Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Кольорознавство : навчальний посібник / Світлана Прищенко

Основний автор-особа: Прищенко, С. В., Світлана ВалеріївнаМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Відомості про видання: 3-е вид., виправ. і доповн.Вихідні дані: Київ : Кондор, 2018Опис: 432 с. : іл.ISBN: 978-617-7729-00-5.Класифікація: 85.14я73Примітки про зміст: ПЕРЕДМОВА -- 6 Розділ 1. КОЛЬОРОЗНАВСТВО ЯК НАУКА -- 10 1.1. Значення кольору в життєдіяльності людини -- 10 1.2. Проблеми кольору в живописі, архітектурі, дизайні, декоративно-прикладному мистецтві -- 12 1.3. Історико-культурологічні аспекти семантики та символіки кольору -- 19 1.4. Еволюція науки про колір -- 25 1.5. Функції кольору у природі. Природна гармонійність кольорів -- 49 Запитання для самоконтролю -- 52 Розділ 2. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ КОЛЬОРУ -- 54 2.1. Природа світла -- 54 2.2. Світлові зміни, що сприймаються оком -- 55 2.3. Відбиття та поглинання світла різними тілами -- 61 Запитання для самоконтролю -- 65 Розділ 3. ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ КОЛЬОРУ -- 66 3.1. Сучасна систематизація кольору -- 66 3.2. Групи кольорів -- 68 3.3. Вимірювання кольору -- 73 Запитання для самоконтролю -- 75 Розділ 4. СПРИЙНЯТТЯ КОЛЬОРУ -- 76 4.1. Дослідження особливостей сприйняття кольору -- 76 4.2. Око як орган сприйняття -- 83 4.3. Світлова чутливість та адаптація ока -- 86 4.4. Константність сприйняття. Освітлення і предметний колір -- 87 4.5. Колір як естетичний феномен -- 90 Запитання для самоконтролю -- 95 Розділ 5. ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИЙ ВПЛИВ КОЛЬОРУ НА ЛЮДИНУ -- 96 5.1. Особливості психофізіологічного впливу кольору на людину -- 96 5.2. Психосемантика кольору -- 98 5.3. Колірні асоціації -- 100 5.4. Теплі та холодні кольори -- 103 5.5. Суб’єктивне сприйняття об’єктивного кольору -- 105 5.6. Колірні уподобання -- 109 5.7. Колір, музика, слово. Явище синестезій -- 120 5.8. Синтез мистецтв як засіб психологічного впливу -- 129 Запитання для самоконтролю -- 138 Розділ 6. ЗМІШУВАННЯ КОЛЬОРІВ -- 139 6.1. Властивості фарб -- 139 6.2. Доповняльні кольори та їхнє змішування -- 145 Запитання для самоконтролю -- 148 Розділ 7. КОНТРАСТ І НЮАНС КОЛЬОРУ ТА ТОНУ -- 149 7.1. Загальне явище контрасту та нюансу -- 149 7.2. Види контрастів -- 151 7.3. Емоційне сприйняття кольору -- 156 Запитання для самоконтролю -- 163 Розділ 8. ГАРМОНІЯ КОЛЬОРУ -- 164 8.1. Взаємодія кольорів -- 164 8.2. Поняття колірних та тональних відношень, гармонії, колориту -- 165 8.3. Побудова гармонійних сполучень кольорів -- 174 8.4. Колірна композиція. Колірно-тональна комбінаторика -- 189 Запитання для самоконтролю -- 195 Розділ 9. КОЛІР В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ -- 197 9.1. Світло та колір у природі -- 197 9.2. Завдання живопису та фотографії -- 204 9.3. Роль художника в мистецтві. Наукові та інтуїтивні аспекти творчості -- 206 Запитання для самоконтролю -- 217 Розділ 10. КОЛІР У ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОМУ МИСТЕЦТВІ -- 218 10.1. Колористика світового мистецтва -- 218 10.2. Особливості української палітри -- 227 Запитання для самоконтролю -- 235 Розділ 11. КОЛІР У РІЗНОВИДАХ ДИЗАЙНУ -- 236 11.1. Використання кольору в графічному дизайні та рекламі -- 236 11.2. Колір, площина та простір. Просторові властивості кольору -- 246 11.3. Колір в інтер’єрі та екстер’єрі -- 247 11.4. Колір предметного середовища. Колір та фактура -- 254 11.5. Оптичні ілюзії. Корективи форми -- 264 Запитання для самоконтролю -- 266 Розділ 12. КОМП’ЮТЕРНЕ КОЛЬОРОУТВОРЕННЯ -- 267 12.1. Розвиток комп’ютерних технологій -- 267 12.2. Колірні моделі -- 272 12.3. Стандартизація кольору -- 281 12.4. Колір у WEB-дизайні -- 287 Запитання для самоконтролю -- 294 РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА -- 295 Предметний покажчик -- 301 Тести -- 304 Словник фахових термінів -- 311 Висловлювання про колір -- 357 Тематика практичних завдань -- 392 Вимоги до виконання завдань і контрольних робіт -- 393 ДОДАТКИ -- 400 Анотація: Кольорознавство у мистецькій освіті - одна з фундаментальних фахових дисциплін. У навчальному посібнику подано закони колористики та принципи роботи з комп’ютерними колірними моделями на основі активного розвитку творчого мислення. Розкрито комплексний метод формування колірного середовища з урахуванням його функціональних, соціокультурних, асоціативно-емоційних особливостей. Узагальнено світовий науковий досвід вивчення кольору, висвітлено значення кольору в нашому житті та психофізіологічні аспекти його сприйняття, проаналізовано використання кольору в образотворчому, декоративно-прикладному мистецтві, дизайні та рекламі. Вперше визначено принципи гармонізації кольорів засобами комп’ютерних технолог ій. Призначено для студентів, викладачів, художників, дизайнерів, архітекторів, культурологів і мистецтвознавців, менеджерів соціокультурної діяльності.. Тип одиниці: Навчальні видання
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)

ПЕРЕДМОВА 6

Розділ 1. КОЛЬОРОЗНАВСТВО ЯК НАУКА 10 1.1. Значення кольору в життєдіяльності людини 10 1.2. Проблеми кольору в живописі, архітектурі, дизайні, декоративно-прикладному мистецтві 12 1.3. Історико-культурологічні аспекти семантики та символіки кольору 19 1.4. Еволюція науки про колір 25 1.5. Функції кольору у природі. Природна гармонійність кольорів 49 Запитання для самоконтролю 52

Розділ 2. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ КОЛЬОРУ 54 2.1. Природа світла 54 2.2. Світлові зміни, що сприймаються оком 55 2.3. Відбиття та поглинання світла різними тілами 61 Запитання для самоконтролю 65

Розділ 3. ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ КОЛЬОРУ 66 3.1. Сучасна систематизація кольору 66 3.2. Групи кольорів 68 3.3. Вимірювання кольору 73 Запитання для самоконтролю 75

Розділ 4. СПРИЙНЯТТЯ КОЛЬОРУ 76 4.1. Дослідження особливостей сприйняття кольору 76 4.2. Око як орган сприйняття 83 4.3. Світлова чутливість та адаптація ока 86 4.4. Константність сприйняття. Освітлення і предметний колір 87 4.5. Колір як естетичний феномен 90 Запитання для самоконтролю 95

Розділ 5. ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИЙ ВПЛИВ КОЛЬОРУ НА ЛЮДИНУ 96 5.1. Особливості психофізіологічного впливу кольору на людину 96 5.2. Психосемантика кольору 98 5.3. Колірні асоціації 100 5.4. Теплі та холодні кольори 103 5.5. Суб’єктивне сприйняття об’єктивного кольору 105 5.6. Колірні уподобання 109 5.7. Колір, музика, слово. Явище синестезій 120 5.8. Синтез мистецтв як засіб психологічного впливу 129 Запитання для самоконтролю 138

Розділ 6. ЗМІШУВАННЯ КОЛЬОРІВ 139 6.1. Властивості фарб 139 6.2. Доповняльні кольори та їхнє змішування 145 Запитання для самоконтролю 148

Розділ 7. КОНТРАСТ І НЮАНС КОЛЬОРУ ТА ТОНУ 149 7.1. Загальне явище контрасту та нюансу 149 7.2. Види контрастів 151 7.3. Емоційне сприйняття кольору 156 Запитання для самоконтролю 163

Розділ 8. ГАРМОНІЯ КОЛЬОРУ 164 8.1. Взаємодія кольорів 164 8.2. Поняття колірних та тональних відношень, гармонії, колориту 165 8.3. Побудова гармонійних сполучень кольорів 174 8.4. Колірна композиція. Колірно-тональна комбінаторика 189 Запитання для самоконтролю 195

Розділ 9. КОЛІР В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ 197 9.1. Світло та колір у природі 197 9.2. Завдання живопису та фотографії 204 9.3. Роль художника в мистецтві. Наукові та інтуїтивні аспекти творчості 206 Запитання для самоконтролю 217

Розділ 10. КОЛІР У ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОМУ МИСТЕЦТВІ 218 10.1. Колористика світового мистецтва 218 10.2. Особливості української палітри 227 Запитання для самоконтролю 235

Розділ 11. КОЛІР У РІЗНОВИДАХ ДИЗАЙНУ 236 11.1. Використання кольору в графічному дизайні та рекламі 236 11.2. Колір, площина та простір. Просторові властивості кольору 246 11.3. Колір в інтер’єрі та екстер’єрі 247 11.4. Колір предметного середовища. Колір та фактура 254 11.5. Оптичні ілюзії. Корективи форми 264 Запитання для самоконтролю 266

Розділ 12. КОМП’ЮТЕРНЕ КОЛЬОРОУТВОРЕННЯ 267 12.1. Розвиток комп’ютерних технологій 267 12.2. Колірні моделі 272 12.3. Стандартизація кольору 281 12.4. Колір у WEB-дизайні 287 Запитання для самоконтролю 294

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА 295

Предметний покажчик 301

Тести 304

Словник фахових термінів 311

Висловлювання про колір 357

Тематика практичних завдань 392

Вимоги до виконання завдань і контрольних робіт 393

ДОДАТКИ 400

Кольорознавство у мистецькій освіті - одна з фундаментальних фахових дисциплін. У навчальному посібнику подано закони колористики та принципи роботи з комп’ютерними колірними моделями на основі активного розвитку творчого мислення. Розкрито комплексний метод формування колірного середовища з урахуванням його функціональних, соціокультурних, асоціативно-емоційних особливостей. Узагальнено світовий науковий досвід вивчення кольору, висвітлено значення кольору в нашому житті та психофізіологічні аспекти його сприйняття, проаналізовано використання кольору в образотворчому, декоративно-прикладному мистецтві, дизайні та рекламі. Вперше визначено принципи гармонізації кольорів засобами комп’ютерних технолог ій. Призначено для студентів, викладачів, художників, дизайнерів, архітекторів, культурологів і мистецтвознавців, менеджерів соціокультурної діяльності.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха