Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Культурологія : курс лекцій / А. Г. Баканурський та ін.

Основний автор-особа: Автор, Баканурський, А. Г., 1951-, Анатолій ГригоровичАльтернативний автор-особа: Автор, Александров, А. Б.; Автор, Дашкова, Т. Ю., Тетяна ЮріївнаМова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: К. : Професіонал, 2004Опис: 205 с.ISBN: 966-8556-31-3.Класифікація: 71.3(4Укр) я 73Примітки про зміст: Лекція 1. Вступ до курсу -- 3 1.1. Мета курсу “Світова й українська культура” -- 4 1.2. Проблеми формування національної культури. Україна у просторі історії й культури -- 13 Питання для самоперевірки -- 23 Методичні вказівки до лекції -- 23 Лекція 2. Ранні (доцивілізаційні) форми культури -- 24 2.1. Характер культурного мислення первісної людини -- 25 2.2. Прадавня міфологія,її специфіка й типологія -- 29 2.3. Найдавніші форми мистецтва -- 34 2.4. Становлення культури як продукту людської спільноти -- 37 Питання для самоперевірки -- 38 Методичні вказівки до лекції -- 39 Лекція 3. Культура Стародавнього Сходу -- 40 3.1. Прикметні риси культури Стародавнього Сходу -- 41 3.2. Культура Стародавнього Єгипту й державних утворень Межиріччя -- 42 3.3. Культура державних утворень Межиріччя -- 49 3.4. Культура Палестини та її вплив на культуру людства -- 53 3.5. Подальша доля культури стародавнього населення Палестини -- 57 Питання для самоперевірки -- 62 Методичні вказівки до лекції -- 63 Лекція 4. Культура античного світу -- 64 4.1. Зміст і походження поняття “античність” -- 65 4.2. Місце античності в європейському культурному просторі. Міф в античній культурі -- 65 4.3. Періодизація античності й джерела свідчень про античну культуру -- 69 4.4. Культура Стародавньої Греції -- 72 4.5. Культура Стародавнього Риму -- 87 Питання для самоперевірки -- 98 Методичні вказівки до лекції -- 97 Лекція 5. Культура середньовічної Європи -- 98 5.1. Поняття “Середньовічна Європа” -- 99 5.2. Культуротворча роль християнства -- 100 5.3. Основні універсали середньовічної культури (хронотоп, герой, мова-інтегратор) -- 101 5.4. Місце людини в соціальній структурі Середньовіччя -- 107 5.5. Взаємозалежність епохи Середньовіччя й суміжних епох. Спадщина Середніх Віків у сучасній культурі -- 112 Питання для самоперевірки -- 113 Методичні вказівки до лекції -- 114 Лекція 6.Культура Київської Русі -- 115 6.1. Місце культури Київської Русі в історії української культури -- 116 6.2. Картина світу слов’янського язичництва -- 117 6.3. Християнство й культура східних слов’ян -- 119 6.4. Київська Русь як естетична формація -- 126 6.5. Духовна спадщина Київської Русі в культурах східних слов’ян -- 127 Питання для самоперевірки -- 128 Методичні вказівки до лекції -- 129 Лекція 7. Культура епохи Відродження -- 130 7.1. Проблема епохи Відродження в сучасній культурології -- 131 7.2. Типологія й періодизація культури Відродження -- 133 7.3. Характерні риси італійського Відродження -- 135 7.4. Прикметні риси Північного Відродження -- 137 7.5. Проблема українського Відродження -- 138 Питання для самоперевірки -- 143 Методичні вказівки до лекції -- 143 Лекція 8. Культура XVII століття -- 144 8.1. Нова картина світу й місце в ній людини -- 145 8.2. Бароко й класицизм як стилістичні системи — “мови самоопису” нової культури -- 146 8.3. Українське бароко й особливості української культури періоду першого національного відродження -- 148 Питання для самоперевірки -- 156 Методичні вказівки до лекції -- 157 Лекція 9. Культура епохи Просвітництва -- 158 9.1. Соціально-історичні й загальнокультурні передумови Просвітництва -- 159 9.2. Основні риси світоглядної системи західноєвропейського Просвітництва -- 160 9.3. Особливості східноєвропейського Просвітництва -- 165 9.4. Значення Просвітництва для розвитку європейської культури -- 168 Питання для самоперевірки -- 169 Методичні вказівки до лекції -- 169 Лекція 10. Культурна ситуація першої половини XIX століття -- 170 10.1. Велика Французька буржуазна революція: торжество і крах просвітительської ідеології -- 171 10.2. Романтизм як відповідь на кризові прояви в ідеології Просвітництва -- 172 10.3. Особливості української культури першої половини XIX ст -- 173 10.4. Романтичне двосвіття -- 175 10.5. Романтизм як художня система. Романтична спадщина в XIX і XX ст -- 177 Питання для самоперевірки -- 178 Методичні вказівки до лекції -- 179 Лекція 11. Європейська культура другої половини XIX-початку XX століть -- 180 11.1. Основні складові культурної кризи рубежу ХІХ-ХХ століть. Промислова революція та її наслідки -- 181 11.2. Урбанізація й початок “масової культури”. Руйнація основ європейської гуманістичної традиції й криза європейської самосвідомості -- 182 11.3. Спроба заснувати історичний оптимізм на ідеї історичного й науково-технічного прогресу -- 187 Питання для самоперевірки -- 188 Методичні вказівки до лекції -- 189 Лекція 12. Культурна ситуація XX століття -- 190 12.1. Зміна культурної парадигми й системи цінностей -- 191 12.2. Нове місце науки й індустрії в системі культури. Культура й філософія -- 193 12.3. Мистецтво в культурі XX століття -- 197 Питання для самоперевірки -- 199 Методичні вказівки до лекції -- 200 Анотація: Навчальний посібник складається з курсу лекцій, мета яких прослідити формування української і зарубіжної культур, шо протягом століть зазнавали впливу різноманітних факторів — від біологічних і етнологічних (тобто пов'язаних з історією формування і розвитку народів) до соціально-політичних закономірностей і навіть історичних подій випадкового характеру. Кожна лекція містить питання для самоперевірки та методичні вказівки. Навчальний посібник призначений студентам, магістрантам, викладачам.. Тип одиниці: Навчальні видання
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Фонди
Поточна бібліотека Зібрання Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 008(075.8) / К24 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-008090
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 008(075.8) / К24 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-008091
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 008(075.8) / К24 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-008088
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 008(075.8) / К24 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-008089
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 008(075.8) / К24 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-008086
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд Наукова література 008(075.8) / К24 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 41683-008087
Огляд полиці бібліотеки/підрозділу: „Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту“, Поличне розташування: Науковий фонд, Зібрання: Наукова література Зачинити оглядач полиці (Зачинити оглядач полиці)
008(075) / П50 Лекції з історії світової культури, Навчальний посібник 008(075.8) / К24 Культурологія , курс лекцій 008(075.8) / К24 Культурологія , курс лекцій 008(075.8) / К24 Культурологія , курс лекцій 008(075.8) / К24 Культурологія , курс лекцій 008(075.8) / К24 Культурологія , курс лекцій 008(075.8) / К24 Культурологія , курс лекцій

Лекція 1. Вступ до курсу 3 1.1. Мета курсу “Світова й українська культура” 4 1.2. Проблеми формування національної культури. Україна у просторі історії й культури 13 Питання для самоперевірки 23 Методичні вказівки до лекції 23 Лекція 2. Ранні (доцивілізаційні) форми культури 24 2.1. Характер культурного мислення первісної людини 25 2.2. Прадавня міфологія,її специфіка й типологія 29 2.3. Найдавніші форми мистецтва 34 2.4. Становлення культури як продукту людської спільноти 37 Питання для самоперевірки 38 Методичні вказівки до лекції 39 Лекція 3. Культура Стародавнього Сходу 40 3.1. Прикметні риси культури Стародавнього Сходу 41 3.2. Культура Стародавнього Єгипту й державних утворень Межиріччя 42 3.3. Культура державних утворень Межиріччя 49 3.4. Культура Палестини та її вплив на культуру людства 53 3.5. Подальша доля культури стародавнього населення Палестини 57 Питання для самоперевірки 62 Методичні вказівки до лекції 63 Лекція 4. Культура античного світу 64 4.1. Зміст і походження поняття “античність” 65 4.2. Місце античності в європейському культурному просторі. Міф в античній культурі 65 4.3. Періодизація античності й джерела свідчень про античну культуру 69 4.4. Культура Стародавньої Греції 72 4.5. Культура Стародавнього Риму 87 Питання для самоперевірки 98 Методичні вказівки до лекції 97 Лекція 5. Культура середньовічної Європи 98 5.1. Поняття “Середньовічна Європа” 99 5.2. Культуротворча роль християнства 100 5.3. Основні універсали середньовічної культури (хронотоп, герой, мова-інтегратор) 101 5.4. Місце людини в соціальній структурі Середньовіччя 107 5.5. Взаємозалежність епохи Середньовіччя й суміжних епох. Спадщина Середніх Віків у сучасній культурі 112 Питання для самоперевірки 113 Методичні вказівки до лекції 114 Лекція 6.Культура Київської Русі 115 6.1. Місце культури Київської Русі в історії української культури 116 6.2. Картина світу слов’янського язичництва 117 6.3. Християнство й культура східних слов’ян 119 6.4. Київська Русь як естетична формація 126 6.5. Духовна спадщина Київської Русі в культурах східних слов’ян 127 Питання для самоперевірки 128 Методичні вказівки до лекції 129 Лекція 7. Культура епохи Відродження 130 7.1. Проблема епохи Відродження в сучасній культурології 131 7.2. Типологія й періодизація культури Відродження 133 7.3. Характерні риси італійського Відродження 135 7.4. Прикметні риси Північного Відродження 137 7.5. Проблема українського Відродження 138 Питання для самоперевірки 143 Методичні вказівки до лекції 143 Лекція 8. Культура XVII століття 144 8.1. Нова картина світу й місце в ній людини 145 8.2. Бароко й класицизм як стилістичні системи — “мови самоопису” нової культури 146 8.3. Українське бароко й особливості української культури періоду першого національного відродження 148 Питання для самоперевірки 156 Методичні вказівки до лекції 157 Лекція 9. Культура епохи Просвітництва 158 9.1. Соціально-історичні й загальнокультурні передумови Просвітництва 159 9.2. Основні риси світоглядної системи західноєвропейського Просвітництва 160 9.3. Особливості східноєвропейського Просвітництва 165 9.4. Значення Просвітництва для розвитку європейської культури 168 Питання для самоперевірки 169 Методичні вказівки до лекції 169 Лекція 10. Культурна ситуація першої половини XIX століття 170 10.1. Велика Французька буржуазна революція: торжество і крах просвітительської ідеології 171 10.2. Романтизм як відповідь на кризові прояви в ідеології Просвітництва 172 10.3. Особливості української культури першої половини XIX ст 173 10.4. Романтичне двосвіття 175 10.5. Романтизм як художня система. Романтична спадщина в XIX і XX ст 177 Питання для самоперевірки 178 Методичні вказівки до лекції 179 Лекція 11. Європейська культура другої половини XIX-початку XX століть 180 11.1. Основні складові культурної кризи рубежу ХІХ-ХХ століть. Промислова революція та її наслідки 181 11.2. Урбанізація й початок “масової культури”. Руйнація основ європейської гуманістичної традиції й криза європейської самосвідомості 182 11.3. Спроба заснувати історичний оптимізм на ідеї історичного й науково-технічного прогресу 187 Питання для самоперевірки 188 Методичні вказівки до лекції 189 Лекція 12. Культурна ситуація XX століття 190 12.1. Зміна культурної парадигми й системи цінностей 191 12.2. Нове місце науки й індустрії в системі культури. Культура й філософія 193 12.3. Мистецтво в культурі XX століття 197 Питання для самоперевірки 199 Методичні вказівки до лекції 200

Навчальний посібник складається з курсу лекцій, мета яких прослідити формування української і зарубіжної культур, шо протягом століть зазнавали впливу різноманітних факторів — від біологічних і етнологічних (тобто пов'язаних з історією формування і розвитку народів) до соціально-політичних закономірностей і навіть історичних подій випадкового характеру. Кожна лекція містить питання для самоперевірки та методичні вказівки. Навчальний посібник призначений студентам, магістрантам, викладачам.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха