Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Українська і зарубіжна література ХХ століття : Навчальний посібник / Мєднікова Г. С.

Основний автор-особа: Автор, Мєднікова, Г. С., Галина СергіївнаМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: К. : Знання, 2002Опис: 214 с. : ил.ISBN: 966-620-049-X.Класифікація: 63.3(0)я73 М42Примітки про зміст: Вступ -- 9 Від автора -- 11 Світосприйняття людини XX століття і характерні риси культури цього часу -- 13 Формування нової картини світу та ідеалу особистості в XX ст -- 13 Особливості художньої культури XX ст -- 16 Нове в художній мові авангарду -- 16 Париж — батьківщина авангарду -- 21 Вплив примітивізму на мистецтво авангарду -- 22 Значення примітивізму для розвитку авангарду -- 22 Анрі Руссо — засновник примітивізму -- 23 Примітивізм в українському мистецтві -- 25 Фовізм — початок відходу від принципів класичного мистецтва -- 28 Основні принципи фовізму -- 28 Анрі Матісс — теоретик і відомий художник фовізму -- 29 Кубізм — нова ера в живописі -- 31 Нова концепція станкового живопису в кубізмі -- 31 Три періоди розвитку кубізму -- 33 Значення кубізму для розвитку мистецтва XX ст -- 35 Футуризм як напрям авангарду -- 36 Нова краса сучасного світу в мистецтві футуризму -- 36 Кубофутуризм в Україні й Росії -- 38 Особливості слов’янського футуризму -- 39 Сутність експресіонізму та його значення для культури XX століття -- 41 Витоки (передісторія) експресіонізму -- 41 Група “Міст” і становлення графічної мови експресіонізму -- 42 “Синій вершник” — мюнхенська група експресіонізму -- 44 Післявоєнний експресіонізм -- 45 Особливості експресіонізму в українському мистецтві -- 46 Місце сюрреалізму в культурі XX століття -- 49 Витоки сюрреалізму -- 49 Ідеї та практика дадаїзму як засада сюрреалізму -- 50 Основні прийоми, принципи та методи сюрреалізму -- 51 Художня практика сюрреалізму -- 53 Особливості сюрреалізму в кіно -- 55 Абстракціонізм як філософське осмислення авангарду -- 57 Живописні принципи абстракціонізму -- 57 В. Кандинський — засновник абстракціонізму -- 59 Особливості слов’янського абстракціонізму -- 61 Супрематизм К. Малевича -- 63 Геометричний абстракціонізм П. Мондріана -- 70 Концепція конструктивізму та її розвиток у культурній традиції -- 73 Архітектурний конструктивізм -- 73 Конструктивізм в образотворчому мистецтві -- 78 Конструктивістський театр -- 79 Конструктивізм у проектуванні предметів побуту, текстилю, одягу -- 81 Особливості українського авангарду -- 84 Ліричність, поетичність, декоративність українського авангарду -- 84 З історії українського авангарду -- 88 М. Бойчук та його школа -- 94 Поп-культура та її роль у формуванні естетики другої половини XX століття -- 98 Передумови й умови формування поп-арту -- 98 Естетичні принципи поп-арту -- 99 Р. Раушенберг і Е. Уорхол — засновники поп-арту -- 102 Художні напрями 60-х років -- 104 Поп-арт, масова культура, кітч -- 106 Культура СРСР 60—70-х років -- 108 “Неофіційне мистецтво” СРСР 60-х років -- 108 Андеграунд 70-х років -- 111 Український андеграунд (мистецтво 60-х — початку 80-х років) -- 115 Культура постмодернізму -- 119 Передумови виникнення постмодернізму -- 119 Людина в контексті постмодерністського світобачення -- 121 Постмодерністська модель світобачення -- 124 Основні принципи постмодерністської естетики -- 128 Постмодерністська скульптура і архітектура -- 132 Кінетизм і його вплив на становлення нової форми сучасного мистецтва -- 138 Джерела та передісторія виникнення кінетизму -- 138 Кінетизм як напрям сучасного мистецтва -- 140 Проблеми кінетичного формоутворення -- 140 Ідея синтезу в кінетизмі: світло, звук, рух -- 143 Мистецтво соц-арту -- 146 В. Комар і О. Меламід — засновники соц-арту -- 146 Соц-артівська естетика та семантика -- 148 Нью-Йоркська школа соц-арту -- 150 Московська школа соц-арту. Другий етап -- 152 Постсоц-арт -- 155 Естетика і стилістика гіперреалізму в постмодернізмі -- 159 Історія виникнення гіперреалізму -- 159 Основні принципи гіперреалізму -- 161 Основні жанри фотореалізму -- 163 Урбаністичний пейзаж. Вулиці -- 163 Натюрморт. Річ у фотореалізмі -- 164 Обличчя. Камерний жанр у фотореалізмі -- 166 Гіперреалізм у музиці, театрі, скульптурі -- 167 Гіпертекст — майбутнє літератури -- 170 Теорія і практика концептуалізму -- 173 Історія формування концептуалізму як течії мистецтва -- 173 Концептуалізм і соц-арт: спільне й особливе -- 175 Естетика концептуального мистецтва -- 176 Перформанс у концептуалізмі -- 180 Особливості радянського концептуалізму -- 184 Постконцептуалізм -- 187 Психоделічне мистецтво -- 188 Мета і завдання психоделічного мистецтва -- 188 Психоделічна музика -- 189 Психоделіка у кінематографі -- 191 Психоделічний живопис -- 192 Українська культура 80—90-х років -- 194 Необароко у контексті українського менталітету -- 196 Особливості сучасного українського мистецтва -- 199 Постмодерністські риси української літератури 80—90-х років -- 204 Постмодернізм в українському живописі -- 205 Словник термінів -- 208 Література -- 213 Анотація: Аналізується культура ХХ століття. Розглядаються історія і теорія художньої творчості, практика розвитку сучасного мистецтва в Україні і світі. На основі аналізу конкретних творів мистецтва досліджуються і розкриваються своєрідність відображення дійсності в мистецтві авангарду, найважливіші теоретичні питання авангардизму. Книга орієнтована на програму курсу «Українська і зарубіжна культура» для студентів вищих закладів освіти і може бути цінним і цікавим доповненням до відповідних розділів навчального посібника з цієї навчальної дисципліни.. Тип одиниці: Книги
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 008(4/9) (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-003384

Вступ 9 Від автора 11 Світосприйняття людини XX століття і характерні риси культури цього часу 13 Формування нової картини світу та ідеалу особистості в XX ст 13 Особливості художньої культури XX ст 16 Нове в художній мові авангарду 16 Париж — батьківщина авангарду 21 Вплив примітивізму на мистецтво авангарду 22 Значення примітивізму для розвитку авангарду 22 Анрі Руссо — засновник примітивізму 23 Примітивізм в українському мистецтві 25 Фовізм — початок відходу від принципів класичного мистецтва 28 Основні принципи фовізму 28 Анрі Матісс — теоретик і відомий художник фовізму 29 Кубізм — нова ера в живописі 31 Нова концепція станкового живопису в кубізмі 31 Три періоди розвитку кубізму 33 Значення кубізму для розвитку мистецтва XX ст 35 Футуризм як напрям авангарду 36 Нова краса сучасного світу в мистецтві футуризму 36 Кубофутуризм в Україні й Росії 38 Особливості слов’янського футуризму 39 Сутність експресіонізму та його значення для культури XX століття 41 Витоки (передісторія) експресіонізму 41 Група “Міст” і становлення графічної мови експресіонізму 42 “Синій вершник” — мюнхенська група експресіонізму 44 Післявоєнний експресіонізм 45 Особливості експресіонізму в українському мистецтві 46 Місце сюрреалізму в культурі XX століття 49 Витоки сюрреалізму 49 Ідеї та практика дадаїзму як засада сюрреалізму 50 Основні прийоми, принципи та методи сюрреалізму 51 Художня практика сюрреалізму 53 Особливості сюрреалізму в кіно 55 Абстракціонізм як філософське осмислення авангарду 57 Живописні принципи абстракціонізму 57 В. Кандинський — засновник абстракціонізму 59 Особливості слов’янського абстракціонізму 61 Супрематизм К. Малевича 63 Геометричний абстракціонізм П. Мондріана 70 Концепція конструктивізму та її розвиток у культурній традиції 73 Архітектурний конструктивізм 73 Конструктивізм в образотворчому мистецтві 78 Конструктивістський театр 79 Конструктивізм у проектуванні предметів побуту, текстилю, одягу 81 Особливості українського авангарду 84 Ліричність, поетичність, декоративність українського авангарду 84 З історії українського авангарду 88 М. Бойчук та його школа 94 Поп-культура та її роль у формуванні естетики другої половини XX століття 98 Передумови й умови формування поп-арту 98 Естетичні принципи поп-арту 99 Р. Раушенберг і Е. Уорхол — засновники поп-арту 102 Художні напрями 60-х років 104 Поп-арт, масова культура, кітч 106 Культура СРСР 60—70-х років 108 “Неофіційне мистецтво” СРСР 60-х років 108 Андеграунд 70-х років 111 Український андеграунд (мистецтво 60-х — початку 80-х років) 115 Культура постмодернізму 119 Передумови виникнення постмодернізму 119 Людина в контексті постмодерністського світобачення 121 Постмодерністська модель світобачення 124 Основні принципи постмодерністської естетики 128 Постмодерністська скульптура і архітектура 132 Кінетизм і його вплив на становлення нової форми сучасного мистецтва 138 Джерела та передісторія виникнення кінетизму 138 Кінетизм як напрям сучасного мистецтва 140 Проблеми кінетичного формоутворення 140 Ідея синтезу в кінетизмі: світло, звук, рух 143 Мистецтво соц-арту 146 В. Комар і О. Меламід — засновники соц-арту 146 Соц-артівська естетика та семантика 148 Нью-Йоркська школа соц-арту 150 Московська школа соц-арту. Другий етап 152 Постсоц-арт 155 Естетика і стилістика гіперреалізму в постмодернізмі 159 Історія виникнення гіперреалізму 159 Основні принципи гіперреалізму 161 Основні жанри фотореалізму 163 Урбаністичний пейзаж. Вулиці 163 Натюрморт. Річ у фотореалізмі 164 Обличчя. Камерний жанр у фотореалізмі 166 Гіперреалізм у музиці, театрі, скульптурі 167 Гіпертекст — майбутнє літератури 170 Теорія і практика концептуалізму 173 Історія формування концептуалізму як течії мистецтва 173 Концептуалізм і соц-арт: спільне й особливе 175 Естетика концептуального мистецтва 176 Перформанс у концептуалізмі 180 Особливості радянського концептуалізму 184 Постконцептуалізм 187 Психоделічне мистецтво 188 Мета і завдання психоделічного мистецтва 188 Психоделічна музика 189 Психоделіка у кінематографі 191 Психоделічний живопис 192 Українська культура 80—90-х років 194 Необароко у контексті українського менталітету 196 Особливості сучасного українського мистецтва 199 Постмодерністські риси української літератури 80—90-х років 204 Постмодернізм в українському живописі 205 Словник термінів 208 Література 213

Аналізується культура ХХ століття. Розглядаються історія і теорія художньої творчості, практика розвитку сучасного мистецтва в Україні і світі. На основі аналізу конкретних творів мистецтва досліджуються і розкриваються своєрідність відображення дійсності в мистецтві авангарду, найважливіші теоретичні питання авангардизму. Книга орієнтована на програму курсу «Українська і зарубіжна культура» для студентів вищих закладів освіти і може бути цінним і цікавим доповненням до відповідних розділів навчального посібника з цієї навчальної дисципліни.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха