Інтертекс у світлі рампи : монографія / Мар'яна Шаповал
Язык: українська.Страна: УКРАЇНА.Публикация: Київ : Автограф, 2009Описание: 352 с.ISBN:966-8349-07-9.Примечания о содержании: ВСТУП -- 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРІЯ ІНТЕРТЕКСТУ: ГЕНЕЗА, ТЕРМІНОЛОГІЯ, ТИПОЛОГІЯ, ФУНКЦІОНУВАННЯ -- 13 1.1. Від літописного зводу до тексту культури: інтертекстуальність серед критеріїв художності -- 13 1.2. Теоретичні передумови виникнення інтертекстуального підходу -- 19 1.3. Система координат: «давні» та «нові» концепції інтертекстуальності -- 25 1.4. Проблематика міжтекстового методу -- 42 1.5. Окреслення термінів і понять, пов’язаних із міжтекстовістю -- 55 1.6. Класифікації інтертекстуальних елементів: типи і форми міжтекстовості -- 61 1.7. Виражальні засоби міжтекстовості та способи їх виявлення -- 69 1.7.1. Ідентифікація інтертекстуальних елементів: маркери інтертекстуальності -- 69 1.7.2. Функціональна диференціація інтекстів -- 73 1.8. Специфіка інтертекстуальності в драматургії -- 77 РОЗДІЛ 2. ОДНОТЕКСТОВА РЕФЕРЕНЦІЯ: СЕМАНТИЧНІ ТА СТИЛІСТИЧНІ СТРАТЕГІЇ ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНОСТІ -- 81 2.1. Семантична активність тематично-фабульних форм інтертекстуальності -- 81 2.2. Подолання стилістичного синкретизму: розмежування понять «цитата», «алюзія», «ремінісценція» -- 101 2.3. Між класикою і некласикою: семантичні та стилістичні стратегії інтертекстуальності у драматургії Івана Кочерги -- 113 2.4. Авторська та читацька маски у некласичній п’єсі: міжтекстові стратегії ранньої драматургії Я. Мамонтова -- 123 2.5. Інтертекстуальна поліфонія сатиричної драматургії Миколи Куліша -- 133 2.5.1. Світ як текст: застосування стилістичних форм однотекстової референції -- 133 2.5.2. Стратегія звернення до прецедентного тексту та використання семантичних форм інтергекстуальності -- 139 2.5.3. Функціонування інтертекстуальних включень та їх роль у художній структурі твору -- 146 РОЗДІЛ 3. СИСТЕМНО-ТЕКСТОВА РЕФЕРЕНЦІЯ: ДЕРИВАЦІЙНІ ТА ЖАНРОВІ СТРАТЕГІЇ ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНОСТІ -- 150 3.1. Співвідношення текстових систем як семіотична проблема -- 150 3.2. Пародіювання як спосіб організації драматичного тексту -- 156 3.3. Стилізація в драмі: семіотичні механізми, функціонування -- 175 3.4. На межі міжтекстовості: питання інтертекстуального відношення до жанрового прототипу -- 189 РОЗДІЛ 4. НАРАТИВНІ СТРАТЕГІЇ ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНОСТІ: ГРА МАСКАМИ -- 212 4.1. Автор і читач: боротьба свідомостей усередині тексту -- 212 4.2. «Повернення» та «реабілітація» автора в іманентному статусі із залученням читацького компонента -- 222 4.3. Чи є автор і герой «розбіжними свідомостями»? -- 230 4.4. Суб’єктна організація внутрішньотекстового рівня драматичного твору -- 235 4.5. Компенсація «авторської відсутності»: біографічний інтертекст сучасної української п’єси -- 244 4.6. Конкретний автор за маскою героя: авто і нтер'гекстуал ь ність та символічна автобіографія Миколи Куліша -- 255 4.7. Автор-персонаж та читач-персонаж як внутрішньотекстові проекції суб’єкта мовлення -- 267 4.8. Монодрама: головний персонаж між оповідачем та ліричним суб’єктом -- 280 ВИСНОВКИ -- 290 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ -- 301 ПОКАЖЧИК ІМЕН -- 338 Резюме или реферат:Досліджено українську драматургію в аспекті впливу міжтекс-тових та міжсуб’єктних відношень на семантику, стилістику, жанрову природу драматичного твору. Для літературознавців, мистецтвознавців, культурологів, широкого кола читачів, що цікавляться проблемами вивчення тексту..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: Бібліогр.: 301-337 с.. Тип единицы: КнигиТекущая библиотека | Шифр хранения | Состояние | Ожидается на дату | Штрих-код |
---|---|---|---|---|
Бібліотека Українського Гуманітарного Інституту Науковий фонд | Доступно | 41683-011909 |
Бібліогр.: 301-337 с.
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРІЯ ІНТЕРТЕКСТУ: ГЕНЕЗА, ТЕРМІНОЛОГІЯ, ТИПОЛОГІЯ, ФУНКЦІОНУВАННЯ 13 1.1. Від літописного зводу до тексту культури: інтертекстуальність серед критеріїв художності 13 1.2. Теоретичні передумови виникнення інтертекстуального підходу 19 1.3. Система координат: «давні» та «нові» концепції інтертекстуальності 25 1.4. Проблематика міжтекстового методу 42 1.5. Окреслення термінів і понять, пов’язаних із міжтекстовістю 55 1.6. Класифікації інтертекстуальних елементів: типи і форми міжтекстовості 61 1.7. Виражальні засоби міжтекстовості та способи їх виявлення 69 1.7.1. Ідентифікація інтертекстуальних елементів: маркери інтертекстуальності 69 1.7.2. Функціональна диференціація інтекстів 73 1.8. Специфіка інтертекстуальності в драматургії 77
РОЗДІЛ 2. ОДНОТЕКСТОВА РЕФЕРЕНЦІЯ: СЕМАНТИЧНІ ТА СТИЛІСТИЧНІ СТРАТЕГІЇ ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНОСТІ 81 2.1. Семантична активність тематично-фабульних форм інтертекстуальності 81 2.2. Подолання стилістичного синкретизму: розмежування понять «цитата», «алюзія», «ремінісценція» 101 2.3. Між класикою і некласикою: семантичні та стилістичні стратегії інтертекстуальності у драматургії Івана Кочерги 113 2.4. Авторська та читацька маски у некласичній п’єсі: міжтекстові стратегії ранньої драматургії Я. Мамонтова 123 2.5. Інтертекстуальна поліфонія сатиричної драматургії Миколи Куліша 133 2.5.1. Світ як текст: застосування стилістичних форм однотекстової референції 133 2.5.2. Стратегія звернення до прецедентного тексту та використання семантичних форм інтергекстуальності 139 2.5.3. Функціонування інтертекстуальних включень та їх роль у художній структурі твору 146
РОЗДІЛ 3. СИСТЕМНО-ТЕКСТОВА РЕФЕРЕНЦІЯ: ДЕРИВАЦІЙНІ ТА ЖАНРОВІ СТРАТЕГІЇ ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНОСТІ 150 3.1. Співвідношення текстових систем як семіотична проблема 150 3.2. Пародіювання як спосіб організації драматичного тексту 156 3.3. Стилізація в драмі: семіотичні механізми, функціонування 175 3.4. На межі міжтекстовості: питання інтертекстуального відношення до жанрового прототипу 189
РОЗДІЛ 4. НАРАТИВНІ СТРАТЕГІЇ ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНОСТІ: ГРА МАСКАМИ 212 4.1. Автор і читач: боротьба свідомостей усередині тексту 212 4.2. «Повернення» та «реабілітація» автора в іманентному статусі із залученням читацького компонента 222 4.3. Чи є автор і герой «розбіжними свідомостями»? 230 4.4. Суб’єктна організація внутрішньотекстового рівня драматичного твору 235 4.5. Компенсація «авторської відсутності»: біографічний інтертекст сучасної української п’єси 244 4.6. Конкретний автор за маскою героя: авто і нтер'гекстуал ь ність та символічна автобіографія Миколи Куліша 255 4.7. Автор-персонаж та читач-персонаж як внутрішньотекстові проекції суб’єкта мовлення 267 4.8. Монодрама: головний персонаж між оповідачем та ліричним суб’єктом 280
ВИСНОВКИ 290
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 301
ПОКАЖЧИК ІМЕН 338
Досліджено українську драматургію в аспекті впливу міжтекс-тових та міжсуб’єктних відношень на семантику, стилістику, жанрову природу драматичного твору. Для літературознавців, мистецтвознавців, культурологів, широкого кола читачів, що цікавляться проблемами вивчення тексту.
Для данного заглавия нет комментариев.