Церковне мистецтво : Навчальний посібник / С. Д. Абрамович

Основний автор-особа: Автор, Абрамович, С. Д., 1945-, Семен ДмитровичМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: К. : Кондор, 2005Опис: 206 с.Класифікація: Примітки про зміст: Вступ -- 6 Тема 1. ПОНЯТТЯ ПРО СИСТЕМУ МИСТЕЦТВА -- 6 Природа мистецтва -- 6 Образотворче мистецтво в системі мистецтв -- 8 Історичні джерела церковного мистецтва -- 10 Тема 2. МОЖЛИВОСТІ МИСТЕЦТВА ЯК БОГОПІЗНАННЯ -- 13 Проблема мистецтва в Біблії та поняття біблійної естетики -- 13 Ортодоксальний церковний погляд на священні зображення й архітектуру -- 18 Актуальність проблеми вивчення церковного мистецтва -- 21 Питання для самоперевірки -- 23 Розділ 1. РЕЛІГІЙНЕ МИСТЕЦТВО СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ -- 24 Тема 3. ПЕРШІ КРОКИ РЕЛІГІЙНОГО МИСТЕЦТВА -- 24 Релігійно-магічні корені мистецтва кам’яного віку -- 25 Етапи розвитку мистецького пошуку первісного суспільства -- 25 Тема 4. САКРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ -- 31 Духовно-митецька спадщина Стародавньої Месопотамії -- 31 Релігійне мистецтво Стародавнього Єгипту -- 36 Образи божеств та храмова архітектура в античному суспільстві -- 40 Питання для самоперевірки -- 55 Розділ 2. ФОРМУВАННЯ ВІЗАНТІЙСЬКОГО КАНОНУ -- 57 Тема 5. ВІД КАТАКОМБ ДО ВІЗАНТІЙСЬКОГО ХРАМУ -- 57 Становлення християнського мистецтва -- 57 Періодизація візантійського мистецтва -- 64 Архітектура як провідне мистецтво Візантії -- 67 Літургійна поезія, агіографія та проповідь у Візантії -- 72 Основні риси візантійського церковного співу -- 81 Тема 6. ІКОНОПИС ВІЗАНТІЇ ЯК ІДЕЙНО-ЕСТЕТИЧНА СИСТЕМА -- 84 Іконопис як метод богоосягнення -- 84 Етапи розвитку іконопису у Візантії -- 89 Іконописний канон як інформаційний парадокс -- 92 Сакральний символізм в іконі (лик, німб, колір) -- 96 Функції ікони -- 110 Питання для самоперевірки -- 111 Розділ 3. ПОШУКИ ЗАХІДНОГО ЦЕРКОВНОГО МИСТЕЦТВА -- 113 Тема 7. ЦЕРКОВНЕ МИСТЕЦТВО ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ -- 113 В СЕРЕДНІ ВІКИ -- 113 Культурна ситуація в середньовічній Західній Європі -- 113 Романський стиль: зрушення візантійського канону -- 118 Готичний стиль як вираз католицького світобачення -- 123 Література, театр і видовища західного Середньовіччя -- 126 Тема 8. ШЛЯХИ ЗАХІДНОГО ЦЕРКОВНОГО МИСТЕЦТВА В ПІСЛЯРЕНЕСАНСНУ ЕПОХУ -- 130 Відродження (Ренесанс) як початок секуляризації культури -- 130 Обмирщення західного церковного мистецтва в епоху Ренесансу. -- 134 Релігійна ситуація в Західній Європі в епоху Реформації -- 144 Література та мистецтво післяренесансної епохи -- 147 Стан духовного життя Західної Європи у XVІІІ-ХХ ст -- 154 Остаточна секуляризація західного мистецтва у XVІІІ —XXI ст -- 163 Питання для самоперевірки -- 171 Розділ 4. УКРАЇНСЬКЕ ЦЕРКОВНЕ МИСТЕЦТВО -- 173 Тема 9. ЦЕРКОВНЕ МИСТЕЦТВО КИЇВСЬКОЇ РУСІ -- 173 Хрещення України-Русі та його історико-культурне значення -- 173 Церковна архітектура Київської Русі Х-ХІІ ст -- 177 Специфіка української ікони Київського періоду 1 -- 183 Церковна музика Київської Русі -- 187 Тема 10. ЦЕРКОВНЕ МИСТЕЦТВО УКРАЇНИ XIV-XXI СТ -- 188 Бароко як форманта української культури -- 188 Церковна архітектура України у XIV—XVI ст -- 189 Український іконопис XІV-XV1 ст -- 190 Церковний спів та література в Україні XIV-XVI ст -- 191 Доля церковного мистецтва в Україні XVIII—XXI ст -- 194 ЛІТЕРАТУРА -- 201 Анотація: У лекціях, які протягом десятиліття апробувалися в процесі читання даного курсу студентам теологічного відділення філософсько-теологічного факультету Чернівецького національного університету, охарактеризовано явища світового релігійного мистецтва найдавніших часів, які передували Візантійському канону й опосередковано вплинули на його створення. Основну увагу зосереджено на естетиці та художній системності візантійського церковного мистецтва, його ідейному символізмі. Розглянуто і особливості релігійного мистецтва в католицизмі та протестантизмі. Для студентів теологічних відділень, а також тих, хто вивчає мистецтвознавство, культурознавство та естетику.. Тип одиниці: Книги
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Теологічний фонд 246(075.8) / А16 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-003680
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Теологічний фонд 246(075.8) / А16 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-001922

Вступ 6 Тема 1. ПОНЯТТЯ ПРО СИСТЕМУ МИСТЕЦТВА 6 Природа мистецтва 6 Образотворче мистецтво в системі мистецтв 8 Історичні джерела церковного мистецтва 10 Тема 2. МОЖЛИВОСТІ МИСТЕЦТВА ЯК БОГОПІЗНАННЯ 13 Проблема мистецтва в Біблії та поняття біблійної естетики 13 Ортодоксальний церковний погляд на священні зображення й архітектуру 18 Актуальність проблеми вивчення церковного мистецтва 21 Питання для самоперевірки 23 Розділ 1. РЕЛІГІЙНЕ МИСТЕЦТВО СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ 24 Тема 3. ПЕРШІ КРОКИ РЕЛІГІЙНОГО МИСТЕЦТВА 24 Релігійно-магічні корені мистецтва кам’яного віку 25 Етапи розвитку мистецького пошуку первісного суспільства 25 Тема 4. САКРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ 31 Духовно-митецька спадщина Стародавньої Месопотамії 31 Релігійне мистецтво Стародавнього Єгипту 36 Образи божеств та храмова архітектура в античному суспільстві 40 Питання для самоперевірки 55 Розділ 2. ФОРМУВАННЯ ВІЗАНТІЙСЬКОГО КАНОНУ 57 Тема 5. ВІД КАТАКОМБ ДО ВІЗАНТІЙСЬКОГО ХРАМУ 57 Становлення християнського мистецтва 57 Періодизація візантійського мистецтва 64 Архітектура як провідне мистецтво Візантії 67 Літургійна поезія, агіографія та проповідь у Візантії 72 Основні риси візантійського церковного співу 81 Тема 6. ІКОНОПИС ВІЗАНТІЇ ЯК ІДЕЙНО-ЕСТЕТИЧНА СИСТЕМА 84 Іконопис як метод богоосягнення 84 Етапи розвитку іконопису у Візантії 89 Іконописний канон як інформаційний парадокс 92 Сакральний символізм в іконі (лик, німб, колір) 96 Функції ікони 110 Питання для самоперевірки 111 Розділ 3. ПОШУКИ ЗАХІДНОГО ЦЕРКОВНОГО МИСТЕЦТВА 113 Тема 7. ЦЕРКОВНЕ МИСТЕЦТВО ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ 113 В СЕРЕДНІ ВІКИ 113 Культурна ситуація в середньовічній Західній Європі 113 Романський стиль: зрушення візантійського канону 118 Готичний стиль як вираз католицького світобачення 123 Література, театр і видовища західного Середньовіччя 126 Тема 8. ШЛЯХИ ЗАХІДНОГО ЦЕРКОВНОГО МИСТЕЦТВА В ПІСЛЯРЕНЕСАНСНУ ЕПОХУ 130 Відродження (Ренесанс) як початок секуляризації культури 130 Обмирщення західного церковного мистецтва в епоху Ренесансу. 134 Релігійна ситуація в Західній Європі в епоху Реформації 144 Література та мистецтво післяренесансної епохи 147 Стан духовного життя Західної Європи у XVІІІ-ХХ ст 154 Остаточна секуляризація західного мистецтва у XVІІІ —XXI ст 163 Питання для самоперевірки 171 Розділ 4. УКРАЇНСЬКЕ ЦЕРКОВНЕ МИСТЕЦТВО 173 Тема 9. ЦЕРКОВНЕ МИСТЕЦТВО КИЇВСЬКОЇ РУСІ 173 Хрещення України-Русі та його історико-культурне значення 173 Церковна архітектура Київської Русі Х-ХІІ ст 177 Специфіка української ікони Київського періоду 1 183 Церковна музика Київської Русі 187 Тема 10. ЦЕРКОВНЕ МИСТЕЦТВО УКРАЇНИ XIV-XXI СТ 188 Бароко як форманта української культури 188 Церковна архітектура України у XIV—XVI ст 189 Український іконопис XІV-XV1 ст 190 Церковний спів та література в Україні XIV-XVI ст 191 Доля церковного мистецтва в Україні XVIII—XXI ст 194 ЛІТЕРАТУРА 201

У лекціях, які протягом десятиліття апробувалися в процесі читання даного курсу студентам теологічного відділення філософсько-теологічного факультету Чернівецького національного університету, охарактеризовано явища світового релігійного мистецтва найдавніших часів, які передували Візантійському канону й опосередковано вплинули на його створення. Основну увагу зосереджено на естетиці та художній системності візантійського церковного мистецтва, його ідейному символізмі. Розглянуто і особливості релігійного мистецтва в католицизмі та протестантизмі. Для студентів теологічних відділень, а також тих, хто вивчає мистецтвознавство, культурознавство та естетику.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Працює на АБІС Коха