Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Педагогіка вищої школи : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Туркот Т. І.

Основний автор-особа: Автор, Туркот, Т. І., Тетяна ІванівнаМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: Київ : Кондор, 2011Опис: 628 с.ISBN: 978-966-351-341-6.Класифікація: 74.00л73Примітки про зміст: ПЕРЕДМОВА -- 9 ВСТУП. Педагогіка вищої школи в структурі педагогічних наук. Її предмет і завдання -- 14 Завдання для самостійної роботи -- 26 МОДУЛЬ 1. ГЕНЕЗА ВИЩОЇ ОСВІТИ. ВИТОКИ, ОСНОВНІ ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ШКОЛИ УКРАЇНИ -- 30 Міні-модуль 1.1. Витоки і основні етапи становлення вищої школи України. -- 31 Перші школи та університети -- 31 Зародження і розвиток вищої школи в Україні -- 34 Перспективи розвитку сучасної вищої школи в Україні -- 40 Завдання для самостійної роботи -- 42 Міні-модуль 1.2. Соціально-історичний нарис розвитку вищої професійної школи: порівняльний аналіз зарубіжного і вітчизняного досвіду -- 43 Особливості унітарної та бінарної систем вищої освіти -- 43 Вища аграрна освіта -- 44 Вища інженерно-технічна освіта -- 56 Завдання для самостійної роботи -- 59 Міні-модуль 1.3. Особливості університетської освіти. Принципи побудови і структура системи вищої освіти в Україні -- 61 Особливості університетів та університетської освіти -- 61 Парадигми університетської освіти -- 64 Структура вищої освіти в Україні -- 68 Принципи освітньої політики в Україні -- 73 Типи вищих навчальних закладів та основні напрями їх діяльності -- 82 Завдання для самостійної роботи -- 86 Міні-модуль 1.4. Вища освіта України і Болонський процес -- 87 Перспективи вищої школи України в контексті Болонських угод -- 87 Нові моделі організації навчального процесу в національній вищій школі -- 89 Завдання для самостійної роботи -- 95 Контрольні завдання і запитання за модулем 1 -- 95 Індивідуальні творчі завдання -- 96 Практикум -- 97 Використана і рекомендована література -- 98 МОДУЛЬ 2. ОСНОВИ ДИДАКТИКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ -- 101 Міні-модуль 2.1. Дидактика як галузь педагогіки. Категорії та основні принципи дидактики вищої школи -- 102 Об’єкт і завдання дидактики -- 102 Принципи навчання -- 107 Специфіка принципів навчання у вищій школі -- 119 Завдання для самостійної роботи -- 120 Міні-модуль 2.2. Структура та особливості навчального процесу у вищій школі -- 123 Структура навчального процесу у вищому навчальному закладі -- 123 Завдання освіти, виховання і розвитку особистості студента вищої школи -- 128 Показники якості навчання у вищій школі -- 133 Завдання для самостійної роботи -- 136 Міні-модуль 2.3. Мета, зміст та організація навчального процесу у вищій школі -- 138 Проблема змісту освіти у вищій школі -- 138 Державні стандарти освіти та їх функції -- 143 Науково-методичне забезпечення навчального процесу у вищому навчальному закладі -- 145 Навчальна книга в структурі професійної підготовки: зміст, функції та критерії якості -- 160 Завдання для самостійної роботи -- 166 Індивідуальні творчі завдання -- 167 Практикум -- 167 Контрольні завдання за модулем 2 -- 168 Використана і рекомендована література -- 170 МОДУЛЬ 3. ТЕХНОЛОГІЇ ТА МЕТОДИ НАВЧАННЯ У СУЧАСНІЙ ВИЩІЙ ШКОЛІ -- 174 Міні-модуль 3.1. Визначення категорії “технологія навчання". Технологія та методика навчання -- 175 Зміст та структура освітньої технології -- 175 Основні етапи розвитку технологій навчання -- 179 Технологія і методика навчання -- 180 Традиційне та інноваційне навчання: порівняльний аналіз -- 182 Дидактичні можливості нових інформаційних технологій -- 186 Критерії ефективності технологій навчання -- 189 Завдання для самостійної роботи -- 191 Міні-модуль 3.2. Традиційні форми та методи навчання у вищій школі -- 193 Лекція у вищій школі: технологія і техніка підготовки і проведення -- 194 Семінарське заняття, методика його підготовки та проведення -- 214 Практичні заняття. Методика підготовки і проведення -- 225 Методика проведення консультацій та індивідуальних занять -- 230 Завдання для самостійної роботи -- 232 Міні-модуль 3.3. Психолого-педагогічні