Ренесанс доктрини про Трійцю у богослів'ї ХХ ст. : монографія / Федір Стрижачук
Мова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: Рівне : Формат-А, 2020Опис: 446 с.ISBN: 978-617-515-338-3.Класифікація: Примітки про зміст: ПЕРЕДМОВА -- 5 РОЗДІЛ 1. РЕЗОНИ НА КОРИСТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИНІТАРНОГОРЕНЕСАНСУ -- 39 1.1. Доктрина про Трійцю як основа унікальності християнства -- 40 1.2. Історичний пріоритет у вирішенні доктринальних і практичних проблем ранньої церкви -- 52 1.3. Забуття Трійці у сучасній церкві -- 73 1.4. Відродження доктрини про Трійцю як глобальне явище -- 84 Висновки до розділу 1 -- 97 РОЗДІЛ 2. ШЛЯХ ДО ЗАБУТТЯ ТРІЙЦІ -- 99 2.1. Початок затемнення Трійці: від Августина до Томи Аквінського -- 100 2.2. Реформація й антитринітарні рухи -- 116 2.3. Доктрина про Трійцю у Ф. Шлеєрмахера і ліберальному богослов'ї XIX ст -- 133 Висновки до розділу 2 -- 150 РОЗДІЛ 3. ПОЧАТОК ДОБИ ТРИНІТАРНОГО РЕНЕСАНСУ -- 153 3.1. Тринітарне богослов’я К. Барта -- 154 3.2. Тринітарне богослов’я К. Ранера -- 180 Висновки до розділу 3 -- 206 РОЗДІЛ 4. ЗЕНІТ РЕНЕСАНСУ ТРИНІТАРНОГО БОГОСЛОВ’Я -- 211 4.1. Соціальна концепція Трійці Ю. Мольтманна -- 212 4.2. Історія та доктрина про Трійцю у В. Панненберга -- 248 4.3. Тринітарна ідентичність в історичному наративі Р. Дженсона -- 267 4.4. Тринітарний персоналізм І. Зізіуласа -- 285 4.5. Тринітарний синтез: К. Лакунья, М. Еріксон, Т. Торренс -- 302 Висновки до розділу 4 -- 325 РОЗДІЛ 5. ПРИКЛАДНІ СФЕРИ ЗАСТОСУВАННЯ ДОКТРИНИ ПРО ТРІЙЦЮ -- 331 5.1. Тринітарна еклезіологія -- 331 5.2. Трійця як образ справедливого і рівноправного суспільства у Л. Боффа -- 348 5.3. Трійця та богослужіння -- 363 5.4. Трійця і місія -- 380 Висновки до розділу 5 -- 398 ПІСЛЯМОВА -- 404 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ -- 411 Анотація: У монографії вперше в Україні здійснено всебічний аналіз феномену «відродження доктрини про Трійцю» у західному богослов’ї. У дослідженні з'ясовано, що доктрина про Трійцю є ключовою для християнської віри. Утвердившись у період патристики, вона пройшла шлях поступового занепаду, який досягнув піку в XIX ст., У XX ст. відбувся ренесанс доктрини про Трійцю, ініціаторами якого.були К. Варт і К. Ранер. Розвиток доктрини про Трійцю у богослов’ї Ю. Мольтманна, В. Панненберга, Р. Дженсона, І. Зізіуласа та ін. у другій пол. XX ст. став зенітом її відродження. Ренесанс тринітаризму став не лише надбанням умоглядного вчення про Бога, але і парадигмою для всіх сфер прикладного богослов’я і християнських практик, зокрема еклезіології, політичної теорії, богослужіння та місії. Книга адресована богословам, філософам, релігієзнавцям і духовенству..Наявність бібліографії/покажчика: Бібліогр.: 411-445 с.. Тип одиниці: КнигиПоточна бібліотека | Шифр зберігання | Стан | Очікується на дату | Штрих-код | |
---|---|---|---|---|---|
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд | 231.01(091) / С85 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | 41683-011990 |
Огляд полиці бібліотеки/підрозділу: „Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту“, Поличне розташування: Науковий фонд Зачинити оглядач полиці (Зачинити оглядач полиці)
23 / Ш42 Основы христианской веры | 23 / Ш42 Основы христианской веры | 231 / S30 The God we worship, what the Bible says about | 231.01(091) / С85 Ренесанс доктрини про Трійцю у богослів'ї ХХ ст., монографія | 2:316.74:82 / Б32 Теология, социология и антропология, Вогруг Достоевского | 232.32 / D68 Doctrine of the sanctuary, a historical survey (1845-1863) | 23:27 / Ф11 Як читати Біблію книга за книгою, екскурсія з гідом |
Бібліогр.: 411-445 с.
ПЕРЕДМОВА 5
РОЗДІЛ 1. РЕЗОНИ НА КОРИСТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИНІТАРНОГОРЕНЕСАНСУ 39 1.1. Доктрина про Трійцю як основа унікальності християнства 40 1.2. Історичний пріоритет у вирішенні доктринальних і практичних проблем ранньої церкви 52 1.3. Забуття Трійці у сучасній церкві 73 1.4. Відродження доктрини про Трійцю як глобальне явище 84 Висновки до розділу 1 97
РОЗДІЛ 2. ШЛЯХ ДО ЗАБУТТЯ ТРІЙЦІ 99 2.1. Початок затемнення Трійці: від Августина до Томи Аквінського 100 2.2. Реформація й антитринітарні рухи 116 2.3. Доктрина про Трійцю у Ф. Шлеєрмахера і ліберальному богослов'ї XIX ст 133 Висновки до розділу 2 150
РОЗДІЛ 3. ПОЧАТОК ДОБИ ТРИНІТАРНОГО РЕНЕСАНСУ 153 3.1. Тринітарне богослов’я К. Барта 154 3.2. Тринітарне богослов’я К. Ранера 180 Висновки до розділу 3 206
РОЗДІЛ 4. ЗЕНІТ РЕНЕСАНСУ ТРИНІТАРНОГО БОГОСЛОВ’Я 211 4.1. Соціальна концепція Трійці Ю. Мольтманна 212 4.2. Історія та доктрина про Трійцю у В. Панненберга 248 4.3. Тринітарна ідентичність в історичному наративі Р. Дженсона 267 4.4. Тринітарний персоналізм І. Зізіуласа 285 4.5. Тринітарний синтез: К. Лакунья, М. Еріксон, Т. Торренс 302 Висновки до розділу 4 325
РОЗДІЛ 5. ПРИКЛАДНІ СФЕРИ ЗАСТОСУВАННЯ ДОКТРИНИ ПРО ТРІЙЦЮ 331 5.1. Тринітарна еклезіологія 331 5.2. Трійця як образ справедливого і рівноправного суспільства у Л. Боффа 348 5.3. Трійця та богослужіння 363 5.4. Трійця і місія 380 Висновки до розділу 5 398
ПІСЛЯМОВА 404
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 411
У монографії вперше в Україні здійснено всебічний аналіз феномену «відродження доктрини про Трійцю» у західному богослов’ї. У дослідженні з'ясовано, що доктрина про Трійцю є ключовою для християнської віри. Утвердившись у період патристики, вона пройшла шлях поступового занепаду, який досягнув піку в XIX ст., У XX ст. відбувся ренесанс доктрини про Трійцю, ініціаторами якого.були К. Варт і К. Ранер. Розвиток доктрини про Трійцю у богослов’ї Ю. Мольтманна, В. Панненберга, Р. Дженсона, І. Зізіуласа та ін. у другій пол. XX ст. став зенітом її відродження. Ренесанс тринітаризму став не лише надбанням умоглядного вчення про Бога, але і парадигмою для всіх сфер прикладного богослов’я і християнських практик, зокрема еклезіології, політичної теорії, богослужіння та місії. Книга адресована богословам, філософам, релігієзнавцям і духовенству.
Немає коментарів для цієї одиниці.