Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Українське літературознавство від ідеї до тексту: неокласичний дискурс : монографія / Леся Демська-Будзуляк

Основний автор-особа: Автор, Демська-Будзуляк, Л. М., 1972-, Леся Мар'янівнаМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: Київ : Смолоскип, 2019Опис: 600 с.ISBN: 978-617-7622-24-5.Класифікація: Примітки про зміст: ВСТУП -- 11 РОЗДІЛ І. ТРАДИЦІОНАЛІСТСЬКЕ І МОДЕРНЕ УКРАЇНСЬКОГО ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА -- 47 1.1. Переформатування поля літературних студій: від теорії літератури до культурної критики -- 49 1.2. Культурна модернізація і літературні студії -- 66 1.3. Культурні парадигми літературознавства: традиціоналізм і модерність -- 75 1.4. Неокласицизм XX ст. на порозі модерності -- 83 1.5. Неокласичний дискурс і модерністська парадигма -- 93 1.6. Культурна ідентичність українського неокласичного дискурсу -- 101 1.7. Pro і contra українського неокласицизму -- 114 1.8. Дві культурні парадигми - дві традиції -- 124 Висновки до розділу -- 138 РОЗДІЛ II. УКРАЇНСЬКЕ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО В ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ПРАКТИКАХ КУЛЬТУРНОЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ (КІНЕЦЬ XIX - ПЕРША ТРЕТИНА XX СТ.) -- 141 2.1. Боротьба за автономність традиціоналістського літературознавства -- 148 2.1.1. Поява контрдискурсу -- 150 2.1.2. Альтернативний дискурс -- 158 2.2. Народження українського модерного літературознавства -- 167 2.2.1. І. Франко і наукова літературна критика -- 175 2.2.2. В. Перетц і зміна наукового методу -- 182 2.3. Ідентичність українського літературознавства доби національного відродження -- 192 2.4. Перше покоління фахових філологів -- 205 2.5. Соціокультурний простір вчених-неокласиків 211 Висновки до розділу -- 223 РОЗДІЛ III. ТЕОРІЯ І МЕТОД НЕОКЛАСИЧНОГО ДИСКУРСУ УКРАЇНСЬКОГО ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА -- 227 3.1. Літературознавчий контекст -- 229 3.2. Теоретичні погляди неокласиків -- 243 3.2.1. Рецепція поняття «класики» -- 245 3.2.2. Концепція стилю і форми -- 259 3.2.3. Природа наукового методу -- 275 3.3. Неокласичне літературознавство Миколи Зерова -- 282 3.3.1. Типологізація наукової спадщини -- 285 3.3.2. Історико-теоретичні й методологічні погляди 301 Висновки до розділу -- 311 РОЗДІЛ IV. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ПРАКТИКИ НЕОКЛАСИЧНОГО ДИСКУРСУ УКРАЇНСЬКОГО ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА -- 315 4.1. Літературні студії між ідеологією та літературою (20-ті рр XX ст.) -- 317 4.2. Літературна дискусія про форму та зміст -- 325 4.2.1. Українські марксисти і російські формалісти -- 327 4.2.2. Формалісти чи морфологи? -- 335 4.2.3. Теорія і практика перекладу -- 350 4.3. Практики літературної історіографії культурних дискурсів українського літературознавства -- 358 4.3.1. Періодизація та класифікація: протистояння культурних дискурсів -- 367 4.3.2. Принципи укладання літературного канону -- 382 4.3.3. Канон нової української літератури: від традиції до модерну 389 Висновки до розділу -- 397 РОЗДІЛ V. Формування модерного літературного канону вченими-неокласиками -- 401 5.1. Історія літератури Миколи Зерова vs Сергія Єфремова -- 403 5.2. Культурна ідентичність літературного канону неокласиків -- 414 5.2.1. Відкривання модерної парадигми: «питання Івана Котляревського» -- 428 5.2.2. Формування національного наративу: яві іпостасі Григорія Квігки-Основ'яненка -- 435 5.2.3. Торос Шевченко: від усної до писемної культури -- 446 5.2.4. Пантелеймон Куліш: поява культурної критики -- 458 5.2.5. Іван Франко: спроба виходу за межі традиції -- 471 5.2.6. Леся Українка: переписування культурної традиції -- 481 5.3. Письменники другого ряду у модерному літературному каноні -- 491 5.3.1. Днатоль Свидницький: перший прозаїк-реаліст -- 499 5.3.2. Яків ЩОГОЛІВ: перший поет-лірик 503 5 3-3 Марко Черемшина: новатор ліричної прози 507 Висновки до розділу -- 514 ВИСНОВКИ -- 519 БІБЛІОГРАФІЯ -- 533 ІМЕНИНИ ПОКАЖЧИК -- 581 Анотація: «Українське літературознавство від ідеї до тексту: неокласичний дискурс» теоретично осмислює науковий доробок неокласиків в історії українського літературознавства та передумови й контекст появи українських модерних літературних студій. Соціокультурний підхід до аналізу еволюції літературознавства як інтелектуальних практик культурної свідомості застосовано у дослідженні неокласичного дискурсу 20-х рр. XX ст. (наукова спадщина М. Зерова та близького до нього кола вчених В. Петрова, Б. Якубського, П, Филиповича, А, Шамрая, Б. Навроцького та ін.)..Наявність бібліографії/покажчика: Бібліогр.: 535-580 с.; Імен. покажч.: 581-595 с.. Тип одиниці: Книги
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Фонди
Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 821.161.2 / Д30 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно 41683-011761

Бібліогр.: 535-580 с.

Імен. покажч.: 581-595 с.

ВСТУП 11

РОЗДІЛ І. ТРАДИЦІОНАЛІСТСЬКЕ І МОДЕРНЕ УКРАЇНСЬКОГО ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА 47 1.1. Переформатування поля літературних студій: від теорії літератури до культурної критики 49 1.2. Культурна модернізація і літературні студії 66 1.3. Культурні парадигми літературознавства: традиціоналізм і модерність 75 1.4. Неокласицизм XX ст. на порозі модерності 83 1.5. Неокласичний дискурс і модерністська парадигма 93 1.6. Культурна ідентичність українського неокласичного дискурсу 101 1.7. Pro і contra українського неокласицизму 114 1.8. Дві культурні парадигми - дві традиції 124 Висновки до розділу 138

РОЗДІЛ II. УКРАЇНСЬКЕ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО В ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ПРАКТИКАХ КУЛЬТУРНОЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ (КІНЕЦЬ XIX - ПЕРША ТРЕТИНА XX СТ.) 141 2.1. Боротьба за автономність традиціоналістського літературознавства 148 2.1.1. Поява контрдискурсу 150 2.1.2. Альтернативний дискурс 158 2.2. Народження українського модерного літературознавства 167 2.2.1. І. Франко і наукова літературна критика 175 2.2.2. В. Перетц і зміна наукового методу 182 2.3. Ідентичність українського літературознавства доби національного відродження 192 2.4. Перше покоління фахових філологів 205 2.5. Соціокультурний простір вчених-неокласиків 211 Висновки до розділу 223

РОЗДІЛ III. ТЕОРІЯ І МЕТОД НЕОКЛАСИЧНОГО ДИСКУРСУ УКРАЇНСЬКОГО ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА 227 3.1. Літературознавчий контекст 229 3.2. Теоретичні погляди неокласиків 243 3.2.1. Рецепція поняття «класики» 245 3.2.2. Концепція стилю і форми 259 3.2.3. Природа наукового методу 275 3.3. Неокласичне літературознавство Миколи Зерова 282 3.3.1. Типологізація наукової спадщини 285 3.3.2. Історико-теоретичні й методологічні погляди 301 Висновки до розділу 311

РОЗДІЛ IV. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ПРАКТИКИ НЕОКЛАСИЧНОГО ДИСКУРСУ УКРАЇНСЬКОГО ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА 315 4.1. Літературні студії між ідеологією та літературою (20-ті рр XX ст.) 317 4.2. Літературна дискусія про форму та зміст 325 4.2.1. Українські марксисти і російські формалісти 327 4.2.2. Формалісти чи морфологи? 335 4.2.3. Теорія і практика перекладу 350 4.3. Практики літературної історіографії культурних дискурсів українського літературознавства 358 4.3.1. Періодизація та класифікація: протистояння культурних дискурсів 367 4.3.2. Принципи укладання літературного канону 382 4.3.3. Канон нової української літератури: від традиції до модерну 389 Висновки до розділу 397

РОЗДІЛ V. Формування модерного літературного канону вченими-неокласиками 401 5.1. Історія літератури Миколи Зерова vs Сергія Єфремова 403 5.2. Культурна ідентичність літературного канону неокласиків 414 5.2.1. Відкривання модерної парадигми: «питання Івана Котляревського» 428 5.2.2. Формування національного наративу: яві іпостасі Григорія Квігки-Основ'яненка 435 5.2.3. Торос Шевченко: від усної до писемної культури 446 5.2.4. Пантелеймон Куліш: поява культурної критики 458 5.2.5. Іван Франко: спроба виходу за межі традиції 471 5.2.6. Леся Українка: переписування культурної традиції 481 5.3. Письменники другого ряду у модерному літературному каноні 491 5.3.1. Днатоль Свидницький: перший прозаїк-реаліст 499 5.3.2. Яків ЩОГОЛІВ: перший поет-лірик 503 5 3-3 Марко Черемшина: новатор ліричної прози 507 Висновки до розділу 514

ВИСНОВКИ 519

БІБЛІОГРАФІЯ 533

ІМЕНИНИ ПОКАЖЧИК 581

«Українське літературознавство від ідеї до тексту: неокласичний дискурс» теоретично осмислює науковий доробок неокласиків в історії українського літературознавства та передумови й контекст появи українських модерних літературних студій. Соціокультурний підхід до аналізу еволюції літературознавства як інтелектуальних практик культурної свідомості застосовано у дослідженні неокласичного дискурсу 20-х рр. XX ст. (наукова спадщина М. Зерова та близького до нього кола вчених В. Петрова, Б. Якубського, П, Филиповича, А, Шамрая, Б. Навроцького та ін.).

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха