Розвиток та здоров'я людини в європейській системі освіти : монографія / В. І. Терещенко, В. П. Чаплигін

Основной Автор-лицо: Автор, Терещенко, В. І., 1941-, Валерій ІвановичАльтернативный автор-лицо: Автор, Чаплигін, В. П., Василь ПетровичЯзык: українська.Страна: УКРАЇНА.Публикация: Ірпінь : Національний університет ДПС, 2008Описание: 200 с.ISBN:978-966-337-141-2.Классификация: 74.200.54(4)Примечания о содержании: Вступ -- 3 Розділ 1. Розвиток та здоров’я людини у філософсько-педагогічних навчаннях античного часу -- 6 1.1. Антична пайдея -- 6 1.2. Гармонічність розвитку у старогрецькій системі виховання -- 8 1.3. Філософсько-педагогічні аспекти Стародавньої Греції -- 10 - Піфагорійська школа -- 10 - Вчення Геракліта та Демокрита -- 11 - Педагогічні аспекти філософських поглядів Сократа -- 12 - Ідеалізм Платона -- 14 - Концепція Аристотеля -- 18 Розділ 2. Епоха Відродження -- 21 2.1. Особливості епохи Відродження -- 21 2.2. Промова про гідність людини Піко делла Мірандоли -- 22 2.3. Гуманізм - домінанта культури Відродження -- 24 2.4. Мистецтво як метод пізнання -- 26 2.5. Освіта та наука епохи Відродження -- 30 2.6. Світоглядне значення системи Коперника -- 31 2.7. Принципи ренесансного гуманізму -- 32 Розділ 3. Новий час та Просвітництво -- 35 3.1. Механіко-математичне природознавство як наукова основа -- 35 3.2. Природа людини у світогляді Нового часу Просвітництва -- 38 3.3. Ідеї науки та освіти у Ф. Бекона -- 40 3.4. Німецька філософська класика -- 42 - Педагогічна антропологія І. Канта -- 42 - Й. Фіхте: діяльність як істотний прояв людини -- 46 - Феноменологія Г.В.Ф. Гегеля -- 48 3.5. Л. Фейєрбах: антропологія замість теології -- 51 3.6. Відчуження і проблеми людини в гуманізмі К. Маркса -- 52 3.7. Філософська антропологія М. Шелера -- 54 3.8. Екзистенціалізм людини за межею раціонального -- 57 3.9. Гра і спорт як вираження людської сутності -- 61 Розділ 4. Природовідповідність розвитку: виховання людини в європейській системі освіти -- 64 4.1. Педагогічна система Я. А. Коменського -- 64 4.2. Дж. Локк: виховання як реалізація природних можливостей -- 67 4.3. Концепція природовідповідного виховання Ж.-Ж. Руссо -- 69 4.4. І. Г. Песталоцці: принципи розвиваючого вчення -- 71 4.5. Культуровідповідне виховання А. Дистервега -- 73 4.6. Педагогічні течії початку XX ст. у розумінні сутності людини -- 74 Розділ 5. Проблема людини та її розвитку у вітчизняній системі освіти -- 80 5.1. Філософсько-педагогічна думка Київської Русі -- 80 5.2. Філософсько-педагогічна спадщина Києво-Могилянської академії -- 84 5.3. Гуманістичні аспекти педагогіки І. Галятовського -- 85 5.4. Українська філософська класика -- 87 — Г. Сковорода: першість серця -- 88 - Християнська антропологія П, Юркевича -- 93 5.5. Виховання як головний фактор людського розвитку в антропології К. Д. Ушинського -- 98 Розділ 6. Сучасна парадигма освіти та виховання -- 103 6.1. Культурологічні аспекти навчання та виховання у педагогіці А.С. Макаренка та В.О. Сухомлинського -- 103 6.2. Соціоцентризм і антропоцентризм - два етапи розвитку педагогічної науки -- 115 6.3. Особистісно орієнтоване навчання та виховання - нова освітня філософія -- 116 Розділ 7. Розвиток і здоров’я людини у працях психологів Заходу -- 121 7.1. Психоаналіз 3. Фрейда. Ерос і Танатос в їх протиставленні культурі -- 121 7.2. К. Юнг: колективне несвідоме та його архетипи -- 123 7.3. Постфейдізм: від природного до соціального -- 124 7.4. Біхевіоризм: розвиток під знаком стимулу -- 126 7.5. Когнітивна психологія. Розвиток: від адаптації до творчості -- 127 7.6. Гуманістична психологія. Її критерії особистості та розвитку -- 129 Розділ 8. Культурно-гуманістична психологія України -- 132 8.1. С.Л. Рубінштейн. Відкриття людини „внутрі буття” -- 132 8.2. Г.С. Костюк. Розвиток як діалектичний процес „саморуху” -- 136 8.3. Культурно-історична теорія розвитку -- 138 8.4. Розвиток людини у „новому синтетичному людинознавстві” Б.Г. Ананьєва -- 143 8.5. Філософська психологічна антропологія В.А. Романця -- 147 8.6. Розвиток людини в її життєвому і творчому шляху -- 152 Розділ 9. Вчення В.І. Вернадського як парадигма природно-наукового та гуманітарного знання про розвиток і здоров’я людини -- 157 9.1. Біосфера і здоров’я людини -- 157 9.2. Рух матерії - основа здоров’я -- 161 9.3. Елементарна основа життя і здоров’я -- 163 9.4. Організованість - закон самовідновлення -- 175 9.5. Біологічна адаптація, поведінка і здоров’я -- 177 9.6. Феномен ноосфери і проблема сутності людини -- 182 Література -- 186 Резюме или реферат:Монографію присвячено аналізу проблем розвитку та здоров’я людини, що грунтується на філософських, психолого-педагогічних та естетично-наукових теоріях. У ній розглянуто можливості фізичного, психічного й соціального розвитку особистості, проаналізовано психолого-педагогічні аспекти інтерактивного фактора у формуванні здоров’я людини. Досліджено, що валеологія сьогодні - це комплексна наука, яка об’єднує знання з філософії, педагогіки і психології, біології, гігієни, профілактичної та клінічної медицини, фізичної культури і спорту. Валеологія, базуючись на знаннях багатьох дисциплін, стає не стільки сумою фактів і висновків, скільки методологією. Видання розраховане на викладачів, аспірантів, студентів навчальних закладів, учителів, а також читачів, які цікавляться проблемами освіти і культури, здоров'я, розвитку людини. За змістом і формою розкриття актуальної проблеми розвитку та здоров’я людини в європейській системі освіти монографія доповнює окремі питання в галузі теорії про здоров’я людини.. Тип единицы: Навчальні видання
Метки из этой библиотеки: Нет меток из этой библиотеки для этого заголовка. Войдите, чтобы добавлять метки.
Star ratings
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Экземпляры
Текущая библиотека Собрание Шифр хранения Состояние Ожидается на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту
Науковий фонд
Наукова література 796(075.8) / Т35 (Просмотр полки(Открывается ниже)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-002709

Вступ 3 Розділ 1. Розвиток та здоров’я людини у філософсько-педагогічних навчаннях античного часу 6 1.1. Антична пайдея 6 1.2. Гармонічність розвитку у старогрецькій системі виховання 8 1.3. Філософсько-педагогічні аспекти Стародавньої Греції 10 - Піфагорійська школа 10 - Вчення Геракліта та Демокрита 11 - Педагогічні аспекти філософських поглядів Сократа 12 - Ідеалізм Платона 14 - Концепція Аристотеля 18 Розділ 2. Епоха Відродження 21 2.1. Особливості епохи Відродження 21 2.2. Промова про гідність людини Піко делла Мірандоли 22 2.3. Гуманізм - домінанта культури Відродження 24 2.4. Мистецтво як метод пізнання 26 2.5. Освіта та наука епохи Відродження 30 2.6. Світоглядне значення системи Коперника 31 2.7. Принципи ренесансного гуманізму 32 Розділ 3. Новий час та Просвітництво 35 3.1. Механіко-математичне природознавство як наукова основа 35 3.2. Природа людини у світогляді Нового часу Просвітництва 38 3.3. Ідеї науки та освіти у Ф. Бекона 40 3.4. Німецька філософська класика 42 - Педагогічна антропологія І. Канта 42 - Й. Фіхте: діяльність як істотний прояв людини 46 - Феноменологія Г.В.Ф. Гегеля 48 3.5. Л. Фейєрбах: антропологія замість теології 51 3.6. Відчуження і проблеми людини в гуманізмі К. Маркса 52 3.7. Філософська антропологія М. Шелера 54 3.8. Екзистенціалізм людини за межею раціонального 57 3.9. Гра і спорт як вираження людської сутності 61 Розділ 4. Природовідповідність розвитку: виховання людини в європейській системі освіти 64 4.1. Педагогічна система Я. А. Коменського 64 4.2. Дж. Локк: виховання як реалізація природних можливостей 67 4.3. Концепція природовідповідного виховання Ж.-Ж. Руссо 69 4.4. І. Г. Песталоцці: принципи розвиваючого вчення 71 4.5. Культуровідповідне виховання А. Дистервега 73 4.6. Педагогічні течії початку XX ст. у розумінні сутності людини 74 Розділ 5. Проблема людини та її розвитку у вітчизняній системі освіти 80 5.1. Філософсько-педагогічна думка Київської Русі 80 5.2. Філософсько-педагогічна спадщина Києво-Могилянської академії 84 5.3. Гуманістичні аспекти педагогіки І. Галятовського 85 5.4. Українська філософська класика 87 — Г. Сковорода: першість серця 88 - Християнська антропологія П, Юркевича 93 5.5. Виховання як головний фактор людського розвитку в антропології К. Д. Ушинського 98 Розділ 6. Сучасна парадигма освіти та виховання 103 6.1. Культурологічні аспекти навчання та виховання у педагогіці А.С. Макаренка та В.О. Сухомлинського 103 6.2. Соціоцентризм і антропоцентризм - два етапи розвитку педагогічної науки 115 6.3. Особистісно орієнтоване навчання та виховання - нова освітня філософія 116 Розділ 7. Розвиток і здоров’я людини у працях психологів Заходу 121 7.1. Психоаналіз 3. Фрейда. Ерос і Танатос в їх протиставленні культурі 121 7.2. К. Юнг: колективне несвідоме та його архетипи 123 7.3. Постфейдізм: від природного до соціального 124 7.4. Біхевіоризм: розвиток під знаком стимулу 126 7.5. Когнітивна психологія. Розвиток: від адаптації до творчості 127 7.6. Гуманістична психологія. Її критерії особистості та розвитку 129 Розділ 8. Культурно-гуманістична психологія України 132 8.1. С.Л. Рубінштейн. Відкриття людини „внутрі буття” 132 8.2. Г.С. Костюк. Розвиток як діалектичний процес „саморуху” 136 8.3. Культурно-історична теорія розвитку 138 8.4. Розвиток людини у „новому синтетичному людинознавстві” Б.Г. Ананьєва 143 8.5. Філософська психологічна антропологія В.А. Романця 147 8.6. Розвиток людини в її життєвому і творчому шляху 152 Розділ 9. Вчення В.І. Вернадського як парадигма природно-наукового та гуманітарного знання про розвиток і здоров’я людини 157 9.1. Біосфера і здоров’я людини 157 9.2. Рух матерії - основа здоров’я 161 9.3. Елементарна основа життя і здоров’я 163 9.4. Організованість - закон самовідновлення 175 9.5. Біологічна адаптація, поведінка і здоров’я 177 9.6. Феномен ноосфери і проблема сутності людини 182 Література 186

Монографію присвячено аналізу проблем розвитку та здоров’я людини, що грунтується на філософських, психолого-педагогічних та естетично-наукових теоріях. У ній розглянуто можливості фізичного, психічного й соціального розвитку особистості, проаналізовано психолого-педагогічні аспекти інтерактивного фактора у формуванні здоров’я людини. Досліджено, що валеологія сьогодні - це комплексна наука, яка об’єднує знання з філософії, педагогіки і психології, біології, гігієни, профілактичної та клінічної медицини, фізичної культури і спорту. Валеологія, базуючись на знаннях багатьох дисциплін, стає не стільки сумою фактів і висновків, скільки методологією. Видання розраховане на викладачів, аспірантів, студентів навчальних закладів, учителів, а також читачів, які цікавляться проблемами освіти і культури, здоров'я, розвитку людини. За змістом і формою розкриття актуальної проблеми розвитку та здоров’я людини в європейській системі освіти монографія доповнює окремі питання в галузі теорії про здоров’я людини.

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.

Нажмите на изображение, чтобы просмотреть его в программе просмотра изображений

Работает на ПО Коха