особливості організації самостійної роботи студентів -- 236 Види самостійної роботи студентів -- 240 Метод “Портфоліо” в структурі самостійної роботи -- 246 Комп’ютерна підтримка самостійної роботи студентів -- 251 Передумови забезпечення ефективності самостійної роботи студентів -- 253 Завдання для самостійної роботи -- 256 Міні-модуль 3.4. Педагогічний контроль у вищих навчальних закладах та основні форми його здійснення -- 258 Завдання, функції і види педагогічного контролю -- 258 Форми і методи контролю навчальних досягнень студентів -- 265 Курсові і дипломні роботи -- 268 Завдання для самостійної роботи -- 271 Міні-модуль 3.5. Інноваційні технології та методи навчання. Поняття педагогічної інновації -- 274 Кредитно-модульна і модульно-рейтингова технології навчання як педагогічні інновації -- 279 Психолого-педагогічна сутність інтерактивних методів навчання -- 284 Групова робота студентів -- 291 Групові тренінги -- 293 “Мозкова атака” -- 301 Метод синектики -- 304 Метод вільних асоціацій -- 306 Дидактичні ігри -- 307 Методика проведення дидактичної гри -- 309 Мікровикладання -- 325 Метод кейсів (вирішення практичних проблем) -- 325 Метод «Коло ідей» -- 332 «Акваріум» -- 333 Метод «Займи позицію» -- 334 Розігрування ситуацій у ролях -- 335 Метод «Ток-шоу» -- 336 Метод «Ажурна пилка» -- 336 Вибір дидактичних методів -- 338 Завдання для самостійної роботи -- 339 Індивідуальні творчі завдання -- 340 Практикум -- 341 Контрольні завдання за модулем 3 -- 344 Використана і рекомендована література -- 345 МОДУЛЬ 4. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА ЯК МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ВИЩОЮ ОСВІТОЮ -- 350 Міні-модуль 4.1. Загальна характеристика психологічних особливостей студентського віку. Студентство як особлива соціально-психологічна група -- 352 Соціально-психологічні особливості студентського віку -- 352 Проблема розвитку інтелекту і креативності в період студентства -- 357 Діалектика взаємодії «творчий викладач - творчий студент» -- 364 Завдання для самостійної роботи -- 367 Міні-модуль 4.2. Урахування типологічних особливостей студентів у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу -- 369 Урахування акцентуацій характеру студента -- 373 Інші прояви індивідуально-психологічних особливостей -- 382 Урахування тендерних особливостей студентів -- 386 Типологізація студентів та її урахування в навчально-виховному процесі. -- 388 Завдання для самостійної роботи -- 394 Міні-модуль 4.3. Значення пізнавальної і професійної мотивації для становлення особистості майбутнього спеціаліста. Динаміка професійної мотивації -- 401 Мотиви і мотивація професійної діяльності -- 401 Динаміка професійної мотивації та адаптації студентів до навчання у вищій школі -- 403 Завдання для самостійної роботи -- 412 Міні-модуль 4.4. Гуманістичне освітнє середовище як чинник соціалізації студента та розвитку його творчої особистості -- 415 Студент як головна постать навчально-виховного процесу -- 415 Проблема гармонізації міжособистісних стосунків у студентській групі -- 416 Завдання для самостійної роботи -- 421 Індивідуальні творчі завдання. Тематика рефератів, наукових доповідей, есе -- 421 Контрольні завдання за модулем 4 -- 422 Використана і рекомендована література -- 424 МОДУЛЬ 5. ОСОБИСТІСТЬ ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ -- 428 Міні-модуль 5.1. Психолого-педагогічні вимоги до викладача вищої школи -- 429 Структура професійної діяльності викладача -- 429 Професійні та особистісні якості викладача -- 431 Професійні деформації в педагогічній діяльності -- 435 Завдання для самостійної роботи -- 438 Міні-модуль 5.2. Педагогічна культура викладача ВНЗ -- 440 Поняття педагогічної культури -- 440 Складові педагогічної культури -- 442 Завдання для самостійної роботи -- 445 Практикум -- 445 Міні-модуль 5.3. Комунікативна культура викладача -- 447 Комунікативна культура як соціально-педагогічний феномен -- 447 Зміст та структура комунікативної культури педагога -- 452 Комунікативний мінімум педагога -- 457 Комунікативні педагогічні уміння -- 458 Завдання для самостійної роботи -- 462 Міні-модуль 5.4. Лекторська майстерність викладача як необхідна умова забезпечення результативності навчально-пізнавальної діяльності студентів -- 463 Поняття лекторської майстерності -- 463 Особливості наукового стилю мовлення -- 463 Мистецтво володіння студентською аудиторією -- 467 Педагогічна імпровізація як елемент лекторської майстерності -- 476 Завдання для самостійної роботи -- 480 Міні-модуль 5.5. Педагогічний імідж -- 484 Поняття педагогічного іміджу -- 484 Імідж навчального закладу: структура та шляхи формування -- 485 Імідж педагога з позицій гештальтпсихології -- 486 Механізми формування особистого іміджу -- 492 Завдання для самостійної роботи -- 496 Міні-модуль 5.6. Професійний стрес та професійне «вигорання» у педагогічній діяльності. Засоби їх запобігання -- 500 Поняття професійного стресу. Особливості його перебігу -- 500 Засоби саморегуляції поведінки в умовах професійно-педагогічного стресу -- 507 Симптом професійного «вигорання»: особливості виникнення і засоби подолання -- 509 Завдання для самостійної роботи -- 516 Практикум -- 517 Індивідуальні творчі завдання -- 521 Тематика есе, наукових доповідей, рефератів -- 521 Контрольні завдання і запитання -- 523 Використані і рекомендовані джерела інформації -- 525 Додаток 1. Теми для самостійного опрацювання -- 528 Тема 1. Організація науково-дослідної роботи студентів -- 528 Тема 2. Виховна робота зі студентами вищої школи -- 529 Тема 3. Наукові засади управління вищим навчальним закладом -- 531 Тема 4. Конфлікти в педагогічній взаємодії. Шляхи їх запобігання і вирішення -- 532 Додаток 2. Завдання для підсумкового контролю знань -- 535 Додаток 3. Тематика підсумкових творчих робіт -- 539 Додаток 4. Науково-педагогічна практика студентів магістратури -- 543 ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК -- 577 ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО -- 626 Анотація: У посібнику висвітлені загальні засади педагогіки вищої школи: витоки, етапи становлення і перспективи розвитку вищої школи України; закономірності, принципи, форми, методи, традиційні та інноваційні технології навчання в сучасному ВНЗ, соціально-психологічні особливості сучасного студентства та можливості їх урахування в навчально-виховному процесі.' Із сучасних позицій розкриваються вимоги до педагогічної і комунікативної культури викладача, його лекторської майстерності та іміджу.. Тип одиниці: Навчальні видання
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд 37.013(075.8) / Т88 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002379

ПЕРЕДМОВА 9 ВСТУП. Педагогіка вищої школи в структурі педагогічних наук. Її предмет і завдання 14 Завдання для самостійної роботи 26 МОДУЛЬ 1. ГЕНЕЗА ВИЩОЇ ОСВІТИ. ВИТОКИ, ОСНОВНІ ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ШКОЛИ УКРАЇНИ 30 Міні-модуль 1.1. Витоки і основні етапи становлення вищої школи України. 31 Перші школи та університети 31 Зародження і розвиток вищої школи в Україні 34 Перспективи розвитку сучасної вищої школи в Україні 40 Завдання для самостійної роботи 42 Міні-модуль 1.2. Соціально-історичний нарис розвитку вищої професійної школи: порівняльний аналіз зарубіжного і вітчизняного досвіду 43 Особливості унітарної та бінарної систем вищої освіти 43 Вища аграрна освіта 44 Вища інженерно-технічна освіта 56 Завдання для самостійної роботи 59 Міні-модуль 1.3. Особливості університетської освіти. Принципи побудови і структура системи вищої освіти в Україні 61 Особливості університетів та університетської освіти 61 Парадигми університетської освіти 64 Структура вищої освіти в Україні 68 Принципи освітньої політики в Україні 73 Типи вищих навчальних закладів та основні напрями їх діяльності 82 Завдання для самостійної роботи 86 Міні-модуль 1.4. Вища освіта України і Болонський процес 87 Перспективи вищої школи України в контексті Болонських угод 87 Нові моделі організації навчального процесу в національній вищій школі 89 Завдання для самостійної роботи 95 Контрольні завдання і запитання за модулем 1 95 Індивідуальні творчі завдання 96 Практикум 97 Використана і рекомендована література 98 МОДУЛЬ 2. ОСНОВИ ДИДАКТИКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ 101 Міні-модуль 2.1. Дидактика як галузь педагогіки. Категорії та основні принципи дидактики вищої школи 102 Об’єкт і завдання дидактики 102 Принципи навчання 107 Специфіка принципів навчання у вищій школі 119 Завдання для самостійної роботи 120 Міні-модуль 2.2. Структура та особливості навчального процесу у вищій школі 123 Структура навчального процесу у вищому навчальному закладі 123 Завдання освіти, виховання і розвитку особистості студента вищої школи 128 Показники якості навчання у вищій школі 133 Завдання для самостійної роботи 136 Міні-модуль 2.3. Мета, зміст та організація навчального процесу у вищій школі 138 Проблема змісту освіти у вищій школі 138 Державні стандарти освіти та їх функції 143 Науково-методичне забезпечення навчального процесу у вищому навчальному закладі 145 Навчальна книга в структурі професійної підготовки: зміст, функції та критерії якості 160 Завдання для самостійної роботи 166 Індивідуальні творчі завдання 167 Практикум 167 Контрольні завдання за модулем 2 168 Використана і рекомендована література 170 МОДУЛЬ 3. ТЕХНОЛОГІЇ ТА МЕТОДИ НАВЧАННЯ У СУЧАСНІЙ ВИЩІЙ ШКОЛІ 174 Міні-модуль 3.1. Визначення категорії “технологія навчання". Технологія та методика навчання 175 Зміст та структура освітньої технології 175 Основні етапи розвитку технологій навчання 179 Технологія і методика навчання 180 Традиційне та інноваційне навчання: порівняльний аналіз 182 Дидактичні можливості нових інформаційних технологій 186 Критерії ефективності технологій навчання 189 Завдання для самостійної роботи 191 Міні-модуль 3.2. Традиційні форми та методи навчання у вищій школі 193 Лекція у вищій школі: технологія і техніка підготовки і проведення 194 Семінарське заняття, методика його підготовки та проведення 214 Практичні заняття. Методика підготовки і проведення 225 Методика проведення консультацій та індивідуальних занять 230 Завдання для самостійної роботи 232 Міні-модуль 3.3. Психолого-педагогічні особливості організації самостійної роботи студентів 236 Види самостійної роботи студентів 240 Метод “Портфоліо” в структурі самостійної роботи 246 Комп’ютерна підтримка самостійної роботи студентів 251 Передумови забезпечення ефективності самостійної роботи студентів 253 Завдання для самостійної роботи 256 Міні-модуль 3.4. Педагогічний контроль у вищих навчальних закладах та основні форми його здійснення 258 Завдання, функції і види педагогічного контролю 258 Форми і методи контролю навчальних досягнень студентів 265 Курсові і дипломні роботи 268 Завдання для самостійної роботи 271 Міні-модуль 3.5. Інноваційні технології та методи навчання. Поняття педагогічної інновації 274 Кредитно-модульна і модульно-рейтингова технології навчання як педагогічні інновації 279 Психолого-педагогічна сутність інтерактивних методів навчання 284 Групова робота студентів 291 Групові тренінги 293 “Мозкова атака” 301 Метод синектики 304 Метод вільних асоціацій 306 Дидактичні ігри 307 Методика проведення дидактичної гри 309 Мікровикладання 325 Метод кейсів (вирішення практичних проблем) 325 Метод «Коло ідей» 332 «Акваріум» 333 Метод «Займи позицію» 334 Розігрування ситуацій у ролях 335 Метод «Ток-шоу» 336 Метод «Ажурна пилка» 336 Вибір дидактичних методів 338 Завдання для самостійної роботи 339 Індивідуальні творчі завдання 340 Практикум 341 Контрольні завдання за модулем 3 344 Використана і рекомендована література 345 МОДУЛЬ 4. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА ЯК МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ВИЩОЮ ОСВІТОЮ 350 Міні-модуль 4.1. Загальна характеристика психологічних особливостей студентського віку. Студентство як особлива соціально-психологічна група 352 Соціально-психологічні особливості студентського віку 352 Проблема розвитку інтелекту і креативності в період студентства 357 Діалектика взаємодії «творчий викладач - творчий студент» 364 Завдання для самостійної роботи 367 Міні-модуль 4.2. Урахування типологічних особливостей студентів у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу 369 Урахування акцентуацій характеру студента 373 Інші прояви індивідуально-психологічних особливостей 382 Урахування тендерних особливостей студентів 386 Типологізація студентів та її урахування в навчально-виховному процесі. 388 Завдання для самостійної роботи 394 Міні-модуль 4.3. Значення пізнавальної і професійної мотивації для становлення особистості майбутнього спеціаліста. Динаміка професійної мотивації 401 Мотиви і мотивація професійної діяльності 401 Динаміка професійної мотивації та адаптації студентів до навчання у вищій школі 403 Завдання для самостійної роботи 412 Міні-модуль 4.4. Гуманістичне освітнє середовище як чинник соціалізації студента та розвитку його творчої особистості 415 Студент як головна постать навчально-виховного процесу 415 Проблема гармонізації міжособистісних стосунків у студентській групі 416 Завдання для самостійної роботи 421 Індивідуальні творчі завдання. Тематика рефератів, наукових доповідей, есе 421 Контрольні завдання за модулем 4 422 Використана і рекомендована література 424 МОДУЛЬ 5. ОСОБИСТІСТЬ ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ 428 Міні-модуль 5.1. Психолого-педагогічні вимоги до викладача вищої школи 429 Структура професійної діяльності викладача 429 Професійні та особистісні якості викладача 431 Професійні деформації в педагогічній діяльності 435 Завдання для самостійної роботи 438 Міні-модуль 5.2. Педагогічна культура викладача ВНЗ 440 Поняття педагогічної культури 440 Складові педагогічної культури 442 Завдання для самостійної роботи 445 Практикум 445 Міні-модуль 5.3. Комунікативна культура викладача 447 Комунікативна культура як соціально-педагогічний феномен 447 Зміст та структура комунікативної культури педагога 452 Комунікативний мінімум педагога 457 Комунікативні педагогічні уміння 458 Завдання для самостійної роботи 462 Міні-модуль 5.4. Лекторська майстерність викладача як необхідна умова забезпечення результативності навчально-пізнавальної діяльності студентів 463 Поняття лекторської майстерності 463 Особливості наукового стилю мовлення 463 Мистецтво володіння студентською аудиторією 467 Педагогічна імпровізація як елемент лекторської майстерності 476 Завдання для самостійної роботи 480 Міні-модуль 5.5. Педагогічний імідж 484 Поняття педагогічного іміджу 484 Імідж навчального закладу: структура та шляхи формування 485 Імідж педагога з позицій гештальтпсихології 486 Механізми формування особистого іміджу 492 Завдання для самостійної роботи 496 Міні-модуль 5.6. Професійний стрес та професійне «вигорання» у педагогічній діяльності. Засоби їх запобігання 500 Поняття професійного стресу. Особливості його перебігу 500 Засоби саморегуляції поведінки в умовах професійно-педагогічного стресу 507 Симптом професійного «вигорання»: особливості виникнення і засоби подолання 509 Завдання для самостійної роботи 516 Практикум 517 Індивідуальні творчі завдання 521 Тематика есе, наукових доповідей, рефератів 521 Контрольні завдання і запитання 523 Використані і рекомендовані джерела інформації 525 Додаток 1. Теми для самостійного опрацювання 528 Тема 1. Організація науково-дослідної роботи студентів 528 Тема 2. Виховна робота зі студентами вищої школи 529 Тема 3. Наукові засади управління вищим навчальним закладом 531 Тема 4. Конфлікти в педагогічній взаємодії. Шляхи їх запобігання і вирішення 532 Додаток 2. Завдання для підсумкового контролю знань 535 Додаток 3. Тематика підсумкових творчих робіт 539 Додаток 4. Науково-педагогічна практика студентів магістратури 543 ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК 577 ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО 626

У посібнику висвітлені загальні засади педагогіки вищої школи: витоки, етапи становлення і перспективи розвитку вищої школи України; закономірності, принципи, форми, методи, традиційні та інноваційні технології навчання в сучасному ВНЗ, соціально-психологічні особливості сучасного студентства та можливості їх урахування в навчально-виховному процесі.' Із сучасних позицій розкриваються вимоги до педагогічної і комунікативної культури викладача, його лекторської майстерності та іміджу.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха