Закони і закономірності в педагогіці 106 2. Загальні закономірності та їх роль у раціоналізації уроку 107 3. Конкретні закономірності — основа проектування уроку 108 4. Принципи навчання та дидактичні правила їх реалізації 110 Тема 7. Зміст освіти в національній школі 124 1. Наукові основи визначення змісту освітита шляхи його вдосконалення відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» 124 2. Історія реформування змісту шкільної освіти (з 20-х років XX століття) 128 3. Основні принципи реформування змісту сучасної шкільної освіти 131 4. Структура шкільного змісту освіти 134 5. Державні стандарти загальноосвітньої підготовки учнів 135 6. Характеристика навчальних планів, програм і підручників національної школи 140 7. Взаємозв’язок загальної, політехнічної і професійної освіти 143 Тема 8. Форми організації навчання 145 1. Класно-урочна система навчання, її суть та історія розвитку 145 2. Урок — основна форма організації навчально-виховного процесу 148 3. Позаурочні форми навчання 157 4. Форми організації трудової підготовки учнів у школі і профтехучилищі 160 5. Нетрадиційні форми навчання 161 Тема 9. Методи і засоби навчання 166 1. Поняття про методи, методичні прийоми та засоби навчання 166 2. Класифікації, дидактичні системи методів навчання 170 3. Методи організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності 171 4. Методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності 178 5. Методи контролю і самоконтролю в навчанні 181 6. Засоби навчання 187 Тема 10. Учитель сучасної школи та його професіограма 192 1. З історії розвитку вчительської професії 192 2. Висловлювання видатних діячів освіти і культури про вчителя 196 3. Професіограма сучасного вчителя 200 4. Учитель як творець педагогічного процесу 204 5. Поради студентові-практиканту, молодому вчителеві 210 Запитання для самоконтролю 212 Частина II Теорія і методика виховання 215 Тема I. Суть процесу виховання 217 1. З історії демократичного виховання 217 2. Особливості сучасного виховання 220 3. Структурні елементи процесу виховання 221 4. Самовиховання: історія, теорія, методика 224 5. Перевиховання: історія, теорія, методика 227 6. Виявлення результатів виховання та шляхи підвищення його ефективності 230 Тема 2. Система національного виховання 231 1. Утвердження нового педагогічного мислення 231 2. Українська педагогіка й національне виховання 234 3. Сутність національного виховання (мета, завдання, принципи, зміст) 237 4. Оновлення змісту освіти, підвищення його виховного потенціалу 239 5. Українські виховні ідеали і традиції родинного, лицарського і козацького виховання 241 6. Природні та культурно-історичні чинники формування української душі, характеру, світогляду 244 7. Шляхи формування цілісної особистості громадянина України, реалізації Концепції національного виховання ...245 8. Передовий досвід національного виховання школярів .246 Тема 3. Основні напрями діяльності класного керівника 250 1. З історії інституту класних керівників 250 2. Цільові програми діяльності класного керівника в нових умовах 253 3. Критерії готовності класного керівника до виховної роботи 259 4. Професіограма класного керівника 260 5. Робота класного керівника з формування учнівського колективу 263 6. Класний керівник — координатор виховних впливів школи, сім’ї, громадськості. Концепція «Сім'я і родинне виховання» 270 Тема 4. Форми організації виховної роботи 274 1. Підходи у вихованні як педагогічні категорії 274 2. Зміст позаурочної та позашкільної виховної роботи 277 3. Масові, групові та індивідуальні форми виховної роботи 278 4. Основні позашкільні заклади, нові підходи до організації їхньої роботи згідно Закону України «Про позашкільну освіту» 283 5. Дитячі і молодіжні організації та завдання школи щодо роботи з ними 285 6. Форми і методи соціалізуючого впливу школи та позашкільних дитячих закладів 288 Тема 5. Методи виховання 307 1. Поняття про методи, методичні прийоми, засоби виховання та їх класифікації 307 311 4. Методи стимулювання позитивної поведінки і вихованості учнів 318 5. Методи контролю вихованості учнів та аналізу виховного процесу 319 Тема 6. Характеристика основних напрямів виховання 321 1. Зміст виховної роботи 321 2. Розумове виховання. Формування наукового світогляду 322 3. Моральне виховання 323 4. Трудове виховання 328 5. Система профорієнтаційної роботи з учнями 329 6. Економічне виховання 330 7. Естетичне виховання 331 8. Фізичне виховання учнів 333 9. Шляхи реалізації змісту виховання 335 Тема 7. Духовно-гуманістична спрямованість виховання та її реалізація в сучасній школі 337 1. Духовна спрямованість виховання 337 2. Цілісність і національна спрямованість виховання 342 3. Ідея духовно-гуманістичного виховання в теорії і практиці В. О. Сухомлинського 344 Запитання для самоконтролю 349 Частина IIІ Історія педагогіки 351 Тема 1. Історія педагогіки як наука. Я. А. Коменський — перший творець самостійної гуманної педагогіки 353 1. Вивчення історії і теорії педагогіки — шлях до творчості вчителя 353 2. Поняття історії педагогіки 355 3. Гуманність педагогіки як тенденція її розвитку 357 4. Я. А. Коменський і сучасна педагогічна наука 358 Тема 2. Видатні зарубіжні представники гуманної педагогіки (XVIII—XX століття) 364 1. Гуманні погляди філософів і педагогів різних країн у XVIII—XX століттях 364 2. Ж.Ж.Руссо про виховання нової людини 369 3. Ідея розвитку особистості — велике відкриття І. Г. Песталоцці 371 4. Основні ідеї педагогічної творчості А. Дістервега 372 5. Світове значення педагогічних систем М. Монтессорі, С. Френе, Р. Штайнера 374 Тема З. К. Д. Ушинський — основоположник наукової педагогіки і народної школи в Росії. Педагогічні погляди Л. М. Толстого 383 1. Значення творчості К. Д. Ушинського 383 2. Життя та діяльність К. Д. Ушинського (1824—1871) 386 3. К. Д. Ушинський про народність освіти 390 4. Дидактичні поради і рекомендації К. Д. Ушинського 391 5. К. Д. Ушинський про моральне виховання 392 6. Підручники «Родное слово» і «Детский мир» 394 7. К. Д. Ушинський про вчителя-вихователя 394 8. Послідовники К. Д. Ушинського. Педагогічні погляди Л.М.Толстого 395 Тема 4. Українська педагогічна думка та її видатні представники 398 1. Успіхи української системи виховання в епоху великого національного відродження в XVI—XVIII ст 398 3. Українська етнопедагогіка 401 4. Педагогічні погляди видатних представників української просвіти 403 5. Завдання української педагогіки на сучасному етапі 411 Тема 5. Педагогічна діяльність і творча спадщина А. С. Макаренка 414 1. Вступ. А. С. Макаренко — видатний педагог-новатор 415 2. Життя, педагогічна і громадська діяльність А. С. Макаренка 417 3. Педагогічні погляди А. С. Макаренка 425 4. Розвиток ідей А. С. Макаренка в теорії виховання 431 5. Педагогічні аспекти літературно-художньої спадщини А. С. Макаренка 434 Тема 6. В. О. Сухомлинський — видатний український педагог новатор 437 1. В. О. Сухомлинський — прекрасний педагог, добротворець 438 2. Ідеї В. О. Сухомлинського та їх здійснення 442

У посібнику, розробленому відповідно до нової програми з педагогіки, з урахуванням сучасних психолого-педагогічпих досліджень та передовою педагогічного досвіду, викладено загальні засади педагогіки, основні положення дидактики, теорію і методику виховання, історію педагогіки, основи школознавства. Посібник містить запитання для самоконтролю, завдання, використовуючи які студенти можуть працювати самостійно, готуватись до практичних занять, атестацій, заліків, іспитів, писати реферати, контрольні, курсові та дипломні роботи.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха