000 14185nam0 2200205 4500
001 1495
010 _a966-5812-76-9
090 _a1495
100 _a20180322d2003 u||y0ukry50 ca
101 0 _aukr
200 1 _aПедагогіка
_eнавчальний посібник
_fН. Є. Мойсеюк
205 _a4-є вид., доп.
210 _aКиїв
_cКДНК
_d2003
215 _a615 с.
327 1 1 _bВступ
_p9
_bЧастина І. Загальні засади педагогіки
_p11
_cТема 1. Педагогіка: становлення, сучасний стан
_p11
_d1. Виникнення педагогіки як науки
_p11
_d2. Об’єкт, предмет і функції педагогіки
_p21
_d3. Зв’язок педагогіки з іншими науками та її структура
_p24
_d4. Філософські основи педагогіки
_p27
_d5. Суть нової методології педагогіки
_p34
_d6. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ
_p35
_d7. Педагогічні цінності
_p38
_d8. Загально- і конкретно-наукова методологія педагогіки
_p40
_d9. Методи педагогічних досліджень
_p42
_cТема 2. Розвиток, соціалізація і виховання особистості
_p53
_d1. Особистість і умови її розвитку
_p53
_d2. Спадковість у людському розвитку
_p62
_d3. Соціалізація і становлення особистості
_p69
_d4. Роль виховання у розвитку людини і формуванні її особистості
_p79
_cТема 3. Мета виховання
_p88
_d1. Поняття про мету виховання
_p88
_d2. Умови і фактори визначення цілей виховання
_p91
_d3. Зародження та розвиток ідеї про всебічний розвиток особистості
_p94
_d4. Мета виховання в сучасній педагогіці
_p98
_d3. Освіта як найважливіша ланка реалізації мети виховання
_p103
_d6. Основні тенденції розвитку освіти
_p107
_cТема 4. Педагогічний процес
_p115
_d1. Суть педагогічного процесу
_p115
_d2. Рушійні сили педагогічного процесу
_p116
_d3. Педагогічний процес як система
_p118
_d4. Цілісність педагогічного процесу
_p120
_d5. Закономірності педагогічного процесу
_p121
_d6. Організація педагогічного процесу
_p124
_cТема 5. Педагог: професійна діяльність і особистість
_p130
_d1. Суть педагогічної діяльності, основні види, специфіка
_p130
_d2. Структура педагогічної діяльності
_p132
_d3. Педагог демократичної школи
_p136
_e3.1. Гуманістична спрямованість особистості
_p137
_e3.2. Педагогічна і гуманітарна культура
_p140
_e3.3. Професійно значимі якості
_p142
_e3.4. Професійна компетентність
_p147
_bЧастина II. Теорія навчання
_p158
_cТема 6. Дидактика: суть, дидактичні концепції, сучасні підходи
_p138
_d1. Поняття про дидактику
_p158
_d2. Основні дидактичні концепції
_p160
_d3. Навчання і розвиток у гуманістичній дидактиці
_p168
_d4. Особистісно орієнтоване навчання
_p177
_cТема 7. Процес навчання
_p186
_d1. Суть процесу навчання
_p186
_d2. Процес навчання як система
_p187
_d3. Цілі процесу навчання
_p189
_d4. Стимулювання процесу навчання
_p190
_d5. Зміст навчального процесу
_p196
_d6. Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів
_p197
_d7. Контроль і регулювання навчально-пізнавальної діяльності
_p208
_d8. Оцінка і самооцінка якості результатів навчального процесу
_p209
_d9. Діяльність учителя і учня у різних видах навчання
_p210
_cТема 8. Закономірності і принципи навчання
_p222
_d1. Історія проблеми
_p222
_d2. Класифікація закономірностей навчання
_p224
_d3. Поняття про принцип, правило
_p229
_d4. Система дидактичних принципів
_p231
_cТема 9. Зміст освіти в загальноосвітній школі
_p242
_d1. Поняття про зміст загальної середньої освіти
_p242
_d2. Фактори, що зумовлюють зміст освіти
_p246
_d3. Теорії організації змісту освіти
_p248
_d4. Наукові вимоги до формування змісту освіти
_p251
_d5. Реалізація змісту освіти в сучасній школі
_p253
_cТема 10. Форми навчання
_p262
_d1. Поняття про форми навчання
_p262
_d2. З історії форм організації навчання
_p263
_d3. Індивідуалізація і диференціація навчання
_p269
_d4. Урок - основна форма організації навчання
_p276
_d5. Типи і структура уроків
_p279
_d6. Організація навчальної діяльності учителя на уроці
_p286
_d7. Нестандартні уроки
_p289
_d8. Допоміжні форми навчання
_p290
_d9. Підготовка уроку
_p292
_d10. Самоаналіз уроку
_p294
_cТема 11. Методи навчання
_p301
_d1. Поняття про методи навчання
_p301
_d2. Класифікація методів навчання
_p303
_d3. Методи організації і самоорганізації навчально-пізнавальної діяльності
_p304
_d4. Методи стимулювання і мотивації учіння
_p315
_d5. Методи контролю і самоконтролю
_p319
_d6. Бінарні методи навчання
_p320
_d7. Ситуаційний метод
_p322
_d8. Вибір методів навчання
_p323
_cТема 12. Засоби навчання
_p327
_d1. Поняття про засоби навчання
_p327
_d2. Прості засоби
_p328
_d3. Складні засоби
_p329
_d4. Інформатизація загальної середньої освіти
_p335
_d5. Комп'ютери у навчанні
_p337
_cТема 13. Діагностика навчання
_p348
_d1. Діагностика результатів навчання
_p348
_d2. Контроль результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів
_p350
_d3. Тестування рівня засвоєння змісту освіти
_p355
_d4. Оцінювання результатів навчання
_p358
_bЧастина III. Теорія виховання
_p365
_cТема 14. Процес виховання
_p365
_d1. Суть процесу виховання
_p367
_d2. Процес виховання як система
_p366
_d3. Особливості виховного процесу
_p372
_d4. Мета і завдання гуманістичного виховання
_p374
_d5. Механізми становлення особистості
_p379
_d6. Школи гуманістичного виховання
_p385
_d7. Закономірності та принципи гуманістичного виховання
_p389
_d8. Самовиховання учнів
_p395
_cТема 15. Зміст процесу виховання
_p401
_d1. Поняття про зміст виховання
_p401
_d2. Особливості змісту виховання в сучасній школі..
_p403
_d3. Базова культура особистості: зміст і шляхи формування
_p405
_e3.1. Виховання громадянської культури
_p405
_e3.2. Виховання розумової культури
_p411
_e3.3. Філософсько-світоглядна підготовка
_p415
_e3.4. Виховання основ моральної культури
_p419
_e3.5. Виховання екологічної культури
_p421
_e3.6. Трудове виховання і профорієнтація
_p424
_e3.7. Виховання естетичної культури
_p428
_e3.8. Виховання фізичної культури
_p430
_cТема 16. Форми виховання
_p435
_d1. Поняття про форми виховання
_p435
_d2. Колектив як форма виховання
_p436
_d3. Учнівський колектив
_p438
_d4. Розвиток дитячого колективу
_p440
_d5. Колектив і особистість
_p443
_d6. Педагогічне управління колективом
_p446
_d7. Позашкільні форми виховання
_p448
_cТема 17. Методи виховання ,
_p455
_d1. Поняття про методи виховання
_p455
_d2. Класифікація методів виховання
_p457
_d3. Методи усвідомлення цінностей суспільства
_p460
_d4. Методи організації діяльності і формування досвіду суспільної поведінки
_p468
_d5. Методи стимулювання діяльності і поведінки
_p474
_d6. Методи педагогічної підтримки
_p477
_d7. Вибір методів виховання
_p479
_cТема 18. Технологія виховання
_p483
_d1. Поняття про технологію виховання
_p477
_d2. Комплексний підхід
_p485
_d3. Виховні справи
_p483
_d4. Тематика виховних справ
_p489
_d5. Виховна справа як система
_p491
_d6. Побудова особистісно орієнтованих ситуацій
_p497
_cТема 19. Діагностика вихованості
_p503
_d1. Діагностика і вимірювання вихованості
_p503
_d2. Критерії вихованості
_p504
_d3. Ступені вихованості
_p506
_d4. Методи діагностики вихованості
_p508
_cТема 20. Родинне та суспільне виховання
_p513
_d1. Сім’я як специфічна педагогічна система
_p513
_d2. Сімейне виховання в різні періоди розвитку суспільства
_p517
_d3. Правові основи сімейного виховання
_p521
_d4. Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молоді
_p523
_d5. Суспільне виховання
_p527
_bЧастина IV. Основи управління загальноосвітнім навчальним закладом
_cТема 21. Управління: суть, історія розвитку, сучасний стан управління освітою
_p532
_d1. Поняття про управління, менеджмент, внутрі-шкільне управління, педагогічний менеджмент
_p533
_d2. Державне управління системою загальної середньої освіти
_p538
_d3. Внутрішкільне управління
_p546
_d4. Школа як педагогічна система й об'єкт управління
_p554
_cТема 22. Процес управління
_p563
_d1. Поняття про процес управління
_p563
_d2. Функції внутрішкільного управління
_p566
_e2.1. Аналіз інформації
_p566
_e2.2. Планування
_p570
_e2.3. Організація
_p576
_e2.4. Внутрішкільний контроль
_p579
_d3. Прийняття рішень
_p584
_cТема 23. Інноваційні процеси в освіті. Підвищення кваліфікації учителів
_p589
_d1. Інновації в освіті
_p589
_d2. Передовий педагогічний досвід і впровадження досягнень педагогічної науки
_p591
_d3. Підвищення кваліфікації вчителів та їх атестація
_p599
330 _aУ посібнику викладено нормативний навчальний курс з педагогіки. Загальні засади педагогіки, питання теорії навчання і виховання, управління загальноосвітнім навчальним закладом розкриті з урахуванням найновіших досягнень сучасної вітчизняної і зарубіжної науки, накопиченого досвіду практичної роботи. Рекомендується студентам, аспірантам і викладачам педагогічних університетів, інститутів, коледжів, слухачам системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, учителям загальноосвітніх навчальних закладів.
686 _2rubbkm
_a74.00
700 1 _4070
_91829
_aМойсеюк
_bН. Є.
_gНеля Євтихівна
801 1 _aUA
_bUA-BuIAS
_c20180322
942 _2udc
_cEDU
_h37.013(075.8)
_j37.013(075.8) / М74
_n0
_vМ74
_01