Психологія творчості та обдарованості : навчальний посібник / Н. М. Ільїна
Language: українська.Country: УКРАЇНА.Edition Statement: 2-ге , допов. і переробл.Publication: Суми : Університетська книга, © 2022Description: 234 с.ISBN: 978-966-680-837-3.Contents note: Розділ 1. Вступ до психології творчості -- 7 Тема 1. Предмет психології творчості. Психофізіологічні механізми творчості -- 7 1.1. Предмет психології творчості -- 8 1.2. Місце психології творчості в системі психологічного знання -- 12 1.3. Методи психології творчості та обдарованості -- 14 1.4. Психофізіологічні механізми творчості -- 16 Тема 2. Історія розвитку психології творчості -- 21 2.1. Психологічні теорії творчості в західній психології -- 21 2.2. Теорії творчості в дорадянський і радянський періоди -- 27 2.3. Психологічні теорії творчості в українській психології -- 29 Тема 3. Психологічна характеристика здібностей -- 36 3.1. Загальна характеристика здібностей -- 36 3.2. Природа здібностей -- 39 3.3. Рівні здібностей -- 42 3.4. Творчі здібності та їх розвиток -- 47 Список літератури до розділу -- 51 Розділ 2. Психологія творчого процесу і творчої особистості -- 52 Тема 4. Психологічна характеристика творчості -- 52 4.1. Класифікація й види творчості -- 52 4.2. Структура творчого процесу -- 59 4.3. Психологічні механізми творчості -- 61 Тема 5. Творчість і психічні процеси -- 66 5.1. Психологія творчого інтелекту -- 66 5.2. Психологія творчого мислення -- 72 5.3. Роль уяви у творчому процесі -- 75 5.4. Вплив емоційно-чуттєвої сфери на творчість особистості -- 80 5.5. Творчість із позицій несвідомого -- 84 Тема 6. Психологія творчої особистості -- 91 6.1. Психологічні особливості творчих особистостей -- 91 6.2. Типологія творчих особистостей -- 96 6.3. Креативність у структурі особистості -- 98 6.4. Творчий потенціал особистості -- 102 6.5. Мотивація творчості -- 106 6.6. Психологічна характеристика творчості педагога -- 111 6.7. Бар'єри творчості та їх класифікація -- 115 6.8. Творчість в умовах кризових переживань особистості -- 119 6.9. Уплив творчості на здоров’я особистості -- 124 Тема 7. Онтогенез творчості -- 134 7.1. Особливості творчості дошкільника -- 134 7.2. Мовленнєві здібності й словотворчість у дошкільному віці -- 137 7.3. Особливості творчості молодшого школяра -- 139 7.4. Літературна творчість в отроцтві -- 142 7.5. Творчість у вік молодості та в середньому віці -- 145 7.6. Творчість у літньому віці -- 148 Список літератури до розділу -- 152 Розділ 3. Психологія обдарованості -- 153 Тема 8. Загальні питання психології обдарованості -- 153 8.1. Предмет психології обдарованості -- 153 8.2. Ґенеза обдарованості -- 157 Тема 9. Психологічна характеристика обдарованості -- 161 9.1. Психологічні особливості обдарованих дітей та їх типологія -- 161 9.2. Класифікація видів обдарованості -- 166 9.3. Види обдарованості -- 171 9.4. Духовна обдарованість -- 176 9.5. Тендерні стереотипи в підході до обдарованості -- 182 9.6. Проблеми обдарованих дітей -- 187 Тема 10. Обдарованість і процес соціалізації -- 191 10.1. Обдаровані діти з особливими потребами -- 191 Список літератури до розділу -- 197 Словничок -- 198 Список літератури -- 199 Додадок -- 230 Приклади стандартизованих тестів -- 233 Abstract: У посібнику зроблена спроба проаналізувати основні проблеми психології творчості (роль психічних процесів у творчій діяльності, особливості творчої особистості, мотиви творчості, бар’єри творчості, вплив творчості на здоров'я людини тощо) та обдарованості (проблеми обдарованих дітей, тендерні стереотипи в підході до обдарованості, діти з особливими потребами тощо). Посібник складено на основі узагальненого досвіду викладання дисципліни «Психологія творчості та обдарованості» у вищому навчальному закладі. Для студентів вищих навчальних закладів, учителів, вихователів та читачів, яких цікавлять проблеми психології творчості та обдарованості..Bibliography: Бібліогр.: с. 199-229. Item type:
Current library | Call number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд | Available | 41683-012133 | ||
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд | Available | 41683-012130 |
Бібліогр.: с. 199-229
Розділ 1. Вступ до психології творчості 7 Тема 1. Предмет психології творчості. Психофізіологічні механізми творчості 7 1.1. Предмет психології творчості 8 1.2. Місце психології творчості в системі психологічного знання 12 1.3. Методи психології творчості та обдарованості 14 1.4. Психофізіологічні механізми творчості 16 Тема 2. Історія розвитку психології творчості 21 2.1. Психологічні теорії творчості в західній психології 21 2.2. Теорії творчості в дорадянський і радянський періоди 27 2.3. Психологічні теорії творчості в українській психології 29 Тема 3. Психологічна характеристика здібностей 36 3.1. Загальна характеристика здібностей 36 3.2. Природа здібностей 39 3.3. Рівні здібностей 42 3.4. Творчі здібності та їх розвиток 47 Список літератури до розділу 51
Розділ 2. Психологія творчого процесу і творчої особистості 52 Тема 4. Психологічна характеристика творчості 52 4.1. Класифікація й види творчості 52 4.2. Структура творчого процесу 59 4.3. Психологічні механізми творчості 61 Тема 5. Творчість і психічні процеси 66 5.1. Психологія творчого інтелекту 66 5.2. Психологія творчого мислення 72 5.3. Роль уяви у творчому процесі 75 5.4. Вплив емоційно-чуттєвої сфери на творчість особистості 80 5.5. Творчість із позицій несвідомого 84 Тема 6. Психологія творчої особистості 91 6.1. Психологічні особливості творчих особистостей 91 6.2. Типологія творчих особистостей 96 6.3. Креативність у структурі особистості 98 6.4. Творчий потенціал особистості 102 6.5. Мотивація творчості 106 6.6. Психологічна характеристика творчості педагога 111 6.7. Бар'єри творчості та їх класифікація 115 6.8. Творчість в умовах кризових переживань особистості 119 6.9. Уплив творчості на здоров’я особистості 124 Тема 7. Онтогенез творчості 134 7.1. Особливості творчості дошкільника 134 7.2. Мовленнєві здібності й словотворчість у дошкільному віці 137 7.3. Особливості творчості молодшого школяра 139 7.4. Літературна творчість в отроцтві 142 7.5. Творчість у вік молодості та в середньому віці 145 7.6. Творчість у літньому віці 148 Список літератури до розділу 152
Розділ 3. Психологія обдарованості 153 Тема 8. Загальні питання психології обдарованості 153 8.1. Предмет психології обдарованості 153 8.2. Ґенеза обдарованості 157 Тема 9. Психологічна характеристика обдарованості 161 9.1. Психологічні особливості обдарованих дітей та їх типологія 161 9.2. Класифікація видів обдарованості 166 9.3. Види обдарованості 171 9.4. Духовна обдарованість 176 9.5. Тендерні стереотипи в підході до обдарованості 182 9.6. Проблеми обдарованих дітей 187 Тема 10. Обдарованість і процес соціалізації 191 10.1. Обдаровані діти з особливими потребами 191
Список літератури до розділу 197
Словничок 198
Список літератури 199
Додадок 230
Приклади стандартизованих тестів 233
У посібнику зроблена спроба проаналізувати основні проблеми психології творчості (роль психічних процесів у творчій діяльності, особливості творчої особистості, мотиви творчості, бар’єри творчості, вплив творчості на здоров'я людини тощо) та обдарованості (проблеми обдарованих дітей, тендерні стереотипи в підході до обдарованості, діти з особливими потребами тощо). Посібник складено на основі узагальненого досвіду викладання дисципліни «Психологія творчості та обдарованості» у вищому навчальному закладі. Для студентів вищих навчальних закладів, учителів, вихователів та читачів, яких цікавлять проблеми психології творчості та обдарованості.
There are no comments on this title.